Jednorazowe doładowywanie auta raz na 2-3-6 m-cy, gdzie ładować?

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
W końcu zakupiony elektryk na firmę, niestety jeszcze nie jestem jego użytkownikiem, ale w planach jest kolejny. Obecnie to Enyaq 77kwh. Jak proponujecie to doładowywać/ładować na pojedynczych wyjazdach? Najlepiej bez pitolenia się i wykupywania pakietów w jakiś aplikacjach, typu potrzebuje 70kwh, a apka czegoś tam, ma pakiet 50kwh lun 100kwh, podejrzewam do wykorzystanie w miesiąc, chyba że mylę się, a u mnie kolejny wyjazd nie wiem kiedy i przepadaja kwh. Albo jakie sieci mają 0,5 lub roczne okresy na wykorzystanie pakietów?
Gdzie ewentualnie można normalnie jak człowiek doładować w tradycjny sposób ile chce się i normalnie zapłacić, ale nie jak na greenwayu po 3,2zł, bo to bez sensu jechać elektrykiem przy tej cenie prądu na komercyjnych stacjach
 

viallos

Pionier e-mobilności
Kup Tesle będziesz miał bez abonamentu po 1.6 i duża fajniejszy samochód:)
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Jeśli chcesz sieciowo/ogólnopolsko/niedrogo to nie ma. Duże sieci są drogie, ale lokalnie da się złapać czasem w przyzwoitej cenie bez abonamentu, pakietów, etc. Pytanie czy raz na 2 miesiące będzie Ci się chciało o 50 zł wojować.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Jest jakaś aplikacja z lokalnymi stacjami ładowania przy głównych drogach, max na zjeździe. Wjazd do miasta 5km i z powrotem i 10min dodatkowego czasu na samo pokonanie dojazdówek dyskwalifikuje taki punkt. Oczywiście prędkość za 100kw. Podejrzewam, że moje wymagania są nierealne do osiągnięcia.

Trzeba jakoś nauczyć się żyć z sieciówkami, co proponujcie? Przejrzałem na forum dział Lonity/Greenway wpisy nie starsze niż 2023, nic nie znalazłem.
Ktoś to rozgryzał?
Handlowiec sprzedający auto twierdził, e shell najlepiej wychodzi, ale on wogule nie kumaty. Na ogólnej stronie shella cennika nie widzę, jak ktoś ma to poproszę
Orlen grube ma ceny
1694252690466.png
Przy tych cenach, to tak jakbym diesla lał po 10zł/l, biorąc pod uwagę 3 krotnie większy żużycie prądu.

Kiedyś gdzieś czutalem, ze na Ionity jest coś około 2zł/kwh,
Wrzucam Lonity w google i nic mi nie wyskakuje, jaak to ogarnąć przez jakieś inne firmy/aplikacje
 

Michal

Moderator
Jak ustawisz trasę w ABRP, to oni mają często stawki z ładowarek po drodze i możesz sprawdzić ile to będzie Cię kosztowało. Jeśli jedziesz na zachód, to tam jest też dość dużo superchargerów udostępnionych wszystkim, i ceny niewiele wyższe.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Jak ustawisz trasę w ABRP, to oni mają często stawki z ładowarek po drodze i możesz sprawdzić ile to będzie Cię kosztowało. Jeśli jedziesz na zachód, to tam jest też dość dużo superchargerów udostępnionych wszystkim, i ceny niewiele wyższe.
Raczej jazda po PL, podejrzewam że może zimą At na narty, jak bedą kompani chętni poświęcić dodatkowe 3h dla idei jazdy elektrykiem.
Więc PL.
Co do ABRP i stawki, wszyscy wymagają jakiś aplikacji, jadę na stacje na której nie mam nic ogarniętego, tankuje i płacę kartą kredytową? czy na ionity, greenwayach i co tam jeszcze jest trzeba mieć jakieś ich apki, doładować konta i dopiero można tankować?
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Kup Tesle będziesz miał bez abonamentu po 1.6 i duża fajniejszy samochód:)
Jasne, dla siebie jakbym dużo jeździł w trasy to pewnie tak i pewnie kiedyś kupię. Teraz kolejne auto ma byc glównie dla żony, a ona nawet nie chce słyszeć o tandecie wnętrza tesli, głównie o dermowych skórach. Duzego wyboru nie ma z ładnym wnętrem, pewnie etron Q4, łałdi grubo promocje robi.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Jasne, dla siebie jakbym dużo jeździł w trasy to pewnie tak i pewnie kiedyś kupię. Teraz kolejne auto ma byc glównie dla żony, a ona nawet nie chce słyszeć o tandecie wnętrza tesli, głównie o dermowych skórach. Duzego wyboru nie ma z ładnym wnętrem, pewnie etron Q4, łałdi grubo promocje robi.
Wnętrze jest lepsze niż ci się wydaje. W taniej Q4 to jest dopiero tandeta. Nie ma podjazdu do Tesli ... chyba że kupisz sportowe fotele, plus skóra/alcantara, do tego lepsze wykonczenie boczkow itp .... i taka konfiguracja wyjdzie wtedy jakieś 350k po zniżce coś około 280k ... a i tak nie będziesz miał elektrycznych foteli 🫣 o wydajności, zasięgu, itp nie mówiąc.
Moja żona wielbicielka i użytkowniczka Audi od lat w mocnych dobrych wersjach Q5 i Q7 zna konfigurator i wszystkie opcje na pamięć i załamywała się jak patrzyła co tam teraz jest.
W końcu kazała mi kupić TMYLR jak tylko wpadł w dotacje.. a brała pod uwagę najdroższe dostępne wersję Q4 a potem już nawet nowe e-trony.

PS zapomnij o grupie VW na razie .. jeżeli nie Tesla to BMW iX1 ... ale też trzeba z wielu rzeczy zrezygnować a i tak sporo drożej.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
audi daje teraz 22% upustu, do tego flota itp, więc na pełny vat w dotacje wejdzie fajna wersja.
Do tego fabryczny leasing, nie na komercyjnych warunkach tylko dotowany
w przypadku skody upust od ceny 40tys i leasing na 2 lata 101,47%, Audi 103,5%
A wiadomo jak leasing wyjdzie na warunkach rynkowych
 

elektryk

Pionier e-mobilności
audi daje teraz 22% upustu, do tego flota itp, więc na pełny vat w dotacje wejdzie fajna wersja.
Do tego fabryczny leasing, nie na komercyjnych warunkach tylko dotowany
w przypadku skody upust od ceny 40tys i leasing na 2 lata 101,47%, Audi 103,5%
A wiadomo jak leasing wyjdzie na warunkach rynkowych
A co na to klienci, nie czują się wydymani takimi obniżkami? VW jeszcze kilka miesięcy temu się publicznie zarzekał że nie zamierza uczestniczyć w wojnie cenowej. Może lepiej poczekać aż będzie 30% rabatu pod koniec grudnia albo w styczniu?
 
Top