To nie jest jakiś rocket science - każdy elektryk Ci to zainstaluje a skonfigurujesz sobie sam. Wszystko jest napisane w instrukcji.
Dokładnie tak - jak jesteś średnioogarnięty, a tablica rozdzielcza w domu jest racjonalna - w sensie jest się gdzie wpiać to sobie z pewnościa poradzisz. To nie jest tak skomplikowane jak naprawa pralki.
1. Tablica Rozdzielcza
Masz pięć przewodów - trzy żyły poszczególnych faz, neutral i uziemienie.
Przewody muszą być minimum 2,5mm2 - może być miedziany drut (nie trzeba oprawiać) lub splotka (zasadniczo trzeba oprawić narzedziem).
Dla swojego bezpieczeństwa odłacz bezpieczniki na wejsciu (ja robiłem to pod prądem jedynie opuszczając bezpiecznik 3-fazówki ale to nie jest zgodne z BHP)
Znajdź - jeśli posiadasz na tablicy - bezpiecznik 3-fazowy jak poniżej na 16A lub więcej, który nie jest zbytnio obciążony innym sprzętem typu płyta ceramiczna/indukcyjna. Czesto takowe gniazda sa montowane z wyjściem na gniazdo 3-fazowe w garażu. Wepnij na wyjściu (prawie zawsze na górze) po każdej z żył poszczególnych faz.

Równolegle znajdź listwy gdzie "na ostro" wpinane są żyły uziemienia (żółte z brązowym paskiem) i neurtala (niebieskie).
I to zasadniczo jest wszystko co musisz zrobić po stronie tablicy rozdzielczej.
Kluczowa kwestia - spraw sobie zawodowy śrubokręt bo przewody na tablicy ZAWSZE musza być fest przykręcone i nie ma tu to-tamto. Będziesz musiał je odkręcić i przykręcić.
2. Wall Conector
Po stronie wall connectora jest jeszcze prościej bo tesla ogranicza się jedynie do tych 5 przewodów (w wall boxie VW musiałem np. oddzielnie instalować kabel zasilający WB-Auto z żyłami komunikacyjnymi).
Poza instrukcją jest zylion filmików na YT ale zwróć uwagę aby WC na filmie było europejskie a nie amerykańskie pod 1 fazę. Jak zobaczysz co jest w środku to nie pomylisz z tym co oglądasz - układ jest mocno inny.
Trudno pomylić się bo oznaczania są łopatologiczne - 3 żyły faz (bez znaczenia na kolejność między nimi) + neutral + uziemienie i skręcasz to analogicznie jak żyrandol tylko deka mocniej. Śrubki WC są ze specyficzną końcówką (coś ala torx) niemniej jest do tego dodana końcówka w komplecie. Wkładasz obudowę z kablem WC-Auto i skręcasz na 4 śrubki (jak nie pasują to znaczy że źle włożyłeś obudowę w bazę)
Jak podniesiesz na końcu bezpieczniki to możesz na wszelki wypadek sprawdzić połączenie (miernikiem, śrubokrętem z diodą albo zwykłą żarówką). Pomiędzy neutralem a każdą z faz będzie 230V, a pomiędzy fazami 400V (i tu nie sprawdzaj żarówką)
I to zasadniczo wszystko.
3. Konfiguracja
Jedna uwaga - mnie po zainstalowaniu na WC wyświetlała się dioda zielono-czerwona na górze paska - inaczej niż u ludzi na filmikach po podłączeniu. Aby przejść do gotowości trzeba było w ustawieniach (wywołanych w telefonie skanowaniem QR Codu) ustawić region, 16A / neutrala. Bez względu czy będziesz to robił sam czy przez elektryka - weź to pod uwagę bo to specyfika samego WC a nie znajomości czy uprawnień. Może jednak być to już z automatu skonfigurowane.
Ale żeby mieć spokój i porządek w papierach możesz wziąć kogoś z papierami - to co napisałem da ci tylko pogląd co do poziomu komplikacji.
PS - jeśli na tablicy nie będzie 3-fazowego bezpiecznika o odpowiednim amperażu lub będzie on mocno zagospodarowany to musisz go dodać do tablicy (jak jest miejsce) lub go wyprowadzić (jak miejsca nie ma). Tu jednak zasadniczo nie próbuj walki na własna rękę.