BigB00
Posiadacz elektryka
Nissan ogłosił dziś przełom w wydajności silnika, osiągając 50% sprawności cieplnej dzięki opracowywanemu systemowi e-POWER nowej generacji. System wykorzystuje silnik benzynowy nie do napędzania kół, ale wyłącznie do ładowania akumulatorów napędu elektrycznego.
Aby osiągnąć 50% efektywności, Nissan opracował koncepcję STARC (Strong, Tumble and Appropriately stretched Robust ignition Channel) - mocnego, opadającego (tutaj przetłumaczyłem na "opadający", natomiast chodzi o korzystanie ze zjawiska "tumble flow" występujące w cylindrach silnika) i odpowiednio rozciągniętego wzmocnionego kanału zapłonowego. Koncepcja umożliwia poprawę sprawności cieplnej poprzez wzmocnienie przepływu gazu w cylindrze (przepływ mieszanki paliwowo-powietrznej, która jest zasysana do cylindra) i zapłonu, efektywnie spalając bardziej rozcieńczoną mieszankę paliwowo-powietrzną przy wysokim stopniu sprężania.
global.nissannews.com
Aby osiągnąć 50% efektywności, Nissan opracował koncepcję STARC (Strong, Tumble and Appropriately stretched Robust ignition Channel) - mocnego, opadającego (tutaj przetłumaczyłem na "opadający", natomiast chodzi o korzystanie ze zjawiska "tumble flow" występujące w cylindrach silnika) i odpowiednio rozciągniętego wzmocnionego kanału zapłonowego. Koncepcja umożliwia poprawę sprawności cieplnej poprzez wzmocnienie przepływu gazu w cylindrze (przepływ mieszanki paliwowo-powietrznej, która jest zasysana do cylindra) i zapłonu, efektywnie spalając bardziej rozcieńczoną mieszankę paliwowo-powietrzną przy wysokim stopniu sprężania.
Nissan’s 100% electric motor-driven e-POWER technology reaches global milestone
Nissan today announced a breakthrough in engine efficiency, reaching 50% thermal efficiency with its in-development, next generation e-POWER system.
Last edited: