Opony wielosezonowe - doświadczenia

viallos

Pionier e-mobilności
Nokiany odkąd wypchnęli produkcję do Rosji to tragedia. Miałem w ICE kilka lat temu i były ok a potem coraz gorsze aż przestałem je kupować.
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Niestety TMY LR ma w homologacji (przynajmniej moja z 04/2023) dla 19”: 255/45R19 104W.
Michelin Crossclimate 2 nie jest dostępna w takim indeksie. Jest wprawdzie 104V XL, ale to że TMY nie osiąga 240 km/h nie ma znaczenia.
W razie W ubezpieczyciel z pewnością wykorzystałby fakt stosowania opon niezgodnych z homologacją.

To co obecnie jest dostępne na oponeo i spełnia lub przekracza parametry to (z bardziej znanych marek):
- Vredestein Quatrac Pro i Pro+
- Continental AllSeasonContact
- Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 SUV

Ktoś może używa jednej z tych w TMY LR?
 

PawelC

Zadomawiam się
@MarcinEV, Ty się zajmujesz ubezpieczeniami. Co myślisz o powyższym poście? Może ubezpieczyciel się przyczepić do użycia opony z niższym indeksem prędkości?
 

MarcinEV

Posiadacz elektryka
Nigdy się z taką sytuacją nie spotkałem. Opona powinna odpowiadać parametrom przewidzianym przez producenta. Poza tym w razie jakiejś szkody / wypadku trzeba udowodnić, że to z winy opon.
Ostrożnie i zdroworozsądkowo.
 

danielm

Pionier e-mobilności
tesle odebrałem w sierpniu 2019 i na zimę kupiłem wielosezonowe bridgestone allweather bo całe życie koledzy w pracy się ze mnie śmiali że co pół roku jadę przekładać opony a oni śmigają na całorocznych. pierwsza zima bez problemu, choć śniegu nie było. druga zima dwukrotnie musiałem się wykopywać z 10cm śniegu na parkingu. po 2 zimach opony stały się bardzo głośne więc na kolejną zimę kupiłem zimówki Pirelli. auto śmiga po każdym śniegu, byłem w Polskich górach zimą i problemów brak. raczej do całorocznych nie wrócę chyba że ktoś mi zimę odwoła
 

PawelC

Zadomawiam się
Nigdy się z taką sytuacją nie spotkałem. Opona powinna odpowiadać parametrom przewidzianym przez producenta. Poza tym w razie jakiejś szkody / wypadku trzeba udowodnić, że to z winy opon.
Ostrożnie i zdroworozsądkowo.
czyli dla jasności: użyłbyś 255/45R19 104H zamiast 255/45R19 104W?
 

MarcinEV

Posiadacz elektryka
Raczej rozważyłbym opony zgodne z homologacją. Prędkość i nośność w przypadku 2 tonowego pojazdu nie jest bez znaczenia.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Nośność ta sama a indeks prędkości oznacza odporność opon na jazdę z dużą prędkością pod pełnym obciążeniem.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami można stosować opony zimowe z niższym indeksem prędkości niż zalecany przez producenta, ale pod pewnymi warunkami. Otóż indeks ten nie może być niższy niż Q – maksymalna prędkość do 160 km/h i należy też przykleić odpowiednią naklejkę w miejscu widocznym dla kierowcy.

Opony wielosezonowe z płatkiem śniegu są traktowane jak zimowe opony. Jak nie zamierzasz przekraczać 210km/h przez dłuższy okres to takie opony powinny być ok.
 

Darek1

Posiadacz elektryka
Mieliście obfite opady śniegu? Ja mieszkam poza miastem i mam jeszcze lekkie górki z podjazdami i obawiam się wielosezonowych przez to. Poza tym tez będę miał RWD.
Trochę śniegu było, tak do 10cm. Specjalnie się zatrzymywałem pod górkę z ubitym śniegiem i nie było problemów z ruszaniem. Na razie się nie zawiodłem na CrossClimatach.
Miałem je już wcześniej w ICE FWD i już kilka zim przejeździły. Żadnych problemów nie było. Inna sprawa, że już dawno nie było porządnej zimy, tak z pół metra śniegu i jeszcze większymi zaspami, ale wtedy, to nawet zimówki nie dają rady. W takich sytuacjach, to większe znaczenie ma kształt podwozia, przedniego zderzaka, rozłożenie masy i przede wszystkim prześwit, typ samochodu i napędu
 
Top