Co kupić za około 80K ? ZOE 50 czy LEAF II 40 ?

Jacek81

Zadomawiam się
Witajcie :)

Myślę o zmianie na elektryka, mogę przeznaczyć około 80K (chętniej do niż powyżej) i rozważam ZOE 50 z okolic 2020 lub LEAF II 40 z okolic 2019. Najchętniej z przebiegiem do 50K.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy (około 85km w obie strony). Dalsze wyjazdy poza miasto okazjonalnie - jest w rodzinie drugi samochód który jest na wyjazdy używany. Ładowanie w domu.

Jakie macie doświadczenie ze zdalnym sterowaniem ogrzewania chłodzenia w tych samochodach ? Czy działa to tylko po WIFI czy też jest opcja po LTE ?

Poniżej zestawiłem zalety i wady (a przynajmniej tak mi się wydaje) obu tych samochodów.

ZOE:

(Zalety)

-Większy zasięg i lepsze zarządzanie temperaturą baterii (powinna mniej degradować)
- Złącze TYP 2 o dużej mocy

(Wady)
- CCS tylko czasami występuje
- Słabe odzyskiwanie energii
- Zazwyczaj brak podgrzewanych siedzeń i kierownicy
- brak podłokietnika

Leaf:
(Zalety)
- większy niż leaf
- dobra rekuperacja
- podgrzewane siedzenia
- jest podłokietnik

(Wady)
- sporo mniejszy zasięg (w szczególności zimą)
- szybsza degradacja baterii
- przy podobnej cenie do ZOE większe przebiegi
- brak CCS

Na ile z Waszego doświadczenia brak CCS jest / będzie kłopotliwy w najbliższych latach ?

Co byście wybrali i dla czego ?
Jakie wady / zalety byście dodali ?
A może byście coś innego wybrali ?
 

MarcinEV

Posiadacz elektryka
Co mogę opowiedzieć w temacie tytułu wątku, to że Leaf 2 z 40kWh z 2018r przejedzie 200km w zimie bez szaleństw . Komfort bardzo duży, grzane fotele, kierownica, duży bagaznik itd... Jakość wykonania bardzo dobra materialy itp.
Wada względna ale narastajaca to CHademo i 1 faza, ale tu raczej mając 32A w domu nie będzie to uciażliwe, podobnie jak rapidgate.
Ale na trasy Leaf 40 jest dla cierpliwych lub po lekach uspokajających
Po lekach, dobre 😹😹.. ale prawdziwe na trasie ponad 400 km. Na jedno ładowanie spokojnie daję radę. Ładowanie chademo wyciąga 50 KW.

Zgadzam się z Twoją opinią Bronek. Sam zbliżam się do 24 tys i jestem bardzo zadowolony.
 

KrzysztofFly

Moderator
2 x 65 co daje 130 :)

Odrzuciłem bo były komentarze jest jest mniejsza i ma mniejszy bagażnik, ale to nie było ostateczne.

Rozumiem, że corsa i 208 wrzucamy do jednego worka? osobiście 208 chyba jest ciekawsze - muszę również zwrócić uwagę na możliwość ładowania 3f - zdjęcie które wysłał @KrzysztofFly
To faktycznie jak dystans całkowity wynosi 130km, to możesz kupić prawie z dostępnych na rynku aut używanych i powinno wystarczyć do Twoich potrzeb. Ja osobiście, jako użytkownik auta na platformie Stellantis mogę ją polecić, ma na pewno jakieś tam swoje wady, jednak ma też swoje zalety. Nie wiem skąd jesteś, jeśli gdzieś z moich okolic (Tuchola, kuj-pom) to chętnie pokażę, opowiem, przewiozę itp.
Swoją drogą e-C4 to także ciekawa opcja, ma zdecydowanie więcej miejsca w środku i wygodniej się wsiada niż do Corsy i 208, bagażnik także trochę większy, niestety będzie odrobinę droższy od "bliźniaków".
Stellantisy są zdecydowanie nowszą konstrukcją od Zoe, także skalą produkcji przebiły już dawno ilość wszystkich wyprodukowanych Zoe.

