Co kupić za około 80K ? ZOE 50 czy LEAF II 40 ?

Jacek81

Zadomawiam się
Witajcie :)

Myślę o zmianie na elektryka, mogę przeznaczyć około 80K (chętniej do niż powyżej) i rozważam ZOE 50 z okolic 2020 lub LEAF II 40 z okolic 2019. Najchętniej z przebiegiem do 50K.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy (około 85km w obie strony). Dalsze wyjazdy poza miasto okazjonalnie - jest w rodzinie drugi samochód który jest na wyjazdy używany. Ładowanie w domu.

Jakie macie doświadczenie ze zdalnym sterowaniem ogrzewania chłodzenia w tych samochodach ? Czy działa to tylko po WIFI czy też jest opcja po LTE ?

Poniżej zestawiłem zalety i wady (a przynajmniej tak mi się wydaje) obu tych samochodów.

ZOE:

(Zalety)

-Większy zasięg i lepsze zarządzanie temperaturą baterii (powinna mniej degradować)
- Złącze TYP 2 o dużej mocy

(Wady)
- CCS tylko czasami występuje
- Słabe odzyskiwanie energii
- Zazwyczaj brak podgrzewanych siedzeń i kierownicy
- brak podłokietnika

Leaf:
(Zalety)
- większy niż leaf
- dobra rekuperacja
- podgrzewane siedzenia
- jest podłokietnik

(Wady)
- sporo mniejszy zasięg (w szczególności zimą)
- szybsza degradacja baterii
- przy podobnej cenie do ZOE większe przebiegi
- brak CCS

Na ile z Waszego doświadczenia brak CCS jest / będzie kłopotliwy w najbliższych latach ?

Co byście wybrali i dla czego ?
Jakie wady / zalety byście dodali ?
A może byście coś innego wybrali ?
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Budzet do 80 tyś to niestety na EV jest mały... W tej cenie będziesz miał zawsze starsze konstrukcje lub biedniejesze wersje co oznacza że najczęściej będzie 1F łądowarka AC... Arria w 2022 miała w większości wersji taką ładowarkę 1F... Rozmiar - tak naprawdę tylko Leaf2 rozmiarem jest przestronny, oczywiście te inne też są wystarczające, ale mam L2 i jeździliśmy: 2 + 1, + 2 średnie psy + bagaże dla nas i legowiska dla psów.. Przy 120km przebiegu dziennie będziesz musiał tak i tak ładować auto codziennie bo trzeba mieć zawsze rezerwę, wiec tak i tak będziesz pewnie ładował popracy (czyli gdy produkcja z PV będzie niższa).
Ładowarka 3f świetnie się sprawdza gdy masz problemy z napięciem, jednak gdy masz niskie napiecie to nie będzie dlaciebie to problem bo masz przecież bilansowanie międzyfazowe więc nic nie stracisz.
3f - przydaje sie do zbijania napięcia, zawsze możesz też kupić ładowarkę co będzie pobierała prąd z 2f i robiła 1f do ładowania, wtedy trzeba sprawdzić obciążenie faz w domu i tak pozamieniać kabelki w gnieździe siłowym aby ten najmocniej obciążony przez dom nie był używany do ładowania.
AC 3f to jedyny sensowny wybór. Po co kombinować z ładowarka łączącą fazy która kosztuje worek monet.
Wiec trzeba wybrać priorytety. Ja osobiście bym wybrał większe i bardziej pasujące mi auto niż skupianie się na AC i oczywiście się liczy jaki egzemplarz kupisz, bo opieranie decyzji na tym że gdzieś była tania oferta (dlaczego była tania) może być błędne...
Z tego co widać, ceny małych miejskich typu Corsa/206 się stabilizują i na oto moto co najmniej 10 sztuk 2-3 letnich aut w cenie 80-85k
 

MarcinEV

Posiadacz elektryka
Leaf jak najbardziej moim zdaniem. Duże auto, pakowne i oszczędne. Ładujesz wprawdzie z jednej fazy, ale jak nie masz problemów z napięciem to bez znaczenia. Jest bilansowanie międzyfazowe.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Czyli drogą eliminacji zostaje ZOE. Dobrze rozumiem?
I bym się nie pogubił szykamy drugiej genereacji ZOE w wersji R110 lub R135 (to się mocą różni bateria ta sama?)
Sprawdzamy go CanZE - aplikacja rozumiem na telefon łączy się z samochodem - nie jakieś sprawdzanie po CAN. + sprawdzanie blachy, że tak powiem.
Po wpisie @Bandtio83 pojawia się jeszcze pytanie a propos tego leafa poza ładowaniem 1f .. 40 kWh w leafie wystarczy?
Nie rozumiem. Czemu odrzuciłeś Corsę? No i napisz czy masz do przejechania 2x130km=260km, czy 130km w sumie (2x65km). Bo to sporo zmienia.
 

