Tesla - akumulator pokładowy 16 V

6a8

Posiadacz elektryka
Rzeczowe i przystępne omówienie akumulatora pokładowego 16V
warto obejrzeć aby mieć świadomość tego co mamy, i jak należy się z tym obchodzić.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ad LiOn i kwasiaki nie tylko kasa w sensie konkretnie ad akumulator. Ale kasa w kontekście całości, plus bezobsługowosć calego auta od narodzin do śmierci. Nie mówimy tu o wiecznosci ale okresie alle m/ 15 lat. Nie ma serwisów w związku z aku
Waga i bms to też wazne . Wszyscy sie dziwili dlaczego stary kwasiak (AGM to też kwasiak) jest w elektryku. Pewnie koszty?. Bo pamietam jak za 100AH Lifepo4 płaciłem ok 4000 zl gdzie 100Ah kosztowal 300zl
Teraz ceny poszły w dół, plus może sobie pozwolić nawet na wydatek, bo oszczedzil m. in na czujnikach :)

Czy auto jako magazyn? Ja bym to, widział jako BMS dla domu, bo chyba jeszcze kwestia degradacji w takich warunkach nie do konca z racji czasu jesg poznana.
W osobówce 230v na wyjściu to jak spanie Grzyba z Dziewczyną w Xie, dotyczy ulamka procenta.
To "kazuistyka" jazdy i podróży. chyba tylko u kogoś kto samochodem zarabia? lub dziaduje?
U niewielu to styl życia.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Ale zdajecie sobie sprawę, że zgodnie ze standardem automovite, akcesoria podłączane do gniazda zapalniczki, muszą przyjąć do 16V ciągłego napięcia? Max nie pamiętam z głowy, chyba 40V przez jakiś krótki czas.
 

poochaty

Posiadacz elektryka
jesli w ustandarytowanym gniazdku dla odbiornikow 12V podaje napiecie 16V to robi to do dupy
jakby wprowadzila swoj wlasny standard albo przed gniazdkiem dodala mala przetwornice dc/dc to by nie bylo tematu
a tak nieswiadomy uzytkownik podlaczy tam cos przeznaczonego na 12V i moze sobie spalic samochod

jak ci to nie przeszkadza to w sumie nie ma tematu do dyskusji
Twoja wypowiedź była pejoratywna, tylko o to się przyczepiłem.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Ale zdajecie sobie sprawę, że zgodnie ze standardem automovite, akcesoria podłączane do gniazda zapalniczki, muszą przyjąć do 16V ciągłego napięcia? Max nie pamiętam z głowy, chyba 40V przez jakiś krótki czas.
a wiesz ze zeby naladowac ten akumulator musisz podac ponad 16,8V ? ciagle? w sumie pojemnosc ma nieduza to sie szybko naladuje - no ale jednak
 

p0li

Pionier e-mobilności
Twoja wypowiedź była pejoratywna, tylko o to się przyczepiłem.
moze przez opinie innych osob na moj temat masz taki odbior moich wypowiedzi ale ja nie jestem jakims zagozalym, wojujacym przeciwnikiem tesli - tylko po prostu siedze z drugiej strony tematu elektromobilnosci i mam inne spojrzenie na pewne sprawy - i jak wczesniej pisalem - nie zamierzam o nich milczec jesli moja wypowiedz moze kogokolwiek ustrzec przed niechcianymi konsekwencjami
 

vista-LASH-resident

Posiadacz elektryka
Nie powiem, czytając poprzednie strony wątku miałem ochotę przygotować popcorn.

Urządzenia automotive muszą być gotowe na 15V minimum (14,9V w Mercedesie GLC miałem 24/7 podczas jazdy).
Uszkodzony regulator napięcia może to podbić nawet bardziej.
Cewki zapłonowe mogą wypuścić nawet większe szpilki napięcia.
Ogólnie, szyna 12V w samochodzie to niezły śmietnik i akcesoria automotive muszą sobie z tym radzić.

Wiatraczek 12V w gnieździe 16V? Najwyżej będzie się kręcił szybciej, nie wybuchnie.
Ekspres do kawy? Zmieli kawę szybciej i może zagotuje szybciej wodę.

Jakby miało to działać źle, przestaliby umieszczać gniazdo zapalniczki albo zmienili gniazdo i zaoferowali przejściówkę z przetwornicą.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
a wiesz ze zeby naladowac ten akumulator musisz podac ponad 16,8V ? ciagle? w sumie pojemnosc ma nieduza to sie szybko naladuje - no ale jednak
Ja pierdziu... Ale cie wzięło.
U gory pisalem
To jak opinia o fajnej dupie kumpla, im lepsza od mojej tym bardziej jej sie czepiam. :)

ładuje go auto?, bo ma bms
Zacytowalem nawet procedure jakby ktos znalazl padnięty i chcial go sobie zreanimowac w samochodzie
jdst wyzej w ktoryms poście
Tesla robi "za prostownik"
 

p0li

Pionier e-mobilności
sie pochwali :ROFLMAO: samo, albo ktoś inny ale sie pochwali :ROFLMAO:
.........
nawet chcialem jakos odpowiedziec na te twoje zale ale doszedlem do wniosku ze szkoda czasu - i tak nie zrozumiesz albo wyciagniesz sobie jakies slowo czy literowke zeby pasowala do twojej narracji
jak dorosniesz i zaczniesz dyskutowac bez personalnych docinkow to mozemy jeszcze podyskutowac
 

p0li

Pionier e-mobilności
ładuje go auto?, bo ma bms
laduje go auto - ale zeby to zrobic musi podbic napiecie do prawie 17V i o to mi chodzi - wiele odbiornikow 12V nie pracuje prawidlowo na tym napieciu i grozi samozaplonem
przyklady anegdotyczne, madrosci "henkow" z yutuba - nie sa dla mnie jakims wyznacznikiem


panowie - poniewaz ponownie polski chlopski rozum zwyciezyl nad regulacjami - obiecuje ze sie w tym watku wiecej nie odezwe
wasze samochody - wasz problem jak jakies chinskie urzadzenie spali wam samochod

klaniam sie...
 
Top