Co do ładowania 3F, to bardzo dobry pomysł aby auto miało ładowarkę pokładową 3F, jest to zdecydowanie bardziej praktyczne i mniej problemowe rozwiązanie. Ja na przykład mojego, z wbudowaną ładowarką 1F, ładowałem kiedyś w hotelu w Kołobrzegu przez cały dzień od kilkunastu procent do prawie "pełna", na hotelowych wallboksach 11kW, bo w takim wypadku maksimum które wyciągniesz to około 3,7kW, gdybym miał 3F, to wystarczyłoby mi niecałe 4 godziny. Tak więc jeśli będziesz szukał 3F, to zwracaj uwagę na gniazdo, przy 3F górne gniazdo musi mieć wszystkie piny.
Zrzut ekranu 2023-11-22 211351.png

Jeśli będzie pod spodem dolne gniazdo (to dwu pinowe) to znaczy, że auto ma CCS w przypadku ZOE (wszystkie Stellantisy mają CCS)
Zrzut ekranu 2023-11-22 211331.png
 

vwir

Pionier e-mobilności
W przypadku Zoe dałeś zdjęcie wersji starszej i nowszej. Tylko nowsza miewa CCS. Przy czym zawsze ta dolna część wtyczki jest widoczna, ale w wersji bez CCS ten plastik jest na stałe, nie otwierany. Tak jak pisałem na poprzedniej stronie.
 

KrzysztofFly

Moderator
W przypadku Zoe dałeś zdjęcie wersji starszej i nowszej. Tylko nowsza miewa CCS. Przy czym zawsze ta dolna część wtyczki jest widoczna, ale w wersji bez CCS ten plastik jest na stałe, nie otwierany. Tak jak pisałem na poprzedniej stronie.
Wiem, na szybko jednak nie znalazłem w necie takiego. A moją intencją było aby wiedział na co ma zwracać uwagę, bo handlarze wmówią wszystko.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
To faktycznie jak dystans całkowity wynosi 130km, to możesz kupić prawie z dostępnych na rynku aut używanych i powinno wystarczyć do Twoich potrzeb.
Nie do końca się zgodzę że wszystko, piszemy/mówimy o 90% trasy na drogach S/A. Jeśli kolega @Ajax nie chce rezygnować z prędkości, zużywać więcej czasu na drogę, które wykorzystywał w ICE to IMO używany Stellanis będzie jeździł w zakresie 10-95% a z czasem mocniej. Małe auta segmentu B mają też ograniczone prędkości i tu Stellanis wygląda lepiej bo Zoe to chyba coś około 135km/h.

Żeby nie było, lubię Corsę, ale to auto miejskie i tu się najlepiej czuje.
 

KrzysztofFly

Moderator
Nie do końca się zgodzę że wszystko, piszemy/mówimy o 90% trasy na drogach S/A. Jeśli kolega @Ajax nie chce rezygnować z prędkości, zużywać więcej czasu na drogę, które wykorzystywał w ICE to IMO używany Stellanis będzie jeździł w zakresie 10-95% a z czasem mocniej. Małe auta segmentu B mają też ograniczone prędkości i tu Stellanis wygląda lepiej bo Zoe to chyba coś około 135km/h.

Żeby nie było, lubię Corsę, ale to auto miejskie i tu się najlepiej czuje.
Tak, tylko wcześniej prawie wszyscy pomyśleliśmy o trasie 260km (2*130km), a wtedy wybór aut spełniających wymagania był skromny. Co do komfortu podróży do i z pracy, to autor sam wybrał segment auta miejskiego, zapewne z pełną świadomością wad i zalet tego rozwiązania.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Tak, tylko wcześniej prawie wszyscy pomyśleliśmy o trasie 260km (2*130km), a wtedy wybór aut spełniających wymagania był skromny.
nie wszyscy:) ale ja i tak obstawiam, że używany Stellanis zima, w zakładanych warunkach (nie tracę na podróż więcej czasu niż w poprzednim aucie) będzie wymagał wyrzeczeń. Może kolejna seria będzie efektywniejsza. Niestety eC4 chyba nie znajdziesz w budżecie poniżej 100k, bo pomimo tego, że większy od Corsy/206 wydaje się że jest bardziej ekonomiczny.
Co do komfortu podróży do i z pracy, to autor sam wybrał segment auta miejskiego, zapewne z pełną świadomością wad i zalet tego rozwiązania.
Klasa auta tak, ale przez komfort rozumiem również czas, temperaturę w aucie a nie tylko segment.
 

Ajax

Nowy na Forum
Na wstępie bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi zarówno te dotyczące spraw stricte technicznych tj. jak poznać po wyglądzie gniazda że jest trój fazowe (wszystkie piny w wtyczce), jak poznać że samochód ma CSS tj. dostępna dolna wtyczka, a nie zaślepiona na stałe albo jej zupełny brak, jak i za te subiektywne żeby się przygotować na leki uspokajające :D dziękuję, myślę, że robi się z tego na prawdę fajny materiał dla osób które szukają takich samochodów.

