rapidgate w eC4

p0li

Pionier e-mobilności
jeden wlasciciel cytryny z niemieckiego forum opisal swoj przypadek w ktorym doprowadzil auto do granicy mozliwosci:

- trasa 650km autostradami
- 4 osoby + bagaze
- temperatura powietrza - 20° na starcie, 39° u celu (najcieplejsza dzien tego roku)
- ladowanie - na szybkich ladowarkach DC

po trzecim ladowaniu auto zameldowalo blad (blad system napedu) i ograniczylo moc silnika, po powrocie na autostrade ale juz wolniejszej jezdzie po paru kilometrach blad zniknal i auto odzyskalo normalne parametry - blad nie wrocil i nie ma go w pamieci bledow

chyba poznalismy jedno z ograniczen tej platformy :)
 

Pawel_PS

Zadomawiam się
Zapewne nie było aż tak ciepło, ale na koniec czerwca robiłem trasę 550 km, również trzy szybkie ładowania (prędkość po 95-98 kW) i nie miałem problemów. Ale dzięki za informację, warto mieć na uwadze taki problem.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
jeden wlasciciel cytryny z niemieckiego forum opisal swoj przypadek w ktorym doprowadzil auto do granicy mozliwosci:

- trasa 650km autostradami
- 4 osoby + bagaze
- temperatura powietrza - 20° na starcie, 39° u celu (najcieplejsza dzien tego roku)
- ladowanie - na szybkich ladowarkach DC

po trzecim ladowaniu auto zameldowalo blad (blad system napedu) i ograniczylo moc silnika, po powrocie na autostrade ale juz wolniejszej jezdzie po paru kilometrach blad zniknal i auto odzyskalo normalne parametry - blad nie wrocil i nie ma go w pamieci bledow

chyba poznalismy jedno z ograniczen tej platformy :)
No to kurcze trochę słabo.. 650km to nie jest jakaś ogromną odległość. 2 tyg temu byłem Teslą Y RWD w Chorwacji, 1200 km na raz, 5 szybkich ładowań, zero problemów. Nawet w sumie nie wpadłem na to żeby się stresować wystąpieniem podobnej sytuacji..
 

p0li

Pionier e-mobilności
No to kurcze trochę słabo.. 650km to nie jest jakaś ogromną odległość. 2 tyg temu byłem Teslą Y RWD w Chorwacji, 1200 km na raz, 5 szybkich ładowań, zero problemów. Nawet w sumie nie wpadłem na to żeby się stresować wystąpieniem podobnej sytuacji..
mysle ze kluczowa informacja bylo te 39° temp powietrza - przy takiej delta t mozliwosc oddawania ciepla sporo sie zmniejsza
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
To prawda. Chociaż.. w mojej podróży też zimno nie było - około 35-36 stopni.
 

KrzysztofFly

Moderator
Myślę, że nie ma się tutaj czego bać, a jeden przypadek nie stanowi reguły. Tak naprawdę nie znamy wszystkich parametrów, jakie miał samochód/bateria w czasie kiedy zapalił im się ten błąd. Sam osobiście doświadczyłem podobnego błędu (w lutym tego roku), mógłbym więc dopisać do tego niestworzone historie, a prawda była taka, że zapalił mi przy zerowym poziomie naładowania akumulatora i palił się cały następny dzień, przy każdym uruchomieniu.
366079844_1366295737648364_3426540555361639159_n.jpg
Nie pamiętam już, czy spowodował on ograniczenie mocy (myślę, że jeśli było, to raczej niewielkie). Następnego dnia zniknął i także śladu po nim w komputerze samochodu nie było (a byłem krótko po tym w serwisie).
 

Jarecki

Zadomawiam się
jeden wlasciciel cytryny z niemieckiego forum opisal swoj przypadek w ktorym doprowadzil auto do granicy mozliwosci:

- trasa 650km autostradami
- 4 osoby + bagaze
- temperatura powietrza - 20° na starcie, 39° u celu (najcieplejsza dzien tego roku)
- ladowanie - na szybkich ladowarkach DC

po trzecim ladowaniu auto zameldowalo blad (blad system napedu) i ograniczylo moc silnika, po powrocie na autostrade ale juz wolniejszej jezdzie po paru kilometrach blad zniknal i auto odzyskalo normalne parametry - blad nie wrocil i nie ma go w pamieci bledow

chyba poznalismy jedno z ograniczen tej platformy :)
Nie robię tras, bo to niewygodne siedzidło :) Ale ostatnio ładowałem pod Lidlem 20kW i spadło mi do 1kw, przy 75%, Wystartowałem ponownie i już ładowało normalnie. A temp była +33. Odpukać nic na razie się z autkiem nie dzieje. Pozdro
 
Top