"Cieszmy się że jest tak tanio"

elektryk

Pionier e-mobilności
Kolejny artykuł ze stajni EV Klub i kolejny raz słowo Tesla lub Supercharger na liście słów zakazanych:

Ogólny przekaz - cieszmy się że jest tak tanio, bo taniej nie będzie a powinno być drożej. Nie ważne że ceny energii w hurcie spadają, byliśmy dla Was tak tani że obniżki nie będzie.

Do tego porównajmy abonamenty z opłatą w setkach złotych miesięcznie z 0 kWh w cenie do tych co nie mają żadnego abonamentu i ogłośmy że GreenWay to najlepszy deal.
 

Michal

Moderator
No nie... narzeka na GW, że raz zerwało sesje, a chwali Orlen 🤣
Na GW jeden raz mi zerwało sesje na jakieś 30-40 ładowań (powiedzmy jakieś 3%) i nigdy innych problemów nie miałem. Włączyłem jeszcze raz i ruszyło - koniec problemu.
Tymczasem na Orlen w zasadzie, co drugie ładowanie (50%), mam jakieś "przygody". Raz w ogóle nie wystartuje, innym razem wystartuje ale zerwie sesje i już się nie da odpalić. Wiszenie na słuchawce z biurem obsługi po 30 minut żeby wystartowało.

Ostatnio zapomniałem podłączyć auto u rodziny na noc i rano mówię, żaden problem pod drodze nad jezioro się podładujemy 15%, bo jest ładowarka Orlenu, już tam kiedyś bez problemów ładowałem, więc byłem pewny, że będzie ok. Podjeżdżamy załadowanym autem i ja cwaniak podłączam i oczywiście dupa. Po 45 minutach kombinowania samemu i z biurem obsługi (jakieś magiczne sekwencje podłączania i uruchamiania, a na koniec restart 2 razy) udało się uruchomić i po w sumie ponad godzinie siedzenia na stacji udało się wyruszyć. Wycieczka nad jezioro 20 kilometrów.
Loteria jakaś tragikomiczna i gwarantuje Ci, że rodzina będzie tygodniami opowiadać o tym jak to te elektryki są do dupy, bo godzinę spędziliśmy na stacji żeby się naładować na 20 km jazdy... w sumie to jest pewnie taki cel Orlenu, bo im się po prostu nie opłaca, żeby ludzie dobrze myśleli o EV.
Gdybym miał do wyboru GW za 3 zł/kWh albo Orlen za 2 zł/kWh to za każdym razem wybrałbym GW.
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Liczyć mi się tego nie chce bo to twoja brożka czy ci się opłaca czy nie, ale nie o to chodziło, w wrześniu masz 1kWh za 2.16 zł, bardzo tanio.
Czyli abonament opłaca się kupić gdy się dużo u nich ładuje, więc skoro abonamentowym mogą sprzedawać prąd w takiej cenie to dlaczego innym nie mogą dać podobnej ceny? To oni dopłacają do abonamentowych ? Narzekają że ciągle małe obłożenie, opłaty stałe ale ty zatrzymasz się i zaladujesz za 2.16 ale ja tego nie zrobię skoro wszędzie indziej jest taniej.
Abonament jest po to aby mieć zapewniony stały dochód w przyszłości, wystarczyło by wprowadzić abonament na min 3 miesiące, w nim dać kWh tak aby cena była np 2.20 ( i tak więcej by zarobili niż na tobie,), mieliby stały dochód ( np mogliby planować inwestycje) a klienci by przyzwyczajali się z nich korzystać, mieliby na kim robić akcję marketingowe itp.
Ja tego nie rozumiem, serio, jedynie co widzę że osobiście unikam ich stacji chodź parę lat temu chwaliłem ich, nie ładuje dużo poza domem ale coś tak, takich jak ja jest wielu.
ps. Ja ogólnie ładuje w domu ale w wrześniu z komercyjnych pobrałem 150kWh czyli nie tak mało bo ty 212
We wrzesniu pobralem jeszcze z ekoenu 183, tesli 103, ecotap 33, i na orlenie 15kWh.

Chcialbym abys podal mi operatora ktory ma tanszy prad niz GW i posiada spora siec ladowania.
Tylko dolicz do tego ten abonament GW za 40zl bo on jest calkiem sensownie skonstruowany.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Narazie żadnej sensownej. Ale robi się coraz więcej SuC, więc greenway robi się powoli meh
Nawet głupi orlen ładuje 100kw jak powinien, a nie z połowa mocy.
U mnie orlen 100kW w wiekszosci wypadkow laduje 78kW…
Za to GW 90kW laduje 84…

