Hertz zarobiłby więcej na ICE

iStig

Nowy na Forum
w dużym skrócie - serwis EV jest tańszy, ale obsługa szkód powoduje spore koszty.

Wypowiedź prezesa podczas omawiania wyników za Q3

"...Let me share a bit more context on the damage equation. First, while conventional maintenance on electric vehicles remained lower relative to comparable ICE vehicles in Q3, higher collision and damage repairs on EVs continue to weigh on our results and negatively impacted EBITDA. For context, collision and damage repairs on an EV can often run about twice that associated with a comparable combustion engine vehicle..."

"...Let me try to put some dimension to the issue. Taking account of the impact on depreciation, collision and damage and RPU relating to our EV fleet, we estimate that had our fleet in Q3 been similarly sized but comprised solely of ICE vehicles our EBITDA margin would have been several margin points higher... "



link do transcriptu
 

elektryk

Pionier e-mobilności
w dużym skrócie - serwis EV jest tańszy, ale obsługa szkód powoduje spore koszty.

Wypowiedź prezesa podczas omawiania wyników za Q3

"...Let me share a bit more context on the damage equation. First, while conventional maintenance on electric vehicles remained lower relative to comparable ICE vehicles in Q3, higher collision and damage repairs on EVs continue to weigh on our results and negatively impacted EBITDA. For context, collision and damage repairs on an EV can often run about twice that associated with a comparable combustion engine vehicle..."

"...Let me try to put some dimension to the issue. Taking account of the impact on depreciation, collision and damage and RPU relating to our EV fleet, we estimate that had our fleet in Q3 been similarly sized but comprised solely of ICE vehicles our EBITDA margin would have been several margin points higher... "



link do transcriptu
Ludzie wypożyczali, żeby sobie "pojeździć" (czyt. potestować szybką jazdę) i niestety większą szkodowość mają na tym.

Na flocie udostępnionej dla ride sharingu (np. Uber) mają niższą szkodowość i tam też zamierzają skierować więcej EV.

Generalnie są cięci bo do tej pory opłacało im się uszkodzić samochód bo po wypadku miał większą wartość niż w momencie zakupu. Taka parodia miała miejsce w USA z rosnącymi cenami.

Teraz to się skończyło, wartość floty znacząco spadła, a obniżki cen EV mocno ich dojechały na wynikach i obarczyli wszelką winę za złe wyniki na EV.
 

iStig

Nowy na Forum
to gdzie ta szkodowość jest to drugorzędne - bardziej chodzi o tą wypowiedź (przetłumaczona):

"wyższe koszty napraw kolizji i uszkodzeń pojazdów elektrycznych nadal obciążają nasze wyniki i negatywnie wpływają na EBITDA. Dla kontekstu, naprawy kolizji i uszkodzeń pojazdów elektrycznych często mogą być około dwukrotnie wyższe niż w przypadku porównywalnych pojazdów z silnikiem spalinowym..."
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Moim zdaniem to nie rodzaj napędu ma znaczenie, ale to że elektryki oraz części do nich są produkowane w mniejszych ilościach, niż w przypadku modele ICE. Dostępność zamienników też jest inna dla nowszych technologicznie pojazdów. W momencie, gdy EV będą popularniejsze od spalin, proporcje kosztów napraw się odwrócą
 

elektryk

Pionier e-mobilności
to gdzie ta szkodowość jest to drugorzędne - bardziej chodzi o tą wypowiedź (przetłumaczona):

"wyższe koszty napraw kolizji i uszkodzeń pojazdów elektrycznych nadal obciążają nasze wyniki i negatywnie wpływają na EBITDA. Dla kontekstu, naprawy kolizji i uszkodzeń pojazdów elektrycznych często mogą być około dwukrotnie wyższe niż w przypadku porównywalnych pojazdów z silnikiem spalinowym..."
Pytanie do czego porównują, naprawa bitego BMW czy Mercedesa spalinowego kosztuje tyle, że w większości przypadków ubezpieczyciel idzie na szkodę całkowitą nawet przy małej stłuczce.

Z tego transkryptu wynikałoby że oni spalinówki naprawiają "po taniości" - tj. mają jakieś współpracujące warsztaty "third party" (nie producenta), które naprawiają na zamiennikach, których dla EV po prostu na razie brakuje bo EV jest za mało na rynku.
 

Michal

Moderator
Hertz podobno ma swoje własne ubezpieczenia i naprawę aut. Dlatego kupowane od nich nawet szkody całkowite nie są oznaczane jako szkoda całkowita :p
 
Top