Gdzie i jak sie ladowac ?

luki

Pionier e-mobilności
Bez abo, bez apek (chociaż chyba już jakaś jest, ale można wciąż zapłacić w tym terminalu), kwota za kWh wyświetlona na pylonie, FV przysyłają na maila po ładowaniu. GW chyba musi powoli myśleć nad zmianą strategii. Gdyby jeszcze ten abo dawał jakiś pakiet kWh...
 

wiktor

Posiadacz elektryka
apka ORLEN ale uwaga - nie ufaj im bo może się okazać, że nie działa co nie jest rzadkim przypadkiem

apka GreenWay i abo 35 zł - wtedy masz IONITY i GW po tej samej cenie

jeszcze EV Klub - wtedy generujesz kod na rabat do GW - wtedy ładowanie na ładowarkach GW masz 10 % taniej - uwaga nie liczy się na roamingowych typu IONITY itd
kod EV Klub trzeba kopiować co miesiąc na początku miesiąca

Z Orlen to nadal aktualne?
Będę się chciał podładować koło Olsztynka (w następnym tygodniu) i nie wiem czy przed Olsztynkiem brać drogi GW czy za Olsztynkiem Orlen uderzać?
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Z Orlen to nadal aktualne?
Będę się chciał podładować koło Olsztynka (w następnym tygodniu) i nie wiem czy przed Olsztynkiem brać drogi GW czy za Olsztynkiem Orlen uderzać?
Z Orlenami to różnie bywa - ja już dawno nie używam, ale jak używałem, to tylko 1 raz na chyba z 10 ładowań był problem. Ale ostatnio na SuC w Lućmierzu jak się ładowałem podjechała laweta z babką w X-ie, która zaufała Orlenowi, przyjechała na ładowarkę, a tam była całkiem owinięta folią (a w apce info, że sprawna). Do kolejnej już nie dojechała i tylko laweta jej potem została. Więc Orlen można próbować, o ile będziesz miał zasięgu by dojechać do czegoś kolejnego w razie jakby coś.
 

wiktor

Posiadacz elektryka
Patrzę na historię ładowań ludzi w PlugShare to nie ma tragedii, ale można trafić że coś nie działa.
 

Michal

Moderator
Hehe, nic nie trzeba. Ionity (tak jak wszystkie ładowarki w UE) mają CCS
 

Picek7

Zadomawiam się
Mam pytanie odnośnie ładowania do 100%. Mam TM3 LR z tylnym napędem którą od kupna tj od sierpnia ładuję tylko w domu (jak spadnie poziom naładowania do około 30% to ładuję do 60%). Po raz pierwszy będę robił nią trasę 300 km autostradą. Czy mogę ją naładować dzień wcześniej do 100% na około 10 h przed wyjazdem? Chcę podłączyć na noc tak żeby do 7.00 rano naładowała się do 100% bo o tej wyjeżdżam do pracy 3km i po pracy między 16.00 a 17.00 wyjechać dopiero w trasę.
I kolejne pytanie. Na miejscu będę przebywał 4 dni. Czy po przyjeździe podładować ją np do 80% bo sentry będzie pobierało prąd a poza tym na miejscu może będę też trochę jeździł i dzień przed powrotem do domu znowu ją naładować do 100%?
I czy przed ładowaniem z ładowarki np Orlenu (będę to robił 1 raz) mam jakoś przygotować akumulator do ładowania czy mogę podjechać pod ładowarkę ( będę miał 500m do ładowarki od miejsca pobytu) i po prostu podłączyć samochód do ładowania?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Możesz zrobić wszystko jak opisałeś, nie bądź niewolnikiem samochodu.
Ale ja bym takie usprawnienia zastosował
1. Przed ruszeniem na ładowarkę Orlen możesz zaplanowac wyjazd to nagrzeje się trochę bateria bo jak będzie kilka stopni powyżej zera to po 500m nie osiagniesz 100kW na ładowarce. Tesla nie ładuje baterii wcale jak jest poniżej zera i będziesz neipotrzebnie dłużej czekał na ładowarce
2. Na codzień 70-40% jest korzystniejsze niż 60-30%, moze nie miec znaczenia ale na pewno masz 10% wiecej w razie potrzby
3. Jak ma stać 10h to bym naładował do 85-95% z rana, TM3 LR zrobi 300km autostradą bez 100%, no chyba że chcesz jechac naprawdę baaardzo szybko. 100% ładowałbym jakbym ruszał z ładowarki AC
 
Top