Ale tesla rozbija bank ze swoja cena wiec tez licze ze pojawi sie wiecej SuC.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Niestety ciągle nie rozumiecie o co mi chodzi. To że niektórzy z was są zadowoleni to nie znaczy że wszyscy tak samo myślą.
GW nie pochylił się z ofertą dla osób co np mogliby miesięcznie pobrać z publicznych około 40kwh (ponad 200km zasięgu), czyli większość co używa EV wokół domu i ładowanie sporadycznie, nas jest większość ( i ta baza osób rośnie)niż tych robiących trasy, po co mam kupować abonament skoro przy takiej ilości kWh wyjdzie mi na to samo skoro mogę skorzystać z innych tańszych operatorów?
I teraz najważniejsze: takim działaniem nie uczą ludzi ładować u nich ( siostra ma EV od 10 miesięcy i na płatnych lądowała kilka razy i to na Orlen i jest zachwycona bo zawsze działało na MOP, było co zjeść itp), nie mają stałych przychodów z postaci abonamentu.
A będzie tylko gorzej dla GW, Polska powiatowa będzie należała do ładowarek na Lidlu i Biedronce a na trasie MOP a na nich Orlen najczęściej i ionity, więc gdzie jest miejsce dla GW?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Niestety ciągle nie rozumiecie o co mi chodzi. To że niektórzy z was są zadowoleni to nie znaczy że wszyscy tak samo myślą.
GW nie pochylił się z ofertą dla osób co np mogliby miesięcznie pobrać z publicznych około 40kwh (ponad 200km zasięgu), czyli większość co używa EV wokół domu i ładowanie sporadycznie, nas jest większość ( i ta baza osób rośnie)niż tych robiących trasy, po co mam kupować abonament skoro przy takiej ilości kWh wyjdzie mi na to samo skoro mogę skorzystać z innych tańszych operatorów?
I teraz najważniejsze: takim działaniem nie uczą ludzi ładować u nich ( siostra ma EV od 10 miesięcy i na płatnych lądowała kilka razy i to na Orlen i jest zachwycona bo zawsze działało na MOP, było co zjeść itp), nie mają stałych przychodów z postaci abonamentu.
A będzie tylko gorzej dla GW, Polska powiatowa będzie należała do ładowarek na Lidlu i Biedronce a na trasie MOP a na nich Orlen najczęściej i ionity, więc gdzie jest miejsce dla GW?
Dokładnie, jako ich były stały klient uważam że poszli w jakąś dziwną stronę, zarówno z lokalizacjami jak i co gorsza z cennikami.
Co więcej ostatnie 2 lata używania EV tylko utwierdziły mnie w pewności że należy kupować jak największą baterię gdyż tylko to oznacza swobodę poruszania się, wybór gdzie się chcemy ładować i komfort podróży w trasie.
Co z tego że sieć ładowarek rośnie, jak samochodów przybywa szybciej a ceny ładowania zbliżają koszt jazdy do jazdy ICE, przy faktycznym zużyciu energii 1/5 tego co ICE.
Wiec tylko duża bateria i swój prąd z PV, a ładowanie tylko tyle aby dojechać do z powrotem domu.
Taki highlander z baterią 120kWh i byłbym 10x bardziej zadowolony z EV.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Niestety ciągle nie rozumiecie o co mi chodzi. To że niektórzy z was są zadowoleni to nie znaczy że wszyscy tak samo myślą.
GW nie pochylił się z ofertą dla osób co np mogliby miesięcznie pobrać z publicznych około 40kwh (ponad 200km zasięgu), czyli większość co używa EV wokół domu i ładowanie sporadycznie, nas jest większość ( i ta baza osób rośnie)niż tych robiących trasy, po co mam kupować abonament skoro przy takiej ilości kWh wyjdzie mi na to samo skoro mogę skorzystać z innych tańszych operatorów?
I teraz najważniejsze: takim działaniem nie uczą ludzi ładować u nich ( siostra ma EV od 10 miesięcy i na płatnych lądowała kilka razy i to na Orlen i jest zachwycona bo zawsze działało na MOP, było co zjeść itp), nie mają stałych przychodów z postaci abonamentu.
A będzie tylko gorzej dla GW, Polska powiatowa będzie należała do ładowarek na Lidlu i Biedronce a na trasie MOP a na nich Orlen najczęściej i ionity, więc gdzie jest miejsce dla GW?
A co to za klient co laduje 40kWh miesiecznie, to jakis nieistotny drobiazg. To tak bys mial sie interesowac klientem w sklepie co kupuje tylko kajzerki, nie zarobisz na takim…
Dla Ciebie GW do 100kW za 2,95 to drogi syf, a Orlen za 2,89 jest OK :)
Gdzie przy zaladowaniu miesiecznym 70kW na GW juz abonament wychodzi za free.

