Co kupić za około 80K ? ZOE 50 czy LEAF II 40 ?

Jacek81

Zadomawiam się
Witajcie :)

Myślę o zmianie na elektryka, mogę przeznaczyć około 80K (chętniej do niż powyżej) i rozważam ZOE 50 z okolic 2020 lub LEAF II 40 z okolic 2019. Najchętniej z przebiegiem do 50K.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy (około 85km w obie strony). Dalsze wyjazdy poza miasto okazjonalnie - jest w rodzinie drugi samochód który jest na wyjazdy używany. Ładowanie w domu.

Jakie macie doświadczenie ze zdalnym sterowaniem ogrzewania chłodzenia w tych samochodach ? Czy działa to tylko po WIFI czy też jest opcja po LTE ?

Poniżej zestawiłem zalety i wady (a przynajmniej tak mi się wydaje) obu tych samochodów.

ZOE:

(Zalety)

-Większy zasięg i lepsze zarządzanie temperaturą baterii (powinna mniej degradować)
- Złącze TYP 2 o dużej mocy

(Wady)
- CCS tylko czasami występuje
- Słabe odzyskiwanie energii
- Zazwyczaj brak podgrzewanych siedzeń i kierownicy
- brak podłokietnika

Leaf:
(Zalety)
- większy niż leaf
- dobra rekuperacja
- podgrzewane siedzenia
- jest podłokietnik

(Wady)
- sporo mniejszy zasięg (w szczególności zimą)
- szybsza degradacja baterii
- przy podobnej cenie do ZOE większe przebiegi
- brak CCS

Na ile z Waszego doświadczenia brak CCS jest / będzie kłopotliwy w najbliższych latach ?

Co byście wybrali i dla czego ?
Jakie wady / zalety byście dodali ?
A może byście coś innego wybrali ?
 

vwir

Pionier e-mobilności

To zobacz ten model, dodatkowo możesz szukać te z mniejszą baterią czyli 24, one naprawdę mało palą wiec taka 24 bedzie robiła podobnie jak leaf40..
Mam takiego w rodzinie (z małą baterią). Nie ma szans żeby zrobił zasięg taki jak leaf. Zresztą sam zobacz: https://ev-database.org/car/1057/Hyundai-IONIQ-Electric
Zimą na autostradzie podają 135km, identycznie jak golf 32kWh.
Ale już wersja z dużą baterią jest godna zainteresowania: https://ev-database.org/car/1165/Hyundai-IONIQ-Electric
Jeśli ten z ogłoszenia jest w dobrym stanie to można się zainteresować. Na trasę nadaje się chyba nawet bardziej niż leaf. Fajnie się trzyma drogi.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Mam takiego w rodzinie (z małą baterią). Nie ma szans żeby zrobił zasięg taki jak leaf. Zresztą sam zobacz: https://ev-database.org/car/1057/Hyundai-IONIQ-Electric
Zimą na autostradzie podają 135km, identycznie jak golf 32kWh.
Ale już wersja z dużą baterią jest godna zainteresowania:
Nie bardzo właśnie.
Ona już nie ma szybkiego ładowania.
Pierwszy Ioniq właśnie miał ten plus, że się szybko ładował, więc czas przejazdu był zbliżony do startu z naładowaną większą baterią.
Poliftingowy to już jak zwykła Kona z małą baterią, ale gorszym chłodzeniem.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie bardzo właśnie.
Ona już nie ma szybkiego ładowania.
Pierwszy Ioniq właśnie miał ten plus, że się szybko ładował, więc czas przejazdu był zbliżony do startu z naładowaną większą baterią.
Poliftingowy to już jak zwykła Kona z małą baterią, ale gorszym chłodzeniem.
Bardzo właśnie. Nie dopasowujemy auta do Ciebie, tylko do kolegi, który ma bardzo konkretne wymagania. Jeśli na codzień ma do przejechania 130km autostradami, a Ioniq z małą baterią nie jest w stanie tyle przejechać, to powinien go wybrać? Jego nie interesuje prędkość ładowania na trasie 500km, tylko codzienne użytkowanie na dystansie 130km.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Bardzo właśnie. Nie dopasowujemy auta do Ciebie, tylko do kolegi, który ma bardzo konkretne wymagania.
Trzeba też patrzeć dalej, bo apetyt rośnie w miarę jedzenia.
Każdy z nas to przeżywał - miał być elektryk na próbę, na dojazdy do pracy, a potem wyszło, że ma to być pełnoprawny pierwszy samochód, bo lepiej się jeździ.
Jeśli na codzień ma do przejechania 130km autostradami, a Ioniq z małą baterią nie jest w stanie tyle przejechać, to powinien go wybrać?
Nie, żadnego z nich, jeśli pytasz o moje zdanie.
Już ta Kona lepsza, choćby z uwagi na chłodzoną cieczą dużą baterię.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Kolega pisał, że przesiada się z Insignii więc wolałby większe auto. Ponadto na autostradzie Kona będzie jednak mniej przyjemna do jazdy z dużymi prędkościami niż Ioniq. Mam też wątpliwości czy przy wysokich prędkościach będzie oszczędniejsza niż Ioniq (większa powierzchnia czołowa w Konie). Więc tutaj mamy do czynienia z kompromisem: większe auto ale mniejsza bateria.

