Kilka pytań w związku z zakupem Tesli Model 3 LR Highland

zibizz1

Pionier e-mobilności
@andrzejkowski Co do kierunkowskazów, to we wszystkich standardowych sytuacjach drogowych jak ronda szybko da się wyuczyć i nie jest to problemem. Najgorzej są jakieś nieprzewidziane sytuacje czyli rózne niepowtarzalne manewry w których kierownica jest w dziwnym położeniu i wtedy to dłużej zajmuje ale po miesiącu zaczynam powoli ogarniać.
 

eugtor

Posiadacz elektryka
Wstępnie dostałem 2 oferty od Santander Leasing oraz od Santander Consumer Multirent.
Pierwsza oferta jest o 4-5% tańsza, ale jest tam chyba mały haczyk. Chodzi o GAP, to jesz wszędzie, ale w Santander Leasing rata GAP o połowę tańsza (nie wiadomo z czego aż taka różnica).

Ofertę od Santander Leasing dostałem od agenta z polecenia znajomej, ofertę od Santander Consumer Multirent dostałem od agenta z ev-leasing.pl (żadna reklama). Ev-leasing dodatkowo i za darmo biorą na siebie przygotowanie niezbędnych dokumentów do uzyskania dofinansowania, ale tylko w razie korzystania z pakietu ich usług (leasingu, GAP oraz ubezpieczenia auta).
 

wełna78

Zadomawiam się
Witam.
Jestem tu zupełnie nowy i z góry przepraszam, jak napiszę jakąś oczywistość dla Was , ale przyznam, że jestem kompletnie zielony w tym temacie.
Co więcej , jeszcze w poniedziałek byłem na jeździe próbnej BMWX5, a od środy wpadłem na pomysł zakupu TESLI 3.
Wiem wiem ..... konkretny świrus. Ale tak już trochę mam.
I mam w związku z tym kilka pytań. Byłbym bardzo wdzięczny za wyrozumiałość i konkretne odpowiedzi.

1. Czy jak dla laika i w związku z tym, że to będzie mój pierwszy elektryk, Tesla 3, ta podstawowa wersja, na tylny napęd wystarczy mi, czy powinienem przemyśleć zakup LR?. Dodam, że zasięg nie jest dla mnie tak istotny.
Auto ma służyć do jazdy po mieście, do firmy, ewentualne wypady max do 200-300 km. Żadne podróżowanie po Europie.
Pytam o tą podstawową wersję, bo chcę dobrać koła i inny kolor i z tymi dodatkami zmieszczę się w tym limicie 248 tys na dopłatę.
2. Auto będę brać na leasing. Obecnie mam oferty SMC I EFL i ta druga oferta jest korzystniejsza. Jeden i drugi bank załatwia za mnie papiery na dofinansowanie ,,Mój elektryk''. I tu pytanie.. EFL jest ok, czy może proponujecie ,,zapukać jeszcze '' o oferty do innych banków.
3. I ostatnie pytanie (choć z czasem będzie ich milion :D ), jak już wybiorę leasing, to jakie mam poczynić kolejne kroki? Wchodzę na stronę TESLI, zamawiam auto, wpłacam zaliczkę, czekam na info od nich , dostaje VIN i potem uderzam do leasingu z tymi danymi? Czy jakoś inaczej to ma wyglądać.
Pytam bo mam bardzo daleko i do Wawy, i do Katowic, a widzę, że tu na forum ludzie z wiedzą i rozsądkiem się wypowiadają.
Z góry dzięki za odpowiedzi

Aaa
Jeszcze jedno pytanko?
Będę zadowolny z zakupu? ;)
 
Last edited:

Halisep

Posiadacz elektryka
Ad 1: Do jazdy po mieście 3RWD w zupełności wystarczy. Do 3LR felgi możesz później zmienić i wtedy zmieścisz się w limicie. Tzn sprzedać te podstawowe i kupić od Tesli/aftermarketowe już na inną fakturę. Zobacz też model Y w zakładce "dostępne od ręki". Są wersje long range poniżej 240k.
Dla mnie 4x4 to must have, ale każdy ma inne potrzeby.
Ad 2: u mnie Santander wypadał najlepiej, a gość od EFL jakby nie znał warunków programu i sam musiałem go edukować.
 
