Badanie lojalności wobec marki - BEV

elektryk

Pionier e-mobilności
Wg mnie chodzi o to, że dużo ludzi kupuje samochód elektryczny bez dobrej znajomości tematu, wydaje im się że to taki sam samochód, tylko z innym napędem. Opierają swoją decyzję o powierzchowną wiedzę zdobytą od dealera lub z magazynów branżowych. Później jest etap uczenia się elektromobilności i już wiedzą co jest ważne.

Tesla sprzedaje się bardziej w modelu poczty pantoflowej, "sprzedawca" używa już ten samochód (w przeciwieństwie do dziennikarza lub pracownika dealera) i wie co jest ok, co nie i zakup jest finalnie bardziej świadomy.
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Wg mnie chodzi o to, że dużo ludzi kupuje samochód elektryczny bez dobrej znajomości tematu, wydaje im się że to taki sam samochód, tylko z innym napędem.
A nie o to chodzi w tym przechodzeniu na elektromobilność?
Lodówek bez freonu używa się tak samo jak starszego typu, tylko że technologia inna.
Żarówki LED tak samo się wkręca i włącza jak wolframowe.
Telewizory QLED obsługuje się na co dzień tak jak kineskopowe, jak masz wszystko podłączone, to pilotem włączasz i oglądasz.

Oczywiście, w praktyce samochody elektryczne w codziennym użytkowaniu są inne. Wymagają nowych nawyków, innego stylu jazdy, wymagają częstszych i dłuższych przerw w podróży.

Jeżeli wszyscy mają docelowo przejść na elektryki, te samochody POWINNY być jak auta spalinowe, tylko z innym napędem.
Tak, żeby nie musieć uczyć się "chodzenia na nowo".
Opierają swoją decyzję o powierzchowną wiedzę zdobytą od dealera lub z magazynów branżowych. Później jest etap uczenia się elektromobilności i już wiedzą co jest ważne.
Jak nie mają skąd czerpać wiedzy, czerpią ją od dealera lub magazynów.
Tesla to co innego. Tesla to nie tyle samochód, co styl życia.
Jak np. Harley Davidson. Możesz kupić Harleya, możesz kupić np. Yamahę.
Możesz być "harlejowcem" a czy słyszałeś o kimś, że jest "jamahowcem"?
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Jeżeli wszyscy mają docelowo przejść na elektryki, te samochody POWINNY być jak auta spalinowe, tylko z innym napędem.
Tylko żeby osiągnąć taki stan trzeba wiedzieć co na to wpływa:
- efektywność energetyczna - nikt na to nie zwraca uwagi (bo w spaliniakach to nie takie istotne), myśli że większa bateria to jedyny parametr, a nie bierze pod uwagę że samochody z wysokim zużyciem po prostu są mniej wygodne w użytkowaniu i ładują się dłużej/częściej
- w pełni zintegrowane, łatwe w użyciu i zawsze dostępne ładowanie w cenie zachęcającej do przesiadki z samochodu spalinowego (nie powinno być drożej per 100 km)

Te dwa punkty to podstawa, a z moich obserwacji wynika że większość osób które idą do dealera nie dowie się o tym. Nie piszą o tym też w magazynach motoryzacyjnych.

Tesla to obecnie producent masowy, obecnie wolumen produkcji zbliża się do 2 mln rocznie to już poziom BMW lub podobnych. Także ciężko ją porównywać do stylu życia, zwłaszcza że z wszystkich producentów elektryków jako jedyna dostarcza najbliższe doświadczenia użytkowania do samochodu spalinowego dzięki zapewnieniu, że kupując u nich samochód możesz go użytkować w dowolny sposób, a nie głównie w około komina jako drugi samochód.
 
Last edited:

PawelGDZ

Posiadacz elektryka
Jeżeli wszyscy mają docelowo przejść na elektryki, te samochody POWINNY być jak auta spalinowe, tylko z innym napędem.
Tak, żeby nie musieć uczyć się "chodzenia na nowo".
kto Ci powiedział że powinny? ja uważam, że nie mają prawa być jak spalinowe,
są lepsze pod wieloma względami: ogrzewanie postojowe, ładowanie kiedy śpisz, one pedal driving, dynamika przyspieszenia, brak obsługi typu klocki filtry oleje świece paski rozrządu
jakie chodzenie na nowo? czepiasz się, kiedyś włączaliśmy telewizor heblem, kanały przełączały dzieci bo pilota nie było, teraz są smart TV i sam przyznaj rację, że nie każdy 50+ radzi sobie z nimi jak ryba w wodzie!
nadawcy też wymuszają zmiany TV, dvb, funkcje smart np. i te zmiany następują częściej niż zmiany w motoryzacji, bo w dalszym ciągu mamy kierownice, lusterka, tylko tankowanie się zmieniło
piszesz jak ktoś kto oczekuje od smartfona tarczy do wybierania numeru
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Podsumowując
1. Zadowolenie z BEV wzrosło przez ostatnie 3 lata o 50-100% bo tyle wiecej klientów chce pozostac przy elektryku. Główny problem to tak że elektryk nie jest dla każdego i długo nie będzie.
2. Tesla jest autem które oferuje najlepsze doświadzenie jazdy na pradzie i to o 50% lepsze niż inne marki


Na marginesie do tego jak działa nowa technologia w porównaniu do starej. W starym telewizorze analogowym kanał zmieniałem w 0,1s i w 10 sek można było przejrzec wszystkie 10 kanałów.(bardzo mi tego nadal brakuje) W nowym cyfrowym zanim się przełaczy kanał to sygnał musi się zbuforować żeby dał sie zdekodować(całe klatki są wysyłane raz na jakiś czas) ale dzięki temu mamy np wiekszą rozdzielczość. Niektóre rzeczy tracimy bezpowrotnie jak np fizyczne przyciski w telefonach które dało się klikac bez patrzenia na telefon. Ja tam jestem w stanie poświęcić te niektóre rzeczy bo zalet jest znacznie więcej niż wad zwiazanych ze zmianą
 
Last edited:
Top