Pompa ciepła - od grudnia jako opcja dodatkowo płatna.

nabrU

Moderator

elektryk

Pionier e-mobilności
Czytam opracowanie https://ik.pl/baza-wiedzy/porady/po...m-czy-warto-ja-montowac-i-doplacic-sprawdzamy
gdzie piszą, że zysk z pompy ciepła nie jest taki opłacalny względem jej kosztów dla akumulatora 30kWh +. Za to jest istotna dla aut z małym zasięgiem.
Niższe zużycie energii to same plusy - i nie chodzi tu tylko o koszt ładowania (per 100 km), ale też o jego czas (będziesz krócej się ładował per 100 km) i oczywiście zasięg, czyli rzadsze ładowanie, czasami bardzo ważne jak będziesz się wybierał w ładowarkowe odludzia.

Dużo producentów poszło w stronę "mamy kiepskie zużycie energii to narobimy większą baterią", ale to dla użytkownika takiego samochodu same problemy jak wyżej.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ale czy w autach które mają możliwość dokupienia pompy ciepła przy jej wyborze dostajemy drugi kompresor do grzania czy może inny układ z jednym kompresorem który pracuje w trybie grzanie i chłodzenia? Powinna i być druga opcja która nie jest dużo droższa i lepiej dać ja w cenie sprzedając auto 2 tys dużej niż bawić się w opcje, dopłaty i bardziej skomplikowane konfiguracje i życzyc sobie za to 5 tys
 

KrzysztofFly

Moderator
Ale czy w autach które mają możliwość dokupienia pompy ciepła przy jej wyborze dostajemy drugi kompresor do grzania czy może inny układ z jednym kompresorem który pracuje w trybie grzanie i chłodzenia? Powinna i być druga opcja która nie jest dużo droższa i lepiej dać ja w cenie sprzedając auto 2 tys dużej niż bawić się w opcje, dopłaty i bardziej skomplikowane konfiguracje i życzyc sobie za to 5 tys
No właśnie dziwi mnie ten krok w tył, z tego co kojarzę, to wszystkie osobowe Stellantisy miały pompę ciepła w standardzie (dostawcze nie miały wcale, nawet w opcji). Chyba na siłę szukają oszczędności aby móc obniżać cenę (dawać rabaty). Być może, wzięli pod uwagę to, że większość klientów i tak jeździ nimi "wkoło komina" i nie muszą na siłę zwiększać zasięgu (który bez pompy będzie niższy) oraz to, że w większości ich modeli po lifcie mają dostępny większy akumulator, który zapewne ostatecznie zastąpi całkowicie ten mniejszy (podobnie jak mocniejszy silnik)
 

Tomek.

Zadomawiam się
Dzisiaj dostałem specyfikację i z pompami w c4 jest tak:
- standard dla silnika ESF
- opcja dla silnika ZIF
Ja się nie znam ale ktoś mądrzejszy może rozszyfruje te motory.
 

KrzysztofFly

Moderator
Dzisiaj dostałem specyfikację i z pompami w c4 jest tak:
- standard dla silnika ESF
- opcja dla silnika ZIF
Ja się nie znam ale ktoś mądrzejszy może rozszyfruje te motory.
W aktualnym cenniku, który znajduje się na stronie (ważny od stycznia 2024, produkcja od marca 2024)
https://www.citroen.pl/content/dam/citroen/poland/cenniki/10_23/Cennik_C4_31_01_2024.pdf
jest informacja, że pompa ciepła jest w standardzie w każdej wersji, więc chyba się wycofali z tego głupiego pomysłu ;)
Zrzut ekranu 2024-02-14 221944.png
 
Top