Nowy Performance - kiedy będzie i czy w ogóle ?

zibizz1

Pionier e-mobilności
Wydaje mi sie że obecnie 3/Y Performance zbyt mocno kanibalizują S/X wiec jest ryzyko że 3 Performance się nie pojawi z tego powodu, albo np pojawi się dopiero po wycofaniu S lub modernizacji która zmieni segment tego modelu. W ciagu najbliższych 5-10 lat modele S/X muszą się rozdwoić na duże wersje "budżetowe" dla ludzi co potrzebują dużych ale tańszych aut(na dziś 250-400tys) oraz wersje luksusowe(na dziś ~500-700tys) ale nie wiem czy Tesli opłaca się w tą stronę iść. Jeśli chodzi o X to on zostanie luksusowy(np kiedyś odświeżona wersja będzie jeszcze droższa, a zostanie zwiekszony komfort typu masaż w fotelach) a duży wysoki i tani będzie nowy model zaraz po Model 2. Dopuszczam możliwość że S zostałby wycofany na jakiś czas zupełnie np gdyby w ofercie pojawił sie Roadster 2 i powrociłby po 1-2 latach jako zupełnie nowy model zbudowany od podstaw z zamysłem jak najtanszej produkcji
 

TomRS

Pionier e-mobilności
W Performance ujęła mnie dynamika - sekunda różnicy w przyspieszeniu to bardzo dużo jeśli chodzi o doznania.A druga sprawa - ma bardzo fajne, „jędrne” (bo sportowe to ono nie jest) zawieszenie. Chciałbym móc tym autem się pobawić od czasu do czasu, jakaś fajna kręta droga, wykorzystać tą świetną dynamikę, tak po prostu dla przyjemności. Pałowanie 200 km/h po autostradzie kompletnie mnie nie interesuje 😜. Że na tor słabo się nadaje to już wiem ( właściciel mnie oświecił - brak możliwości ustawienia odpowiedniej geometrii, a konkretnie dużego pochylenia koła bez ingerencji w konstrukcję zawieszenia). Dziękuję za uwagę na temat braku możliwości zainstalowania haka - hak akurat chciałbym mieć do założenia bagażnika rowerowego, to dla mnie dosyć ważne. Podsumowując, muszę sprawdzić, czy LR nie jest zbytnio „rozbujany” jeśli chodzi o zawieszenie. Jego 4,4 sek do setki są dla mnie do zaakceptowania 😜 Moje aktualne auta robią to w 5 sek, więc lipy nie będzie. Choć oczywiście wolałbym 3,3 sek 😆. To co mnie ujęło w Tesli Performance to jej „radosna jazda”, tak bym to nazwał. Ten samochód jest tak responsywny i doskonale się prowadzi, że (choć zabrzmi to jak bluźnierstwo) że postawiłbym go mniej więcej na równi z Boxsterem którego posiadam. 3 Performance daje podobną radość z jazdy, mimo tego, że brak dźwięku 6 cylindrów. A na drugiej szali doskonale sprawdzi się w miejskich korkach, gdzie spalanie Boxstera pnące się cały czas w górę najnormalniej w świecie wkurwia, bo płacę krocie za nic. Mam zamówione Audi RS3, miało być w kwietniu, a wkrótce minie rok czekania, to dodatkowo przeważyło szalę, a Tesla 3 jeździ tak kapitalnie, że bez żalu wycofam to zamówienie Audi 🤗
 
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
Spróbuj TM3 LR nie będziesz zawiedziony, a to auto które jest idealnym kompromisem.
Sam miałem Twoje dylematy po M5 i kilku AMG63/5.
Oczywiście poza doznaniami..,
Tesla to jeden wielki kompromis,
ale ma w sobie to coś… 👍✌️
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Z zalet Performance wymienił bym jeszcze Track mode - fajna rzecz. Masz przede wszystkim pełną kontrolę nad przeniesieniem napędu od 100% tył do 100% przód. No i ma większe hamulce i teoretyczną Vmax.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Z zalet Performance wymienił bym jeszcze Track mode - fajna rzecz. Masz przede wszystkim pełną kontrolę nad przeniesieniem napędu od 100% tył do 100% przód. No i ma większe hamulce i teoretyczną Vmax.
A da sie to wlaczyc na normalnej ulicy czy tylko jak auto z GPS odczyta ze jest na torze ?
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Z zalet Performance wymienił bym jeszcze Track mode - fajna rzecz. Masz przede wszystkim pełną kontrolę nad przeniesieniem napędu od 100% tył do 100% przód. No i ma większe hamulce i teoretyczną Vmax.
Tak, dla mnie są to też niewątpliwe zalety. Mając taką zabawkę mógłbym spokojnie rozważyć Performance jako jedyne auto
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Weź performance, później będziesz żałować że nie wziąłeś :D


A da sie to wlaczyc na normalnej ulicy czy tylko jak auto z GPS odczyta ze jest na torze ?
Można nawet w garazu, nie jest powiazany z gps.
 

Ratt

Posiadacz elektryka
A da sie to wlaczyc na normalnej ulicy czy tylko jak auto z GPS odczyta ze jest na torze ?
Da się wszędzie po zaakceptowaniu że na drodze publicznej nie wolno i takie tam. W USA np. masowo jeżdżą w tym trybie w zimie po zwykłych drogach właśnie ze względu na możliwość sterowania mocą przód/tył (eksperymentalnie wyszło im że najlepiej po śniegu jest jakoś 39% przód i 61% tył). Na YT też są filmiki jak np. sprawdza się Track mode na błotnistych drogach off road.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Da się wszędzie po zaakceptowaniu że na drodze publicznej nie wolno i takie tam. W USA np. masowo jeżdżą w tym trybie w zimie po zwykłych drogach właśnie ze względu na możliwość sterowania mocą przód/tył (eksperymentalnie wyszło im że najlepiej po śniegu jest jakoś 39% przód i 61% tył). Na YT też są filmiki jak np. sprawdza się Track mode na błotnistych drogach off road.
Bardzo głupi pomysł do codziennej jazdy. W razie kolizji tesla i ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania.
 
Top