Pompa ciepła - od grudnia jako opcja dodatkowo płatna.

KrzysztofFly

Moderator
Przeglądając dzisiaj cennik nowego (po liftingu) Peugeota e-2008 zauważyłem, że jest w nim informacja:
Zrzut ekranu 2023-10-13 141650.png
W tej chwili, jest jeszcze standardowym wyposażeniem wszystkich wersji e-2008 "na prąd" .

Zaciekawiła mnie ta informacja i sprawdziłem jak to wygląda w Citroenie, według cenników które są na tą chwilę dostępne na stronie, to jeszcze jest ona w standardzie, jednak tylko do 1.12.2023
Zrzut ekranu 2023-10-13 142355.png
Zapewne tutaj będzie podobnie i w kolejnym cenniku pojawi się już jako opcja płatna.

Obstawiam też, że podobnie będzie w innych markach i modelach z koncernu Stellantis.
Jedyna nadzieja w tym, że dealerzy wiedzą już co i jak z tym prądem i będą zamawiać dla siebie (lub tłumaczyć konfigurującym pod siebie) samochody z pompami ciepła i ładowarkami pokładowymi 11kW.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Obstawiam też, że podobnie będzie w innych markach i modelach z koncernu Stellantis.
Jedyna nadzieja w tym, że dealerzy wiedzą już co i jak z tym prądem i będą zamawiać dla siebie (lub tłumaczyć konfigurującym pod siebie) samochody z pompami ciepła i ładowarkami pokładowymi 11kW.
Zaczyna się cięcie funkcji, żeby obniżyć cenę, tylko że ładowarka pokładowa 11 kW to wg mnie minimum obecnie jakie powinno być. Inaczej będziemy świadkami okupowania ładowarek przez wiele wiele godzin przez jeden samochód.

A że elektryki wchodzą teraz powoli do mainstreamu to będzie znów wysyp artykułów, że ładuje się to na sklepowej ładowarce ponad 10h.
 

KrzysztofFly

Moderator
Dlatego właśnie napisałem, że mam nadzieję, że dealerzy będą zamawiać z 11kW, bo inaczej przeciętny Kowalski, będzie ładował samochód w domu na jednej fazie z szaloną mocą około 1,6 do 3kW. Sam to przerabiałem, bo brałem "gotowca" dostępnego od ręki w salonie, który mimo najbogatszej wersji wyposażenia, nie został przez dealera doposażony dodatkowo w ładowarkę pokładową 3F, co faktycznie podniosłoby jego cenę o 1%. Tak więc aby sprawnie ładować go w domu musiałem podnieść moc przyłączeniową, na szczęście u mnie było to wykonalne.
Moim zdaniem, standardem we wszystkich modelach sprzedawanych na rynku europejskim, powinna być ładowarka pokładowa 3F 11kW, a w opcji powinno dać się dokupić 22kW.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
22kW też jest bez sensu już, po co wozić dodatkowe 10kg+ żeby użyć raz na 2lata tej mocy. Może w autach 100kWh+ jak ktoś dużo jeździ albo auto pracuje na 2 zmiany i ma być ładowane AC ale to naprawdę rzadkość
 

nabrU

Moderator
Moim zdaniem, standardem we wszystkich modelach sprzedawanych na rynku europejskim, powinna być ładowarka pokładowa 3F 11kW, a w opcji powinno dać się dokupić 22kW.

Trzeba by zaznaczyć aby to było 3F 11kW plus 1F 7kW a nie jedno albo drugie, bo wtedy Ci co nie mają możliwości posiadania przyłącza 3F ładowaliby z walboxa z zawrotną prędkością 3,6kW :eek:
 

radioaktywny

Pionier e-mobilności
Teraz, kiedy jeździłem najpierw dwa lata bez pompy ciepła, a potem zimą Teslą z pompą uważam że umieszczanie jej jako opcji dodatkowo płatnej jest rodzajem oszustwa i wyłudzeniem ze strony producenta. Pompa powinna być wyposażeniem seryjnym.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Trzeba by zaznaczyć aby to było 3F 11kW plus 1F 7kW a nie jedno albo drugie, bo wtedy Ci co nie mają możliwości posiadania przyłącza 3F ładowaliby z walboxa z zawrotną prędkością 3,6kW :eek:
Daj przykład jakiegokolwiek samochodu, który miałby 3f 11kW a nie miałby 1f 7kW. Ja takiego nie znam. To jest standard we wszystkich samochodach z 3f 11kW.
 

KrzysztofFly

Moderator
22kW też jest bez sensu już, po co wozić dodatkowe 10kg+ żeby użyć raz na 2lata tej mocy. Może w autach 100kWh+ jak ktoś dużo jeździ albo auto pracuje na 2 zmiany i ma być ładowane AC ale to naprawdę rzadkość
Dlatego napisałem, że 22kW jako opcja. Świadomy i potrzebujący (np. ładujący się na AC na Lidlu) tej opcji miałby możliwość ją dokupić.
 

KrzysztofFly

Moderator
Daj przykład jakiegokolwiek samochodu, który miałby 3f 11kW a nie miałby 1f 7kW. Ja takiego nie znam. To jest standard we wszystkich samochodach z 3f 11kW.
Miałem napisać dokładnie to samo.
 

KrzysztofFly

Moderator
Teraz, kiedy jeździłem najpierw dwa lata bez pompy ciepła, a potem zimą Teslą z pompą uważam że umieszczanie jej jako opcji dodatkowo płatnej jest rodzajem oszustwa i wyłudzeniem ze strony producenta. Pompa powinna być wyposażeniem seryjnym.
Idą w ślady VW, który też miał i już nie ma ;).
 

Najnowsze dyskusje

Top