"Cieszmy się że jest tak tanio"

elektryk

Pionier e-mobilności
Kolejny artykuł ze stajni EV Klub i kolejny raz słowo Tesla lub Supercharger na liście słów zakazanych:

Ogólny przekaz - cieszmy się że jest tak tanio, bo taniej nie będzie a powinno być drożej. Nie ważne że ceny energii w hurcie spadają, byliśmy dla Was tak tani że obniżki nie będzie.

Do tego porównajmy abonamenty z opłatą w setkach złotych miesięcznie z 0 kWh w cenie do tych co nie mają żadnego abonamentu i ogłośmy że GreenWay to najlepszy deal.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Też przestałem płacić w GW abonament, jakbym spojrzał historycznie, to było więcej miesięcy w których go płaciłem i nie skorzystałem nawet raz, od miesięcy w których zapłaciłem i skorzystałem (pomijając kwestię czy mi się to w danym miesiącu opłaciło). Od kilku miesięcy już nie płacę, po pierwsze, zasięg w Tesli jest zdecydowanie większy niż w e-C4, więc rzadziej mam w ogóle konieczność doładowywać się w trasie. Po drugie skromna ale jednak istniejąca sieć SuC też pozwoliła mi lekko uniezależnić się od ładowania na GW (do tego w zdecydowanie lepszej cenie). Więc nawet czasami konieczność doładowania się na stacji innego operatora, przy preferencji ładowania w domu i na SuC, nie boli aż tak bardzo gdy przyjdzie zapłacić "trochę" więcej (np. w Arłamowie 2,52zł za AC ale też w drugą stronę 1,20zł za AC na Tauronie). Wielką zaletą GW jest to, że można wykupić abonament nawet przed wyjazdem (z tego co pamiętam działa wtedy od następnego dnia) i nie ma konieczności wiązania się z abonamentem np. na rok. Więc w razie w, można przed wyjazdem kupić, następnie zrezygnować i zapłaci się za maksymalnie niecałe 2 miesiące.
Uważam jednak, że gdyby faktycznie był u nas dostępny abonament z pakietem kW, podobnie jak mają na Słowacji, to byłby strzał w 10. Myślę, że wtedy byłbym skłonny mieć na "stałe" taki abonament.
Pakiety z EnelX to byla bajka, tylko jak wiemy sie nie sprawdzily, bo operatorzy nie zarabiali.
Rola abonamentu jest uwiazanie klienta i GW to wlasnie robi. Wszystkie tego typu promocje i akcje maja na celu wyciagniecie dodatkowych przychodow.
Wiecie ze bony płatnicze typu Sodexo maja w swoich przychodach okolo 5-9% z tak zwanych „stop-lossow” czyli te ktore sie przeterminowaly, zaginely, nie zostaly zrealizowane. To zawsze chodzi zeby nas oskubac na kase… gdyby tak nie bylo to by dawali gotowke zamiast bonow.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Gdy na Orlenowym 100 wyciągasz 78, to „wina” Twojego auta.
Gdy na GW 140 wyciągasz 70 i płacisz za >100, to chytrość GW.
Nie to samo.
Bylem juz na Orlenie gdzie bylo 97kW 😎
Dzielenie stacji 140kW na dwa kable i liczenie tego jako drozsze ladowanie uwazam za oszustwo, jednak takich sytuacji mialem dosyc malo, zreszta GW takich stacji nie ma tak wiele.
 

KrzysztofFly

Moderator
Wiecie ze bony płatnicze typu Sodexo maja w swoich przychodach okolo 5-9% z tak zwanych „stop-lossow” czyli te ktore sie przeterminowaly, zaginely, nie zostaly zrealizowane. To zawsze chodzi zeby nas oskubac na kase… gdyby tak nie bylo to by dawali gotowke zamiast bonow.
Wiem, bo sam miałem dwa takie, gdzie nie zwróciłem uwagi na dość krótki termin "przydatności do zużycia". Jak się zorientowałem, to było już po ptakach, a telefon do Sodexo rozwiał moje złudne nadzieje, na wymianę na takie z ważnym terminem. Tak więc można powiedzieć, że również dzięki mnie, mają taki odsetek.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Czyli mała petycja do GW - abonament tak, ale jak w Słowacji kWh w cenie?
Chcą stałe dochody, ok, ja to rozumiem, ale ja też chcę mieć coś zapewnione w zamian. Akurat tyle ile bym miesięcznie potrzebował gdy brakuje mi w trasie swojego - za to bym rzeczywiście zapłacił. A tak przez wiele miesięcy płaciłem i nie korzystałem (bo swój tańszy). Gdybym miał w cenie, to bym skorzystał i płacił do dziś.

