Co kupić za około 80K ? ZOE 50 czy LEAF II 40 ?

Jacek81

Zadomawiam się
Witajcie :)

Myślę o zmianie na elektryka, mogę przeznaczyć około 80K (chętniej do niż powyżej) i rozważam ZOE 50 z okolic 2020 lub LEAF II 40 z okolic 2019. Najchętniej z przebiegiem do 50K.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy (około 85km w obie strony). Dalsze wyjazdy poza miasto okazjonalnie - jest w rodzinie drugi samochód który jest na wyjazdy używany. Ładowanie w domu.

Jakie macie doświadczenie ze zdalnym sterowaniem ogrzewania chłodzenia w tych samochodach ? Czy działa to tylko po WIFI czy też jest opcja po LTE ?

Poniżej zestawiłem zalety i wady (a przynajmniej tak mi się wydaje) obu tych samochodów.

ZOE:

(Zalety)

-Większy zasięg i lepsze zarządzanie temperaturą baterii (powinna mniej degradować)
- Złącze TYP 2 o dużej mocy

(Wady)
- CCS tylko czasami występuje
- Słabe odzyskiwanie energii
- Zazwyczaj brak podgrzewanych siedzeń i kierownicy
- brak podłokietnika

Leaf:
(Zalety)
- większy niż leaf
- dobra rekuperacja
- podgrzewane siedzenia
- jest podłokietnik

(Wady)
- sporo mniejszy zasięg (w szczególności zimą)
- szybsza degradacja baterii
- przy podobnej cenie do ZOE większe przebiegi
- brak CCS

Na ile z Waszego doświadczenia brak CCS jest / będzie kłopotliwy w najbliższych latach ?

Co byście wybrali i dla czego ?
Jakie wady / zalety byście dodali ?
A może byście coś innego wybrali ?
 

MarcinEV

Posiadacz elektryka
Mi zdarza się często robić trasę 220 km.wiosna jesień na 1 ładowaniu.
Zimą będzie pewnie 180 km.
Byłem też nad morzem 650 km 5 osobową rodziną! To była jazda … ale da się. Choć wolniej.
Będę sprzedawał mojego Leafa w maju 2024. Muszę trzymać z uwagi na dotację.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie musi być wersja pro, wystarczy darmowy Leaf Spy. Różnica jest taka, że darmowym nie można kasować błędów i kodować, ale tego robić nie będziemy. Możesz też tutaj podesłać screeny z leaf spy, myślę że damy radę je zinterpretować. Mam już na koncie trochę takich diagnoz, łącznie z uszkodzonym ogniwem w leafie I 30kWh.
Z wyposażenia to Leaf miewa też kamery 360 (polecam - są świetne).
Swoją drogą - kusiła mnie zmiana na ID.3 (zaraz gdy tylko się pojawił). Pojechałem go obejrzeć leafem. Ja wiem, że ID.3 ma chłodzenie baterii, CCS, etc. Ale kurna to wnętrze to jest jakiś dramat. Przy leafie to naprawdę przepaść, a leaf wcale nie ma jakichś wyszukanych materiałów. Nie zdecydowałem się na zmianę.
 

Ajax

Nowy na Forum
Jeszcze przeglądając otomoto:
- rozumiem ze 208 w większej budzie, widzę, że 1f czyli taki bezpośredni odpowiednik leafa? bateria większa od leafa ale pewnie więcej zużywa prądu więc efektywnie to samo. CSS zamiast chademo, rozumiem, że dostępność ładowarek większa?

no a to:
?
 

KrzysztofFly

Moderator
Jeszcze przeglądając otomoto:
- rozumiem ze 208 w większej budzie, widzę, że 1f czyli taki bezpośredni odpowiednik leafa? bateria większa od leafa ale pewnie więcej zużywa prądu więc efektywnie to samo. CSS zamiast chademo, rozumiem, że dostępność ładowarek większa?
Ze Stellantisów jest kilka modeli na tej samej platformie (Citroen, DS, Opel, Peugeot) wszystkie mają akumulator 50 (po lifcie mogą mieć większy, to już jednak inny budżet) 136KM (tu też po lifcie mogą mieć 156KM). Z tego co pamiętam, to wszystkie osobowe w standardzie miały pompę ciepła (tu też następuje zmiana, bo w nowych od teraz będzie za dopłatą). CCS to zdecydowanie więcej ładowarek, jest to obecnie obowiązujący w UE standard, do tego Stellantis ma chłodzony akumulator i szybciej się ładuje.
no a to:
?
Cena +VAT
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Jeszcze przeglądając otomoto:
- rozumiem ze 208 w większej budzie, widzę, że 1f czyli taki bezpośredni odpowiednik leafa? bateria większa od leafa ale pewnie więcej zużywa prądu więc efektywnie to samo. CSS zamiast chademo, rozumiem, że dostępność ładowarek większa?

no a to:
?
na papierze ten pegoute 2008 dobra opcja vs leafa2, bo cena podobna a nowocześniejszy, bryła popularniejsza w dzisiejszych czasach, jedynie kwestia jaki to egzemplarz bo nie jest oznaczony jako bezwypadkowy..

Kona z baterią 64 będzie miała super zasięg - trzeba tylko sprawdzić czy bateria nie podlega wymianie (bo były problemy).

https://www.otomoto.pl/osobowe/ofer...ny-full-rewelacyjny-stan-okazja-ID6FYfYv.html - to zobacz, tylko nie wiem jaka tam jest bateria, jeżeli ta większa 36 to też dobra opcja
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ale generalnie jakie są opinie o konie?
zaciekawiło mnie to:
Kona 64 to bardzo fajny wybór. Warto zwrócić uwagę czy ma ładowarkę 3f (były za dopłatą) oraz jaki płyn chłodzący ma zalany (i kiedy była ostatnia wymiana). Jeśli dany egzemplarz jest zalany płynem nisko przewodzącym to wymiana co 3lata/60 kkm kosztuje majątek jak na serwisowanie BEV (były wyceny z ASO na przegląd z płynem na ponad 4000).
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tylko znowu wracasz do segmentu B. Kona w starej budzie jest mała. Kony miały problem z bateriami (samozapłony) i była na to jakaś akcja serwisowa. To już musisz doczytać.
Za to zasięg kony 64kWh jest super.
 
Top