"Cieszmy się że jest tak tanio"

elektryk

Pionier e-mobilności
Kolejny artykuł ze stajni EV Klub i kolejny raz słowo Tesla lub Supercharger na liście słów zakazanych:

Ogólny przekaz - cieszmy się że jest tak tanio, bo taniej nie będzie a powinno być drożej. Nie ważne że ceny energii w hurcie spadają, byliśmy dla Was tak tani że obniżki nie będzie.

Do tego porównajmy abonamenty z opłatą w setkach złotych miesięcznie z 0 kWh w cenie do tych co nie mają żadnego abonamentu i ogłośmy że GreenWay to najlepszy deal.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Proszę bardzo ….
 

Attachments

  • img_1647-png.13264.png
    img_1647-png.13264.png
    1,7 MB · Liczba wyświetleń: 47

krzyss

Pionier e-mobilności
Całkowicie się z tobą nie zgadzam, ale spoko Nokia też miała trwać wiecznie. Nadal nierozumiesz o co chodzi i co to jest efekt skali. Musisz też brać pod uwagę że nie rozmawiasz tutaj z osobami co niewiedzą co to jest elektromobilnosc, więc ja wiem że roaming jest tani tylko gdy ładujesz też w Polsce zgodnie z regulaminem ( przerabiałem to).
Ciągle patrzysz na to co teraz jest a ja patrzę co będzie za chwilę, Lidl buduję sieć i będzie płatna, biedronka tak samo - na grupie EV ostatnio wysyłaliśmy sobie zdjęcie z stacji które są obecnie owinięte foliami. A co do kWh w abo to ma to sens skoro w innym kraju takie coś mają, poprostu będzie za późno
O jakim efekcie skali mowisz w kraju gdzie jest 30-40k samochodow elektrycznych ?
Wiesz jakie sa koszty utrzymania stacji ladowania ?
Skaczesz z tematu na temat, raz mowisz o MOP i dobrych lokalizacji szybkich stacji ładowania, drugi raz o jakis inicjatywach Lidla i Biedronek, gdzie Lidl montuje stacje 20kW, a Biedronka liczy po 2,71PLN

W innych krajach maja inne ceny, jestesmy tu i teraz i nie mozemy oczekiwac takich cen u nas.
No i jeszcze raz Cie prosze zebys wymienil mi te inne popularne i tanie stacje ladowania DC w cenach zdecydowanie nizszych niz GW.

Jak w Polsce bedzie 5 milionow elektrykow to i GW zmieni pewnie swoja polityke, choc nie sadze ze nagle obnizy ceny.
Na dzis trzeba sie cieszyc ze mozemy juz w miare swobodnie podrozowac po Polsce.

Mamy wielu dostawcow ladowania, niestety wychodzi ono bardzo drogo i w trasie i na miescie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
nie wiem jak to dziala, ale nie chce mi sie wierzyc, ze jedni moga sprzedawc energie za 1,6 pln/kWh (tesla, ionity) a inni za dwa razy tyle, bo "taki mamy klimat". ale uwaga, mam rekordziste - salon porsche, kWh, za 5,289 pln :) ktos podbije?
Tesla nie zarabia, a Ionity gdzie ma takie ceny ?
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Greenway ciężko polubić. Są jedni z nadroższych a nie oferują wiele. Ładowanie często zrywa, płacisz za 100kw+ mimo że ładowanie jest dużo wolniejsze(np 50-70kw), często mają awarie i nie widać tego w aplikacji.
Lokalizacja ładowarek też pozostawia wiele do zyczenia
Kwestia doświadczeń - na palcach jednej ręki policzę problemy z ładowaniem (na łącznie ponad setkę na pewno), niesprawności, których nie widziałem w aplikacji nie kojarzę w ogóle. Opłaty za "dzielone 140 kW" są słabe (choć mnie w Niro akurat nie bolą). Lokalizacje są IMO niezłe, brakuje bezpośrednio przy trasach (ale wszystkim operatorom stacji ładowania brakuje przy trasach). Greenway ma ogarnięty support, który odbiera telefony i stara się pomóc. Korzystam z ich usług od 4 lat i dostrzegam sporo dobrych zmian.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
ionity/ford w "blue ovalu"
tym bardziej, ze wiekszsoc operatorow w PL chwali sie "zielona energia" w sumie wymog pod dotacje EU, wiec skad te ceny? dla mnie to wycisniecie ile sie da, bedac "na fali". z perspektywy biznesu oczywiscie ok, ale z perspektywy klienta, juz nie. patrz przyklad GW PL -SK. dlatego m.in uwazam, ze GW-PL bedac na tej fali, perfidnie to wykorzystuje.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
No i jako aktywny uzytkownik ich stacji ladowania chcialbym podkreslic promocje ktore GW jednak robi.