A gdyby przechodziły na następny miesiąc... Ech, rozmarzylem się:)
 
Last edited:

luki

Pionier e-mobilności
Z przechodzeniem na następny miesiąc pewnie nie, ale gdyby była możliwość kupna abonamentu kwartalnego (np 3x więcej kWh za 3x więcej PLN) to też dla sporej części nie byłoby głupie.
Myślę, że różnorodność właśnie może przyciągnąć więcej klientów - każdy wybierze coś dla siebie, a jak będzie znikome zainteresowanie danym produktem, to albo modyfikacja, albo wywalenie.
W tej chwili na ładowarce na której mógłbym się podładować (140kW, nie mam opcji mniejszej/słabszej) jest 3.25zl/kWh (-5% daje 3.0875zl), "pobliski" Or.en (100kW ma 2.89zl)
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ja korzystałem dotychczas z GW doraźnie, z aplikacji, bez abonamentu.
Latem na miesiąc przed moim urlopem zamówiłem kartę rfid celem ewentualnego korzystania w roamingu zagranicznym. 🙂
Niestety mimo monitów i rozmów z supportem telefonicznym, GW nie był w stanie dosłać mi karty na czas. 🤔
Dotarła po wakacjach.
Mam ją teraz w ramach gadżetu i raczej nie będę korzystał… 😕
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
A co to za klient co laduje 40kWh miesiecznie, to jakis nieistotny drobiazg. To tak bys mial sie interesowac klientem w sklepie co kupuje tylko kajzerki, nie zarobisz na takim…
Dla Ciebie GW do 100kW za 2,95 to drogi syf, a Orlen za 2,89 jest OK :)
Gdzie przy zaladowaniu miesiecznym 70kW na GW juz abonament wychodzi za free.

Lidl ma 20kW ladowarki okupowane przez sępy, Boedronka ile liczy za DC ? Bo nie moge sie dokopac do cennika… no i ile ma ladowarek ? Dwie ?
Ionity ma cene 3,5 … no chyba ze masz abonament w GW to 2,2 :)
I ciagle zapominasz o roamingu zagranicznym, ktory to inny nasz wspanialy, tani, Polski operator doklada taka funkcjonalnosc ?

Ty naprawde malo jezdzisz i nie rozumiesz na czym polega biznes ladowarkowy, dlatego wyciagasz bledne wnioski, ale twoja sprawa, mozesz ladowac gdzie Ci wygodnie.
40kwh x 20 klientów, a tak Ci pojedynczy / jednorazowi co doładowywują się raz na 2-3 m-ce szukają innych rozwiązań.
Klient w sklepie co kupuje kaizerki ktoś go obsługuje, i pewnie ta obsługa więcej kosztuje niż zarobek na kaizerkach. Tutaj wszystko dzieje się z automatu, bez dodatkowej roboty ludzkiej.
Mówimy teraz o tych co ładują z domowego gniazdka, i miesięcznie nie potrzebują kupować komercyjnie 70kwh, a może takich jest większość użytkowników EV?

co do 2,2 na GW + abonamet wychodzi:
u kolegi co pobrał 212kwh koszt abo 100?212=0,47
2.2+0,47=2,67kwh z abo

u kolegi co pobrał 150kwh
100/150=0,67zł kwh
2,2+0,67=2,87

to przestańcie pitolić, że na GW kwh wychodzi 2,2 zł
tylko
dla kolegi I 2,67
dla kolegi II 2,87
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
40kwh x 20 klientów, a tak Ci pojedynczy / jednorazowi co doładowywują się raz na 2-3 m-ce szukają innych rozwiązań.
Klient w sklepie co kupuje kaizerki ktoś go obsługuje, i pewnie ta obsługa więcej kosztuje niż zarobek na kaizerkach. Tutaj wszystko dzieje się z automatu, bez dodatkowej roboty ludzkiej.
Mówimy teraz o tych co ładują z domowego gniazdka, i miesięcznie nie potrzebują kupować komercyjnie 70kwh, a może takich jest większość użytkowników EV?

co do 2,2 na GW + abonamet wychodzi:
u kolegi co pobrał 212kwh koszt abo 100?212=0,47
2.2+0,47=2,67kwh z abo

u kolegi co pobrał 150kwh
100/150=0,67zł kwh
2,2+0,67=2,87

to przestańcie pitolić, że na GW kwh wychodzi 2,2 zł
tylko
dla kolegi I 2,67
dla kolegi II 2,87
Dokładnie, przykład z kajzerka rozumiem ale jak ktoś mało ładuje w trasie to nie oznacza że miał 10 sesji po 4kWh tylko jedna duża.
A tym 2 gim byłem ja, i pobrałem 150 właśnie nie w GW bo nie lubię być krojony:).
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
a tak na prawdę, jeśli w kolejnym m-cu nic nie doładuje
kolega I 0,47x2 m-ce=0,94 +2,2=3,14 kwh
kolega II 0,67x2 m-ce-1,34 + 2,2=3,54
taki żeczywisty jeszt koszt pobrnej kwh z GW
No dobrz niektzórzy mają 10 % upustu na abo z EV klubu, nie m to praktycznie żadnego znaczenia

50% upust na abo da może 50-70gr różnicy na kwh, w rozliczeniu 2 miesięcznym
w miesięcznym przy tej ilosci pobranych KWK opust wyjdzie 25-35gr
 

luki

Pionier e-mobilności
Skoro na Słowacji "dają" 30kW w cenie 9.9€ to znaczy że i o takich klientów zabiegają. Nie wiem czy Slowacja jest większą potęgą w ilości EV niż Polska, ale u nich się opłaci nawet takiego delikwenta przytulić. Już pomijam 1.5 PLN /kWh...
 

Najnowsze dyskusje

Top