Co poprawiono.

inter

Pionier e-mobilności
Chyba najbardziej konkretne informacje o poprawkach.
 

6a8

Posiadacz elektryka
Słaby zasięg T3HL LR 500km/100%
Hmm, a nie jest to ograniczone ładowanie do np 90% , bo przecież HL ma być bardziej efektywny ?
 

wiktor

Posiadacz elektryka
To 500 to wg mnie będzie bardzo ciężko osiągnąć, zobaczymy latem czy się uda w codziennej jeździe.
 

inter

Pionier e-mobilności
Nastepny jeszcze bardziej szczegółowy film, z budowy zawieszenia. Trochę jestem zdziwiony, Tesla się chwali amortyzatorami KONI aktywnymi, a chłopcy wymieniaja na takie same, i jest kolosalna różnica. To jak w końcu jest z tymi amortyzatorami?
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Tesla się chwali amortyzatorami KONI aktywnymi.
Tesla chwali sie amortyzatorami aktywnymi w takiej samej technologii jak KONI, wiec finalny efekt może być inny i KONI może nadal mieć lepsze, ale nie ufałbym panom na filmiku powyżej bo może to być efekt placebo albo naganianie klientów na wymianę.
 
Last edited:

inter

Pionier e-mobilności
A

Tesla chwali sie amortyzatorami aktywnymi w takiej samej technologii jak KONI, wiec finalny efekt może być inny i KONI może nadal mieć lepsze, ale nie ufałbym panom na filmiku powyżej bo może to być efekt placebo albo naganianie klientów na wymianę.
Czyżby wygasł patent na Koni?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Czyżby wygasł patent na Koni?
Nie mam pojęcia, ale jakby nawet ktoś opatentował metodę obierania ogórka to dwie różne osoby stosując tą samą metodę bedą obierać ogórka troche inaczej.
 

inter

Pionier e-mobilności
Nie mam pojęcia, ale jakby nawet ktoś opatentował metodę obierania ogórka to dwie różne osoby stosując tą samą metodę bedą obierać ogórka troche inaczej.
Nie dokońca, to czynność powszechna, nie do opatentowania ;)
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Obejrzałem, ciekawe informacje podają w tym filmie:

- auto z fabrycznym zawiasem zaczyna "pływać" po drodze od 170 km/h - to stąd pewnie ograniczenie prędkości do tych 201 km/h
- tuleje w zawieszeniu są bardziej miękkie niż w poprzednim modelu - to ma też wpływ na "pływanie" auta
To "pływanie" auta trochę mnie niepokoi - lubię jak samochód się precyzyjnie prowadzi.
- amortyzatory i sprężyny mają inne numery części niż w starszym modelu, stad te zmiany w zachowaniu auta
- amortyzator Koni poprawia stabilność auta poprawiając jednocześnie wybieranie nierówności, znika efekt "bujnięcia" po przejechaniu przez nierówność. Zniknęła też skłonność do pływania samochodu przy większych prędkościach.
- sprężyna Vogtland powoduje obniżenie auta o 3-4 cm, obniża się środek ciężkości co poprawia reakcję na kierownicę, ale jednocześnie szybciej lądujesz w "twardej" części sprężyny.

No i sprawa nie związana z zawieszeniem - podobno Highland zdecydowanie łagodniej rusza z miejsca, nie ma takiego "kopa" z miejsca jak poprzedni model.
Trochę mi się te cechy nie podobają, mam nadzieję, że w Performance będzie zdecydowanie bardziej usportowiona praca zawieszenia i reakcja na gaz. No i z pewnością muszę się przejechać Highlandem, bo nie jestem już pewnien, czy faktycznie nie popsuli zachowania auta w ruchu ?
 

inter

Pionier e-mobilności
Obejrzałem, ciekawe informacje podają w tym filmie:

- auto z fabrycznym zawiasem zaczyna "pływać" po drodze od 170 km/h - to stąd pewnie ograniczenie prędkości do tych 201 km/h
- tuleje w zawieszeniu są bardziej miękkie niż w poprzednim modelu - to ma też wpływ na "pływanie" auta
To "pływanie" auta trochę mnie niepokoi - lubię jak samochód się precyzyjnie prowadzi.
- amortyzatory i sprężyny mają inne numery części niż w starszym modelu, stad te zmiany w zachowaniu auta
- amortyzator Koni poprawia stabilność auta poprawiając jednocześnie wybieranie nierówności, znika efekt "bujnięcia" po przejechaniu przez nierówność. Zniknęła też skłonność do pływania samochodu przy większych prędkościach.
- sprężyna Vogtland powoduje obniżenie auta o 3-4 cm, obniża się środek ciężkości co poprawia reakcję na kierownicę, ale jednocześnie szybciej lądujesz w "twardej" części sprężyny.

No i sprawa nie związana z zawieszeniem - podobno Highland zdecydowanie łagodniej rusza z miejsca, nie ma takiego "kopa" z miejsca jak poprzedni model.
Trochę mi się te cechy nie podobają, mam nadzieję, że w Performance będzie zdecydowanie bardziej usportowiona praca zawieszenia i reakcja na gaz. No i z pewnością muszę się przejechać Highlandem, bo nie jestem już pewnien, czy faktycznie nie popsuli zachowania auta w ruchu ?
Jechałem, i jak dla mnie jest OK, wolę komfort od twardszego zawieszenia. Wg mnie przyspieszają podobnie. Jechałem starą i nowa 3 LR. Reakcja na "gaz" wg mnie taka sama. Stara miała ogranicznik do 140, nowa go nie miała i udało się jechać przez chwilę 180 i nic nie bujało na autostradzie.
 
Top