Lidl ma 20kW ladowarki okupowane przez sępy, Boedronka ile liczy za DC ? Bo nie moge sie dokopac do cennika… no i ile ma ladowarek ? Dwie ?
Ionity ma cene 3,5 … no chyba ze masz abonament w GW to 2,2 :)
I ciagle zapominasz o roamingu zagranicznym, ktory to inny nasz wspanialy, tani, Polski operator doklada taka funkcjonalnosc ?

Ty naprawde malo jezdzisz i nie rozumiesz na czym polega biznes ladowarkowy, dlatego wyciagasz bledne wnioski, ale twoja sprawa, mozesz ladowac gdzie Ci wygodnie.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
Moimi zdaniem ta sieć niema przyszłości, niewychowa sobie już więcej takich klientów jak ty a ofertę ma słabą. Ładowarki dają mniejszą moc niż powinny a cena jak za pełną moc, - to oszustwo, a abonamenty bez kWh w nich to głupota, podejście dinozaurów
brak darmowych kWh w GW?


1696755992406.png

„Voľné jednotky“ predstavujú objem elektrickej energie v kWh, ktorý môžete čerpať každý kalendárny mesiac zadarmo, a ktorý získavate so zvýhodneným cenovým programom. Voľné jednotky sa čerpajú len pri nabíjaní v sieti GreenWay na území Slovenskej republiky, vrátane Partnerských staníc. Pri aktivácii zvýhodneného cenového programu získavate pomernú časť voľných jednotiek odo dňa účinnosti tohto programu do konca daného kalendárneho mesiaca. Po vyčerpaní voľných jednotiek a pri nabíjaní mimo siete GreenWay na Slovensku sa uplatňujú ceny podľa zvoleného cenového programu
:ROFLMAO:
 

krzyss

Pionier e-mobilności

brak darmowych kWh w GW?


View attachment 13729
„Voľné jednotky“ predstavujú objem elektrickej energie v kWh, ktorý môžete čerpať každý kalendárny mesiac zadarmo, a ktorý získavate so zvýhodneným cenovým programom. Voľné jednotky sa čerpajú len pri nabíjaní v sieti GreenWay na území Slovenskej republiky, vrátane Partnerských staníc. Pri aktivácii zvýhodneného cenového programu získavate pomernú časť voľných jednotiek odo dňa účinnosti tohto programu do konca daného kalendárneho mesiaca. Po vyčerpaní voľných jednotiek a pri nabíjaní mimo siete GreenWay na Slovensku sa uplatňujú ceny podľa zvoleného cenového programu
:ROFLMAO:
AC za 0,85 😀
Szkoda ze nasi maja tak w dupie gospodarke i koszty energii elektrycznej tak poszybowaly…
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
A co to za klient co laduje 40kWh miesiecznie, to jakis nieistotny drobiazg. To tak bys mial sie interesowac klientem w sklepie co kupuje tylko kajzerki, nie zarobisz na takim…
Dla Ciebie GW do 100kW za 2,95 to drogi syf, a Orlen za 2,89 jest OK :)
Gdzie przy zaladowaniu miesiecznym 70kW na GW juz abonament wychodzi za free.

Lidl ma 20kW ladowarki okupowane przez sępy, Boedronka ile liczy za DC ? Bo nie moge sie dokopac do cennika… no i ile ma ladowarek ? Dwie ?
Ionity ma cene 3,5 … no chyba ze masz abonament w GW to 2,2 :)
I ciagle zapominasz o roamingu zagranicznym, ktory to inny nasz wspanialy, tani, Polski operator doklada taka funkcjonalnosc ?

Ty naprawde malo jezdzisz i nie rozumiesz na czym polega biznes ladowarkowy, dlatego wyciagasz bledne wnioski, ale twoja sprawa, mozesz ladowac gdzie Ci wygodnie.
Całkowicie się z tobą nie zgadzam, ale spoko Nokia też miała trwać wiecznie. Nadal nierozumiesz o co chodzi i co to jest efekt skali. Musisz też brać pod uwagę że nie rozmawiasz tutaj z osobami co niewiedzą co to jest elektromobilnosc, więc ja wiem że roaming jest tani tylko gdy ładujesz też w Polsce zgodnie z regulaminem ( przerabiałem to).
Ciągle patrzysz na to co teraz jest a ja patrzę co będzie za chwilę, Lidl buduję sieć i będzie płatna, biedronka tak samo - na grupie EV ostatnio wysyłaliśmy sobie zdjęcie z stacji które są obecnie owinięte foliami. A co do kWh w abo to ma to sens skoro w innym kraju takie coś mają, poprostu będzie za późno
 

mALEK

Pionier e-mobilności
nie wiem jak to dziala, ale nie chce mi sie wierzyc, ze jedni moga sprzedawc energie za 1,6 pln/kWh (tesla, ionity) a inni za dwa razy tyle, bo "taki mamy klimat". ale uwaga, mam rekordziste - salon porsche, kWh, za 5,289 pln :) ktos podbije?
 
Top