Czy bateria 800 V w odświeżonej Tesli 3?

KrzysztofFly

Moderator
no tak, ale poprzednicy pisał o dawaniu cieńszych kabli w celu oszczędania...
Cieńsze kable, to już po stronie samochodu mogą być. To właśnie da oszczędność.
 

daniel

Señor Meme Officer
To nie takie proste jak się wydaje.
Cieńsze kable to większa impedancja. Większa impedancja to większe straty na ciepło. Większe straty na ciepło (i wyższe napięcie bo 800V) to problemy z chłodzeniem itp itd
Więc według mnie nikt wiązek na cieńsze nie będzie wymieniał i podtrzymuję opinię, że 800V do Tesli 2 nie trafi. Pewnie nie trafi też do TM3 HL...
Wydzielana moc na przewodzie to P = U * I.
Jeśli R = U/I, to U = R * I
a wtedy P= I^2R
Jeśli I jest 2 razy mniejsze to możesz dać 4 razy cieńsze przewody i wydzieli się na nich ta sama moc.
To tak w przybliżeniu, bo wiadomo, że 4 razy mniejsza masa nagrzeje się szybciej i będzie miała mniej powierzchni, żeby wypromieniować ciepło. Pewnie będzie też mniej odporne mechanicznie itd itp
 

nabrU

Moderator
@daniel
Zadaj sobie pytanie po co w EV jest instalacja 800V? Ano po to aby uzyskiwać większe moce ładowania. A uzyskuje sie je (jak ja i @KrzysztofFly pisaliśmy) przy podobnym prądzie jak 400V. Więc nikt prądu ładowania nie będzie obniżał i stosował cieńszych przewodów, bo gdyby tak było wszyscy producenci EV przechodziliby na 800V, a tego nie robią. Z prostej przyczyny: bo instalacja 800V jest droższa.
 

p0li

Pionier e-mobilności
@daniel
Zadaj sobie pytanie po co w EV jest instalacja 800V? Ano po to aby uzyskiwać większe moce ładowania.
no nie jest to pierwszy punkt na liscie
np wszystkie pojazdy wodorowe jakie zmanam maja instalacje 800V i dzieki temu do silnika 400kW moga isc kabelki o przekroju 50mm²
a do przetwornikow HV/LV o mocy 12kW wystarcza kabelki 4mm²

a one nie potrzebuja duzych mocy na ladowarkach
(ps - nie dotyczy to mirai i nexo)
 

daniel

Señor Meme Officer
@daniel
Zadaj sobie pytanie po co w EV jest instalacja 800V? Ano po to aby uzyskiwać większe moce ładowania. A uzyskuje sie je (jak ja i @KrzysztofFly pisaliśmy) przy podobnym prądzie jak 400V. Więc nikt prądu ładowania nie będzie obniżał i stosował cieńszych przewodów, bo gdyby tak było wszyscy producenci EV przechodziliby na 800V, a tego nie robią. Z prostej przyczyny: bo instalacja 800V jest droższa.
Macie rację. W przypadku 800V nie ma to sensu, bo wtedy faktycznie ogranicza się prąd na ładowarkach i wypada słabo.
Przy przejściu na z 12V na 48V to ma już dużo większy.
 
Top