Raport awaryjności TÜV 2024. Tesla słabiej niż Dacia.

ztsgusz

Pionier e-mobilności
Wygląda na to że poprzez brak obowiązkowych przeglądów Tesle raczej są zaniedbywane.

Niestety poziom serwisów Tesli (nie tylko w Polsce jest niezbyt dobrze) i "legendarna" jakość produkcji z fabryki w Fremont (spora część Modeli 3 tam pewno jeszcze jest z Fremont) też nie pomagają.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Lepiej chyba patrzyć na statystyki lojalności klientów - czy zostają przy marce, czy zmieniają.

W USA są takie prowadzone już od dawna (bo tam zaczęli sprzedaż najwcześniej) i wyniki są bardzo dobre, znacząco powyżej średniej.

W TUV rozumiem że nie ważne czy padł silnik, czy ktoś zgłosił uszczelki do korekty wyciszenia to się liczy tak samo?
 

ztsgusz

Pionier e-mobilności
Tesla ma bardzo dobre wyniki jeżeli chodzi o lojalność klientów, ale np. taki Lexus ma podobne statystyki z tego co widzę.

Tesla raczej przyciąga funkcjonalnością, zasięgiem, wydajnością napędu. Z serwisami w Polsce jest po prostu słabo, w USA bardzo przeciętnie.

Lexus to przeciwieństwo Tesli, serwisy na wysokim poziomie, auta raczej przeciętne.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
W TUV rozumiem że nie ważne czy padł silnik, czy ktoś zgłosił uszczelki do korekty wyciszenia to się liczy tak samo?
Nie, oni nie liczą usterek zgłaszanych przez klientów tylko wykryte na przeglądach technicznych, z tego co pamiętam to takich które powodują że samochód nie przeszedł by badania technicznego.
Edit:
Tak, to są usterki powodujące nie przejście badania technicznego, więcej szczegółów w sekcji jak powstaje.
 

nabrU

Moderator
W TUV rozumiem że nie ważne czy padł silnik, czy ktoś zgłosił uszczelki do korekty wyciszenia to się liczy tak samo?

Ale oni twierdzą w tym raporcie że przebadali w ciągu roku 10,2 mln samochodów, więc to nie chodzi chyba, że ktoś zgłosił serwisowi mobilnemy regulację usterki.

W ogołe ten raport jest dla mnie dziwny, bo z EV do 3 lat uwzględnia tylko TM3, Zoe i e-Golfa. A gdzie inne EV do 3 lat?
 

pluto

Pionier e-mobilności
Wygląda na to że poprzez brak obowiązkowych przeglądów Tesle raczej są zaniedbywane.

Niestety poziom serwisów Tesli (nie tylko w Polsce jest niezbyt dobrze) i "legendarna" jakość produkcji z fabryki w Fremont (spora część Modeli 3 tam pewno jeszcze jest z Fremont) też nie pomagają.
Wszystko się zgadza, miałem Dustera i mniej się psuł niż Tesle model 3 i model Y i to nie przez brak przeglądów bo auta miały po kilka miesięcy jak zaczęły się awarię.
W moim otoczeniu znam 2 osoby, które podobnie jak ja, sprzedały Tesle bo nie spełniły ich oczekiwań.
Jak auto jeździ to jest dobrze, gorzej jak zaczyna się dziać to już idzie lawino - a serwisy to osobna historia.
Auto elektryczne pewnie kiedyś tak, ale Tesla na ta chwilę to auto przereklamowane i wolę kupić droższe auto ale z lepszym serwisem i mniej awaryjne.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Wszystko się zgadza, miałem Dustera i mniej się psuł niż Tesle model 3 i model Y i to nie przez brak przeglądów bo auta miały po kilka miesięcy jak zaczęły się awarię.
W moim otoczeniu znam 2 osoby, które podobnie jak ja, sprzedały Tesle bo nie spełniły ich oczekiwań.
Jak auto jeździ to jest dobrze, gorzej jak zaczyna się dziać to już idzie lawino - a serwisy to osobna historia.
Auto elektryczne pewnie kiedyś tak, ale Tesla na ta chwilę to auto przereklamowane i wolę kupić droższe auto ale z lepszym serwisem i mniej awaryjne.
Mógłbyś podsumować awarie jakie miałeś? Wymiana baterii, silnika?
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Wszystko się zgadza, miałem Dustera i mniej się psuł niż Tesle model 3 i model Y i to nie przez brak przeglądów bo auta miały po kilka miesięcy jak zaczęły się awarię.
W moim otoczeniu znam 2 osoby, które podobnie jak ja, sprzedały Tesle bo nie spełniły ich oczekiwań.
Jak auto jeździ to jest dobrze, gorzej jak zaczyna się dziać to już idzie lawino - a serwisy to osobna historia.
Auto elektryczne pewnie kiedyś tak, ale Tesla na ta chwilę to auto przereklamowane i wolę kupić droższe auto ale z lepszym serwisem i mniej awaryjne.
Nie wiem czym to tłumaczyć.
W moim otoczeniu są 3 i Y, z żadnym nie ma problemów jeśli chodzi usterki.
Nie licząc jakiś pierdoletów, przy czym żadne z tych pierdoletów nie wpływały na możliwość jazdy czy "normalnego" używania auta.
Natomiast potwierdza się ujowość serwisu, w tym partactwo przy wykonywanych pracach.
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Nie wiem czym to tłumaczyć.
W moim otoczeniu są 3 i Y, z żadnym nie ma problemów jeśli chodzi usterki.
Nie licząc jakiś pierdoletów, przy czym żadne z tych pierdoletów nie wpływały na możliwość jazdy czy "normalnego" używania auta.
Natomiast potwierdza się ujowość serwisu, w tym partactwo przy wykonywanych pracach.
Patrząc nawet na wpisy na forum przednie zawieszenie nie jest najmocniejszą stroną modelu 3, co potwierdza wyniki raportu. Ja z zawiechą byłem już 3x w serwisie na przestrzeni 52k kilometrów. Do tego statystyki nabiły hamulce, które mogą szwankować przez OPD i ich nieużywanie. Jak ktoś wybitnie delikatnie jeździ to potem mogą być problemy.
 
Top