Optymalizacja kosztów dojazdu do pracy (~100km dziennie)

stanwise

Zadomawiam się
Zainspirowany filmem z Kanału o Technologii:
, postanowiłem po raz kolejny przyjrzeć się możliwości optymalizacji kosztów dojazdu u osoby z rodziny.

Rozważmy następujący przypadek:
* Miesięczny przebieg około 2500 km. Dojazdy do pracy po 45km w jedną stronę (z wioski do miasta) - więc realnie musiałby przejeżdżać komfortowo 100-150km przy prędkościach szosowych: 90-100km/h
* Idealnie to co wyżej, pozostając w zakresie 20-80% nawet zimą. Tu można trochę naciągnąć. Absolutne minimum to 100km zimą dla startu ze 100% i zapasem 20% SoC na koniec)
* Nadrzędnym priorytetem jest cena. Pomysł jest taki, żeby z całkowitym kosztem posiadania (TCO) zmieścić się najlepiej w około 500-600 zł - tyle kosztuje miesięcznie paliwo w starym 16-letnim Hyundaiu Tucson z instalacją LPG.
* Żeby udało się zmieścić w TCO, w grę wchodzi pewnie taryfa dynamiczna albo co najmniej taryfa nocna (jest możliwość ładowania samochodu pod domem, brak fotowoltaiki)

Nie mam doświadczenia w tym segmencie cenowym. Jak rozumiem najbardziej obiecująco mógłby wyglądać Leapmotor T03 w leasingu z dotacją. Dotacja pokryje wpłatę własną, wtedy wychodzi około 260 zł brutto raty, plus liczmy ~50 zł za OC to na ładowanie zostanie około 250 zł. Przy założeniu zużycia na poziomie ~18kWh/100km oznacza że przy 2500km miesięcznie trzeba byłoby się zmieścić w średniej ~55gr/kWh.

Czy dobrze myślę, że to ma szanse się spiąć? Czy ten Leapmotor T03 będzie udręką, czy jest całkiem przyjemny? Macie jakieś inne pomysły na zrealizowanie podobnego planu?
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Nie możesz wymagać od auta iluś letniego za określoną niską kwotę tego czego możesz wymagać od auta kilka razy droższego i nowego.
Tyle że w/w w kilkuletnim Soulu są aktualizowane i wyglądają i działają równie dobrze jak w nowym Ioniqu.
A w Leafie nie.

A uwzględniając baterię, technologię chłodzenia baterii i zasięgi, taki Soul czy Niro są tańsze od tego Leafa.
Teraz jaśniej?
Leaf II ma te zaletę, że jest prosta i sprawdzona konstrukcja.
I bardzo zła konstrukcja.
Była taka już podczas premiery.

Nawet Zoe miało już wtedy chłodzenie baterii.
 

Vicek

Użytkownik
Te 1000 PLN raty po zakończeniu NE to dalej nie byłoby źle :).
Patrząc jak nam Europa odjeżdża pod względem rejestracji BEV to zaczynam wierzyć w kolejne marchewki. Na logikę w kolejnej perspektywie UE 2028-2035 mogliby coś dorzucić aby zmniejszać uzależnienie od paliw kopalnych. Tylko kto te warunki będzie negocjował po naszej stronie?

Leafy za 40kPLN na ten moment to niestety Acenty z soh 85% albo gorzej. Jako drugie auto w rodzinie IMO super, jako zastępstwo 1:1 dla ICE niekoniecznie.

Do autora - w wątku wszystko masz już policzone pod dotację na nowe auto od Stellantisa. W skrócie:
rata 200
oc/ac 250
vat od dotacji: 300
jakieś opony + przegląd: 100
prąd: 350
-------------
razem: 1200PLN/mc

Podstaw po prawej uczciwe TCO Tucsona i zobaczysz czy to ma sens.
 

Runior

Zadomawiam się
Tyle że w/w w kilkuletnim Soulu są aktualizowane i wyglądają i działają równie dobrze jak w nowym Ioniqu.
A w Leafie nie.

A uwzględniając baterię, technologię chłodzenia baterii i zasięgi, taki Soul czy Niro są tańsze od tego Leafa.
Teraz jaśniej?

I bardzo zła konstrukcja.
Była taka już podczas premiery.

Nawet Zoe miało już wtedy chłodzenie baterii.
Czym innym jest porównanie "w próżni", a czym innym case study. Jeśli ktoś planuje jeździć samochodem do pracy i z powrotem, to nie potrzebuje nawigacji online czy podgrzewania baterii z przycisku. Jakaś muzyczka przez AA, może kamera cofania i wystarczy. Jestem pewny, że dal wielu osób argument bezawaryjności Leafa ma większą wagę niż wiele zalet konkurencyjnych produktów.
Zresztą mam wrażenie, że w mojej okolicy pojawiło się ostatnio więcej Leafów niż Juniperów.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Czym innym jest porównanie "w próżni", a czym innym case study. Jeśli ktoś planuje jeździć samochodem do pracy i z powrotem, to nie potrzebuje nawigacji online czy podgrzewania baterii z przycisku. Jakaś muzyczka przez AA, może kamera cofania i wystarczy. Jestem pewny, że dal wielu osób argument bezawaryjności Leafa ma większą wagę niż wiele zalet konkurencyjnych produktów.
Zresztą mam wrażenie, że w mojej okolicy pojawiło się ostatnio więcej Leafów niż Juniperów.
Tym bardziej, że google maps/apple maps mają się swietnie i działają w leafie przez aa/carplay. W sumie to chyba w życiu nie odpaliłem wbudowanej nawigacji w Leafie, więc nawet nie wiem czy/jak bardzo nieaktualna ona jest.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Czym innym jest porównanie "w próżni", a czym innym case study. Jeśli ktoś planuje jeździć samochodem do pracy i z powrotem, to nie potrzebuje nawigacji online czy podgrzewania baterii z przycisku. Jakaś muzyczka przez AA, może kamera cofania i wystarczy.
Oczywiście, wszystko zależy od indywidualnych preferencji.
Moje są większe co do zawartości auta i na powyższy przypadek z kolei mniejsze jeśli chodzi o jego gabaryty.

Czyli chciałbym mniej blachy, za to lepsze auto.
Gabaryty Leafa pasowałyby już jako coś więcej niż auto wokół komina, ale na to jest po prostu za kiepski.

Czyli nie znajduję dla niego dobrych zastosowań.
Co nie oznacza, że komuś innemu, nie może wystarczyć rzecz jasna.
Ważne żeby wiedział, że kupuje mocno przestarzały i niebyt atrakcyjny na dłużej model, z kiepskim ładowaniem poza własnym garażem.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Za 1.5 roku, bez kolejnego programu doplat, nastepny wynajem/leasing bedzie znowu ~1000zl/mc drozszy wiec cala kalkulacja dla wielu osob przestanie byc oplacalna.
Za 1.5 roku to kupi jako daily chinczyka za50-70kPLN i bedzie nim jeździł do momentu gdy bateria będzie z zapasem pozwalała mu przejechać trasę dom-praca-dom zimą. Bardziej chodziło o to żeby pokazać ze nie taki diabeł straszny jak go spiderweby i inni maluja:D
 
Top