Last edited:

Ratt

Posiadacz elektryka
Nie mówię ,,nie ”
Tylko chciałbym przeczytać od Was jakieś argumenty ( poza dystansem -który jak już pisałem , nie jest dla mnie aż tak istotny) .

Z góry dziękuję za merytoryczne komentarze 😊
To auto daje radość z jazdy :) A im lepsza konfiguracja tym większą. I zgadzam się z @Halisep 4x4 must have.
 

nabrU

Moderator
Bierz LR albo P.

Przegapiłem pojawienie się wersji Performance? Jeśli nie to po co polecać coś co nie istnieje (jeszcze)?

Moim skromnym zdaniem oraz z tego jakie masz wymagania TM3 RWD w zupełności Ci wystarczy. Z plusów RWD: będzie na pewno ekonomiczniejsza od LR i ma baterię LFP więc tak naprawdę ładując do 100% (a przy LFP to wskazane) będziesz miał taki sam realny zasięg jak LR ładowania do 80%.

W PL wszyscy nastawieni są na LR bo jest kiepska infrastruktura. Gdzie indziej to już ma marginalne znaczenie jeśli jest dużo ładowarek.

Oczywistym plusem wersji LR jest napęd na 4 koła i lepsze nagłośnienie, no i zdolność szybszego ładowania do 250kW (ale znowu ile takich ładowarek jest w PL).

Jaką byś Tesle nie wybrał będziesz zadowolony (choć to nie idealny samochód). I gwarantuje, że będziesz jeździł nią również dalej (szczególnie po zachodniej Europie, gdzie wreszcie odczujesz zalety EV) :)

P.S. Przy zakupie Tesli nie zapomnij skorzystać z referalla, któregoś z Forumowiczów (np. mnie - link poniżej (y))
 

inter

Pionier e-mobilności
Przegapiłem pojawienie się wersji Performance? Jeśli nie to po co polecać coś co nie istnieje (jeszcze)?

Moim skromnym zdaniem oraz z tego jakie masz wymagania TM3 RWD w zupełności Ci wystarczy. Z plusów RWD: będzie na pewno ekonomiczniejsza od LR i ma baterię LFP więc tak naprawdę ładując do 100% (a przy LFP to wskazane) będziesz miał taki sam realny zasięg jak LR ładowania do 80%.

W PL wszyscy nastawieni są na LR bo jest kiepska infrastruktura. Gdzie indziej to już ma marginalne znaczenie jeśli jest dużo ładowarek.

Oczywistym plusem wersji LR jest napęd na 4 koła i lepsze nagłośnienie, no i zdolność szybszego ładowania do 250kW (ale znowu ile takich ładowarek jest w PL).

Jaką byś Tesle nie wybrał będziesz zadowolony (choć to nie idealny samochód). I gwarantuje, że będziesz jeździł nią również dalej (szczególnie po zachodniej Europie, gdzie wreszcie odczujesz zalety EV) :)

P.S. Przy zakupie Tesli nie zapomnij skorzystać z referalla, któregoś z Forumowiczów (np. mnie - link poniżej (y))
Nie ma referalla na nowa 3.
 

nabrU

Moderator
Nie ma referalla na nowa 3.

Hmmm, jestem świadom że nie ma obecnie obniżki ceny dla kupującego Model 3 z powodu zastosowania referalla, nie mam jednak 100% pewności czy mimo użycia np. mojego linka ja nie dostanę punktów jako polecający (za mimo wszystko 'polecenie'). Jedynym sposobem na sprawdzenie tego jest użycie linka. Nic to kupującego 'nie kosztuje' choć realnie sądze, że nic z tego dla mnie nie wyniknie.

Inna sprawa, że ja mieszkam w UK i do niedawna mieliśmy tu ciągle referalle na TM3 mimo, że już ich w PL nie było więc weź to też pod uwagę.
 
Last edited:
Top