Wracając do wątku, jak Was czytam to coraz bardziej przekonuję się do leafa - muszę tylko sprawdzić jaki mam bezpiecznik w domu, zrobię to dziś wieczorem, a przekonuje mnie przede wszystkim wielkość samochodu bo tak jak pisałem na samym początku oraz na co Wy również zwracacie uwagę w moim wypadku jest to głównie jazda autostradowa a inaczej jedzie się autostradą Corsą, a inaczej Insignią. Nie bez powodu przesiadłem się wcześniej z fiata 500 do insignii właśnie. Tematy eC4, C3 ... to chyba nie ten budżet, wolę na początek dać około tych 80 tyś.

Nie boli mnie jakoś bardzo rapidgate (sam się do edukowałem, dziękuję! :)) bo trasy dłuższe robię rzadko. Większość użytkowania samochodu to trasa dom - praca - aldi - dom, a w razie tak jak pisałem mam możliwość ładowania samochodu w pracy co jeszcze bardziej wydłuża zasięg.

Co do ładowania trójfazowego, sam na to na samym początku zwróciłem uwagę bo wydaje mi się to technicznie zasadne. Nie mam problemów z wyłączaniem fotowoltaiki w domu, tzn. zdarza się, ale nie jest to nagminne wydarzenie. Jakbym tak teoretycznie posprawdzał sobie na jakich fazach mam podpięte pompę ciepła, płytę indukcyjną itp. główne duże odbiorniki jestem sobie w stanie wyobrazić, że z tą jedną fazą dla samochodu będzie się dało żyć, nawet jakby się miało okazać, że mam bezpiecznik 25A. Coś mi się pamięta, że moc przyłączeniowa domu to 13 kW.

Na dzień dzisiejszy chciałbym podpytać jeszcze o kwestie związane z sprawdzeniem auta - ZOE padła nazwa aplikacji CanZE; co z Leafem, co z szerokopojętym Stelantisem? Na co jeszcze zwrócić uwagę jako wyposażenie wymagane - pompa ciepła (leaf nie każdy ma), ogrzewanie foteli kierownicy, coś jeszcze?

Jeszcze raz dziękuję za duży ruch w temacie.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Co do Leafa to masz: Leaf Spy Pro
Pokaże ci kondycję bateri, ile było szybkich ładowań a ile było wolnych, tak naprawdę jak będziesz szukał Leafa to podłącz, zrób zcreen i na FB Nissan Leaf spytaj się o interpretacje, bo wiele rzeczy można wywnioskować ale też trzeba wiedzieć jak sprawdzać, ogólnie lepiej sprawdzać samochód gdy ma mały procent naładowania np 20%, wtedy jeżeli jest problem z celami to pokazuje, ostatnio ktoś na FB właśnie sprzedawała Leafa2 z przebiegiem 250 tyś i własnie cele były spuchnięte bo takie objawy były, ale auto było chyba z 2019 roku, wiec 250 tys w 4 lata to wyczyn i można załatwić baterię ładując nonstop na szybkich itp.

Jeszcze zobacz na ID3, widzę że pojawiły się egzemplarze koło 100tys, auto rozmiarami jest świetne (dlatego mam Borna), zwrotne, będzie miało lepszy zasięgo od leaf2 40 bo najbiedniejsza wersja ID3 to ma 45... Kiedyś stałem przed wyborem: używany Leaf2 w maks wersji czy nowy ID3 w podstawie, wybrałem sprawdzoną konstrukcję nissan, i czytając jakie problemy mieli użytkownicy ID3 na początku to nie żałuje, nie wiem jak teraz sytuacja wygląda, czy wszystkie te stare egzemplarze mają poprawiony już soft wiec to trzeba sprawdzić, fakt ze ID3 ma już chłodzenie baterii. Kolejny problem to jakość wykończenia.... można przeżyć, jak przesiadasz się z insigni w dobrym wypasie to doznasz wstrząsu..

Dziś mam Borna z najnowszym softem (to inna wersja ID3) i dziś np soft zawiesił się 2 razy (pierwszy raz od dawna), klikanie opcji jest wkurwiające bo nissan to ma przyciski i wszystko super szybko.

Na autostradzie to czuć prędkość w Leafie, tzn ja jechałem zawsze 120km, bo jadąc 140 czułem że "leci jak pocisk" (chociaż mam skrzywione porównanie bo wcześniej miałem alfy co przy 180 było dopiero czuć prędkość).

Co do ładowania 1f, jak obciążasz 1f to automatycznie inne mają większe napięcie, skacze o kilka V (zależy od warunków), sprawdzone organoleptycznie na 2 instalacjach. Sam mam problemy z napięciem przez PV no ale EV nic niepomaga bo gdy świeciło to auto było poza domem, a to weekendowe ładowanie to rzadko bo tak się gdzieś wybywało a czasami pogoda gorsza
 
Top