Degradacja baterii Tesla Model 3 Long Range 2021r

Paweł Oliwa

Nowy na Forum
Witam
Jestem nowym posiadaczem Tesli. Mam kilka pytań, może ktoś pomoże. Jak mogę sprawdzić jaką mam degradację baterii i w ogóle jak sprawdzić jaką mam jej pojemność, powinno być brutto 82?. Z góry dziękuję.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Witam
Jestem nowym posiadaczem Tesli. Mam kilka pytań, może ktoś pomoże. Jak mogę sprawdzić jaką mam degradację baterii i w ogóle jak sprawdzić jaką mam jej pojemność, powinno być brutto 82?. Z góry dziękuję.
Zależy z którego kwartału jest ta Tesla. W 2021 były zmiany.
 

Michal

Moderator
Możesz mieć 75, 78 albo 82, produkcja Panasonic albo LG :p
Jaki masz początek VIN?
Ile pokazuje Ci km zasięgu przy ikonce baterii (jak masz procenty, to trzeba na nie kliknąć, to zamienia się w km) auto przy jakimś wysokim stopniu naładowania?
 

Paweł Oliwa

Nowy na Forum
Witam. Auto pierwsza rejestracja 25.06.2021 nie wiem jakiego producenta bateria, początek VIN 5YJ3E7EB.... Ściągnąłem aplikację Tessi, pokazuje 82kw brutto. Degradacja 5,5% na obecne 35000km w ramach średniej, początkowa degradacja zawsze jest większa później ponoć hamuje. Po mojej analizie wynika, że przy moim stylu jazdy zrobię na 100% około 500km przy zużyciu 15kwh na 100km ale jeżdżę w koło komina głownie i po mieście. Myślę że to taki realny i doby wynik.
Co do degradacji to czytałem artykuł jakiegoś gościa, który poprzez ładowanie 10-50, 20-60, 30-90, 40-100% jest w stanie obniżyć degradację baterii tzw. pozorną czyli nierzeczywistą. Wg. tego gościa obniżył degradację baterii o 60-70%. Pytanie czy ktoś z Was próbował coś takiego i czy w ogóle jest to realne, możliwe?
 

Michal

Moderator

nabrU

Moderator
Oprócz podpisu jakiego samochodu to dotyczy :ROFLMAO:
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Auto pierwsza rejestracja 25.06.2021 nie wiem jakiego producenta bateria, początek VIN 5YJ3E7EB....
Wystarczy uciąć ostatnie 6 cyfr z VIN.
Tutaj jakieś informacje o występujących w tym czasie bateriach
VIN mówi że auto z Fremont i dual motor, więc wariant E3LD - Panasonic 82 kWh.
W „option codes” swojego auta znajdziesz pewnie BT42. Patrz https://forum.elektrowoz.pl/threads/pytanie-do-znawcow.5216/post-121855

Co do degradacji to czytałem artykuł jakiegoś gościa, który poprzez ładowanie 10-50, 20-60, 30-90, 40-100% jest w stanie obniżyć degradację baterii tzw. pozorną czyli nierzeczywistą.
Czyli jaki w końcu przedział? :D
Pytanie czy ktoś z Was próbował coś takiego i czy w ogóle jest to realne, możliwe?
Poczytaj na przykład ten wątek. https://forum.elektrowoz.pl/threads/co-jest-lepsze-80-20-czy-60-40.3172/post-74382
Ogólnie nie ładuj do 100 jak nie musisz, powiedzmy 80 wystarczy. I staraj się pracować w okolicy połowy baterii. A jak dłużej stoi, to lepiej z niskim stanem baterii.
 
Top