Swoją drogą - istnieją wersje Ioniqa z baterią chłodzoną cieczą.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Kolega pisał, że przesiada się z Insignii więc wolałby większe auto. Ponadto na autostradzie Kona będzie jednak mniej przyjemna do jazdy z dużymi prędkościami niż Ioniq.
Kona jest na płycie i30, tyle że lekko skróconej, więc różnica nie będzie jakaś drastyczna.
Z przodu to wręcz identyczne auto, więc dla jednej osoby dojeżdżającej do pracy, nie zrobi zasadniczej różnicy, bo i tak nie będzie tam 150+ jeździł.

A cała reszta wynikająca z dużo mocniejszego silnika (powiązane to jest z dużą baterią) i dużo większego zasięgu - robi zasadniczą różnicę.
 

LoNeRRiDeR82

Nowy na Forum
Cześć,
Podbiję stary temat bo chyba nie ma sensu zakładać nowego jak sprawa dotyczy tego samego zagadnienia.
Zacząłem się interesować zamianą deasela na elektryka :p
Kluczowa dla mnie jest możliwość ładowania trójfazowego AC - dom, garaż, fotowoltaika i te sprawy.
Co do wielkości samochodu... najlepszy byłby Leaf - ale jak dobrze rozumiem w związku z warunkiem powyżej odpada. Potwierdzcie proszę.
Więc z racji budżetu muszę iść w samochody mniejsze i tu zaczynają się rodzić pytania:
1. Da się po VIN / wersji / roku jakkolwiek sprawdzić czy ZOE ma CSS? I pytanie laika CSS to możliwość szybkiego ładowania DC? czytaj - tak czy owak będę mógł ładować w garażu KAŻDEGO ZOE z ładowarki trójfazowej AC? przykładowy ZOE : https://www.otomoto.pl/osobowe/ofer...-tys-kmalpejska-bielrej-06-2020-ID6FXIEI.html
2. 208 / Corsa - rozumiem, że to to samo tylko w innej budzie, jak z awaryjnością tych samochodów? lepiej ZOE jako sprawdzony towar? Rozumiem, że ZOE powinien również mieć większe zasiegi? Gabarytowo co jest największe?
https://www.otomoto.pl/osobowe/ofer...136km-salon-polska-100-elektryk-ID6FBBHn.html / https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/peugeot-208-e-2021-niski-przebieg-dwa-kluczyki-ID6FV7Gv.html

Co dziennie robię około 130 km w dwie strony do pracy, teoretycznie mam możliwość ładowania w pracy ale chciałbym by samochód spokojnie pozwalał na pokonanie tej pracy bez tej opcji. Zdecydowana większość (90%) tych tras to autostrady A1/A4 (okolice Rybnika - okolice Strzelec Opolskich).

I na koniec hit - planuję przesiadkę z Opla Insignia na samochody powyżej więc nie chciałbym się zamknąć w zbyt małej puszce, proszę się nie śmiać :)
Im szybciej ładujesz tym większa degradacja baterii. Leaf z ładowarką 7.4kW wystarczy. Ja po przejechaniu 130km ląduje na 6kW ladowarce jednofazowej 4-5h. Leaf 40kW. Zalaczalem link do strony wcześniej gdzie z nissanami można się pobawić np wymieniając pakiet na 60kW. Możesz tak samo zamontować do Leafa CCSa ( koszt około 10tys zł)i ładowarkę pokładowa do 22kW ( koszt około 7tys zł)
 
Top