- Od ponad roku czy dwoch lat -10% za ankiety czy kody EV klub
- kilku miesieczna chyba 3-4 ? Promocja GW Evklub oraz Visa -30% !
- Lipiec - Sierpien promocja na abonament -50%
 

krzyss

Pionier e-mobilności
ionity/ford w "blue ovalu"
tym bardziej, ze wiekszsoc operatorow w PL chwali sie "zielona energia" w sumie wymog pod dotacje EU, wiec skad te ceny? dla mnie to wycisniecie ile sie da, bedac "na fali". z perspektywy biznesu oczywiscie ok, ale z perspektywy klienta, juz nie. patrz przyklad GW PL -SK. dlatego m.in uwazam, ze GW-PL bedac na tej fali, perfidnie to wykorzystuje.
A po Ile Slowacja ma prad dla domostw ?
Moze nie przejedli kasy z certyfikatow..

Ja sie boje ze inni operatorzy dobija z cenami do GW niz to ze nagle bedzie taniej.
Z takich tanich majacych niewiele stacji to dla mnie jest Ekoen z ich 1,99 ale patrzac ze laduje sie na GW 80kWh za 1,95 - 10% promki evklub to mam 1,75
Przyjmujac ze wezme okolo 50kWh to oszczednosc mam jakies 10zl jak mi jest po drodze wole tego GW

A szybkie i tanie DC na razie chyba nie istnieje. BlueOwal jest tylko dla Forda ?
 

mALEK

Pionier e-mobilności
idealny przyklad potwierdzajacy to co pisze - GW-PL ma zasoby, aby robic takie "prezenty", a czlowiek musi sie nagimnastykowac, aby dostac to co powinien miec w pakiecie. EVklub fajna inicjatywa, ale dla mnie to kolejny "ktos" do koryta.
 

KrzysztofFly

Moderator
Też przestałem płacić w GW abonament, jakbym spojrzał historycznie, to było więcej miesięcy w których go płaciłem i nie skorzystałem nawet raz, od miesięcy w których zapłaciłem i skorzystałem (pomijając kwestię czy mi się to w danym miesiącu opłaciło). Od kilku miesięcy już nie płacę, po pierwsze, zasięg w Tesli jest zdecydowanie większy niż w e-C4, więc rzadziej mam w ogóle konieczność doładowywać się w trasie. Po drugie skromna ale jednak istniejąca sieć SuC też pozwoliła mi lekko uniezależnić się od ładowania na GW (do tego w zdecydowanie lepszej cenie). Więc nawet czasami konieczność doładowania się na stacji innego operatora, przy preferencji ładowania w domu i na SuC, nie boli aż tak bardzo gdy przyjdzie zapłacić "trochę" więcej (np. w Arłamowie 2,52zł za AC ale też w drugą stronę 1,20zł za AC na Tauronie). Wielką zaletą GW jest to, że można wykupić abonament nawet przed wyjazdem (z tego co pamiętam działa wtedy od następnego dnia) i nie ma konieczności wiązania się z abonamentem np. na rok. Więc w razie w, można przed wyjazdem kupić, następnie zrezygnować i zapłaci się za maksymalnie niecałe 2 miesiące.
Uważam jednak, że gdyby faktycznie był u nas dostępny abonament z pakietem kW, podobnie jak mają na Słowacji, to byłby strzał w 10. Myślę, że wtedy byłbym skłonny mieć na "stałe" taki abonament.
 

Najnowsze dyskusje

Top