Ajax

Nowy na Forum
2 x 65 co daje 130 :)

Odrzuciłem bo były komentarze jest jest mniejsza i ma mniejszy bagażnik, ale to nie było ostateczne.

Rozumiem, że corsa i 208 wrzucamy do jednego worka? osobiście 208 chyba jest ciekawsze - muszę również zwrócić uwagę na możliwość ładowania 3f - zdjęcie które wysłał @KrzysztofFly
 

vwir

Pionier e-mobilności
A dobra, tyle to wszystko przejedzie, łącznie z leafem. Ale leaf nie istnieje w wersji z ładowarką 3f, a corsa istnieje. Przy czym - tak jak pisali poprzednicy: to jest problem głównie gdy przekraczasz napięcia latem i wyłącza się fotowoltaika. Jeśli Ci się tak nie dzieje to ładowanie 1f też daje radę. Piszę to jako użytkownik dwóch samochodów, jednego z ładowarką 3f i drugiego z ładowarką 1f.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Ładowanie 1f/2f (przy specjalnym wallboxie) będzie obciążało nie równomiernie fazy co przy fotowoltaice spowoduje podbicie napięcia na pozostałych fazach. 3f wydaje się być najsensowniejszym wyborem.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Większość tych modeli jest nadal dostępnych w salonach, idziesz i na spokojnie sobie oglądasz, możesz zabrać na jazdę próbną. Tutaj na forum powiemy ci o niunsach których ci handlowiec/sprzedawca nie powie.
Osobiście jako właściciel L2 byłbym wstanie pomyśleć o ZOE ale:
1. Tylko po liftingu, te z starym środkiem wygladają poprostu okropnie i staro
2. Jest sporo opisów że mają problemy z silnikami i ładowaniem - to trzeba juz wnikać w szczegóły
3. Dla mnie osobiście jest zamały.
To już wolałbym e-golfa, jak to golf pojemny jest, no ale ich jest mało. Idealny byłby ioniq (stary) bo mało pali, no ale te wszystkie auta są z poprzedniego rzutu EV i mają 1f AC, no ale z tym można żyć.
Pociesze cię że każdy EV co będzie robił ten dystans bedzie ok, bo każdy jest zachwycony swoim pierwszym EV :), i dużo się wybacza
 

vwir

Pionier e-mobilności
Swoją drogą - jeśli jeszcze nie znasz to polecam ev-database. Tam masz ładnie rozpisane zasięgi, Ciebie w zasadzie interesuje highway - cold weather:

Przy czym ichnie "highway" to bardziej nasza ekspresówka, więc dołóż margines. Z tego co zauważyłem to Zoe w wersji R110 najczęściej nie mają CCS, ale nie wiem czy jest to regułą.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
dla mnie zoe ma jedna podstawowa wade - brak regulacji wysokosci "siedziska". ogolnie zona sobie chwali i podejrzewam, ze gdyby miala wybierac maz -zoe, to ....lepiej dla mnie, aby nie musiala ;)
a i jeszcze jedno, bez grzania siedzien i kierownicy, w ogole bym nie podchodzil do tematu.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Co mogę opowiedzieć w temacie tytułu wątku, to że Leaf 2 z 40kWh z 2018r przejedzie 200km w zimie bez szaleństw . Komfort bardzo duży, grzane fotele, kierownica, duży bagaznik itd... Jakość wykonania bardzo dobra materialy itp.
Wada względna ale narastajaca to CHademo i 1 faza, ale tu raczej mając 32A w domu nie będzie to uciażliwe, podobnie jak rapidgate.
Ale na trasy Leaf 40 jest dla cierpliwych lub po lekach uspokajających
 
Top