Co poprawiono.

Picek7

Zadomawiam się
@Picek7 masz long range'a więc inna chemia niż LFP. Jeżeli chodzi o w sumie każdą baterię to najlepiej się czuje w okolicach 50%. Im bliżej poziomu tego pracuje tym lepiej dla niej - ale panowie nie popadajmy w skraności. Pomiedzy 0 - 100 a 20 - 80 jest spory wpływ na degradacje ale np pomiedzy 20 - 80 a 40 - 60 już tak dużego wpływu nie ma.
Więc jak najlepiej utrzymywać? Między 40 a 60 czy może zostać 20 - 80?
 

Rafalski

Posiadacz elektryka
Jak Ci wygodniej, ja dziennie jeżdzę na tyle mało, że w domu się ładuje się 40-60. Z tym, że mam LFP i kwestia ładowania do 100% jest rzeczywiscie ważna więc przed większym wyjazdem ładuje do 100% ale w ten sposob, żeby 100% wybiło akurat jak wsiadam do samochodu, żeby jak najkrócej na tych 100% był.
 

vista-LASH-resident

Posiadacz elektryka
Jak Ci wygodniej, ja dziennie jeżdzę na tyle mało, że w domu się ładuje się 40-60. Z tym, że mam LFP i kwestia ładowania do 100% jest rzeczywiscie ważna więc przed większym wyjazdem ładuje do 100% ale w ten sposob, żeby 100% wybiło akurat jak wsiadam do samochodu, żeby jak najkrócej na tych 100% był.
Godzinę czy dwie na 100% możesz pozostawić, żeby auto zdążyło się uspać i BMS zbalansować ogniwa.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Stówa 100%, nie jest zdrowa dla żadnej baterii. Po pewnym czasie przestaniesz patrzeć na . zasieg. Wyczujesz auto i to nawet nie ile kliometrow ale ile zostaje procent po danych jazdach.
Bo to u każdego zasieg jest inny z racj jazdy i tras.
Ustaw na procenty i tyle.
Nie ma recepty. Ja trzymm na 60-65 % i nie pozwalam spaść ponizej 30- 35 m/w. Ale bywa i 100% przez jazdą daleką i 80% gdy nie wiem co będzie jutro..
Itd...
Jakość już nie myślę o tym, nie sprawdzam i tylko raz czy dwa na rok zdarzy się , że zapomnialem podpiąć gdy powinienem. To dziala już podprogowo
 

Rafalski

Posiadacz elektryka
Wiadomo, ta godzina zazwyczaj jest, z racji tego, że mam 1 fazowe ładowanie nie jest łatwo idealnie się wstrzelić :D Zastanawiam się czy balansowanie ogniw nie odbywa się w trakcie ładowania na samym koncu? Ten ostatni procent idzie bardzo powoli, nawet pojawia się napis kalibracja i wychodziłem z założenia, że w tym momencie występuje balansowanie ogniw.
 

vista-LASH-resident

Posiadacz elektryka
Wiadomo, ta godzina zazwyczaj jest, z racji tego, że mam 1 fazowe ładowanie nie jest łatwo idealnie się wstrzelić :D Zastanawiam się czy balansowanie ogniw nie odbywa się w trakcie ładowania na samym koncu? Ten ostatni procent idzie bardzo powoli, nawet pojawia się napis kalibracja i wychodziłem z założenia, że w tym momencie występuje balansowanie ogniw.
Na pewno BMS na codzień ogarnia baterię podczas uspania auta. Możliwe, że jakieś sprzątanie robi też na ostatnim procencie ładowania.

U mnie na ostatnim procencie potrafi wciąż wciągać 3-5kW- nie wierzę, że jest w stanie podać te 3kW na baterię i jednocześnie rozładowywać najbardziej naładowaną sekcję, żeby wyrównać jej napięcie względem reszty baterii w tempie takim, żeby równoważyć te 3kW wchodzące na całość.
 

p0li

Pionier e-mobilności
LFP mają prawie płaską krzywą napięcia, tzn ma takie samo napięcie przy 30% naładowania i przy 80%, przez co tesla nie wie ile zostało % baterii, bo nie da się tego zmierzyć.
pierwsza czesc - zgoda ale druga to juz nie do konca
bms oblicza sobie ile energii poszlo w ta czy tamta strone na zasadzie pomiaru wartosci pradu i napiecia w czasie - do tego wspolczynnik Peukerta dla danej chemii i ze spora dokladnoscia bms wie co sie dzieje - naturalnie nie jest to 100% dokladnosc wiec co jakis czas jest wymagane ladowanie do 100% zeby bms mogl sobie gorny prog skalibrowac
 
Top