KrzysztofFly
Moderator
Cieńsze kable, to już po stronie samochodu mogą być. To właśnie da oszczędność.no tak, ale poprzednicy pisał o dawaniu cieńszych kabli w celu oszczędania...
Cieńsze kable, to już po stronie samochodu mogą być. To właśnie da oszczędność.no tak, ale poprzednicy pisał o dawaniu cieńszych kabli w celu oszczędania...
Wydzielana moc na przewodzie to P = U * I.To nie takie proste jak się wydaje.
Cieńsze kable to większa impedancja. Większa impedancja to większe straty na ciepło. Większe straty na ciepło (i wyższe napięcie bo 800V) to problemy z chłodzeniem itp itd
Więc według mnie nikt wiązek na cieńsze nie będzie wymieniał i podtrzymuję opinię, że 800V do Tesli 2 nie trafi. Pewnie nie trafi też do TM3 HL...
To jeszcze raz,Cieńsze kable, to już po stronie samochodu mogą być. To właśnie da oszczędność.
no nie jest to pierwszy punkt na liscie@daniel
Zadaj sobie pytanie po co w EV jest instalacja 800V? Ano po to aby uzyskiwać większe moce ładowania.
Macie rację. W przypadku 800V nie ma to sensu, bo wtedy faktycznie ogranicza się prąd na ładowarkach i wypada słabo.@daniel
Zadaj sobie pytanie po co w EV jest instalacja 800V? Ano po to aby uzyskiwać większe moce ładowania. A uzyskuje sie je (jak ja i @KrzysztofFly pisaliśmy) przy podobnym prądzie jak 400V. Więc nikt prądu ładowania nie będzie obniżał i stosował cieńszych przewodów, bo gdyby tak było wszyscy producenci EV przechodziliby na 800V, a tego nie robią. Z prostej przyczyny: bo instalacja 800V jest droższa.