Dylemat zakupowy TM3 vs TMY

wojtkow

Pionier e-mobilności
ID.Buzz to jeden z nielicznych niemieckich samochodów, które mi się dziś podobają. Chociaż bym go nie kupił z uwagi na to, że to ID, więc będą wieczne problemy.

Co do średnicy / promienia zawracania to muszę również dołączyć do narzekających. Mam bardzo wąską uliczkę dojazdową do posesji (4.4m) i spore problemy ze złożeniem się w bramę, mimo, że ją poszerzyłem, żeby wyjechać kamperem, który ma ponad 6 metrów. Kamperem wyjeżdżam prawie tak samo "łatwo" jak TMY. Natomiast wcześniej miałem Outlandera i E60 i oboma wyjeżdżałem dużo łatwiej przy 1.20m węższej bramie.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Zgadzam się z Wami - mimo że kompletnie nie widzę u siebie potrzeby jeżdżenia VANem a zwłaszcza gdy na pokładzie zabiera tyle samo osób ck TM3 to uwassm że ID.Buzz jest jakiś, ma fajny styl i ogólnie wygląda na udane auto. Na tle ID 3/4/5 to dzień do nocy i może uzasadniać swoją cenę (oczywiście tą obecna)

Co do promienia skrętu Tesli - mogliby nad tym popracować bo w Europie czy Azji jest słaby
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Promień skrętu to jedna z najbardziej frustrujących rzeczy w tesli, 🤨
poza „inteligentnymi” światłami i wycieraczkami ( choć tu już powoli idzie ku lepszemu). 😉🤣
I najgorsze, że tego promienia nie zmieni żadne aktualizacja - no chyba że mechaniczna.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Promień skrętu to jedna z najbardziej frustrujących rzeczy w tesli, 🤨
poza „inteligentnymi” światłami i wycieraczkami ( choć tu już powoli idzie ku lepszemu). 😉🤣
A ja dalej twierdzę że promień/średnica zawracania Tesli jest ok, co pokazałem na przykładzie danych vs Mercedesy.
Jest inny powód że macie wrażenia że jest gorzej: bardzo duży rozstaw osi, koła są praktycznie na końcach samochodu, co powoduje że bok auta bardziej się składa do zakrętu niż np w Mercu, który ma potężne zwisy z przodu i monumentalne z tyłu.
Ja byłem do tego już przyzwyczajony, bo Toyota Sienna którą jeździłem przed Tesla ma rozstaw osi ok. 3m, i pomimo średnicy zawracania tylko 11.4m (jak C klasa) podczas manewrowania na parkingu lub wąskich uliczkach zawsze jest ciężej niż Mercem. A koła wykręcają się prawie 90st.
Szerokość Tesli też jest duża, ona tylko tak wygląda na średniaka, co w połączeniu z dużym rozstawem osi daje gorsze manewrowanie na parkingach czy wąskich ulicach.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Na papierze promień skrętu TM3 jest zbliżony do C-klasy MB ale aż mnie kusi aby to porównać na jakimś parkingu bo realnie nie jest to możliwe. Ja rozumiem że jest coś takiego jak coś za coś. Jak rozstaw osi jest duży to przy konwencjonalnych rozwiązaniach (braku skrętnych tylnych kół) pewnych kwestii się nie przeskoczy. Tesla była projektowana w USA a tam potrzeby zawracania i nanewrowania są zgoła inne niż w Europie.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
A ja dalej twierdzę że promień/średnica zawracania Tesli jest ok, co pokazałem na przykładzie danych vs Mercedesy.
Jest inny powód że macie wrażenia że jest gorzej: bardzo duży rozstaw osi, koła są praktycznie na końcach samochodu, co powoduje że bok auta bardziej się składa do zakrętu niż np w Mercu, który ma potężne zwisy z przodu i monumentalne z tyłu.
Ja byłem do tego już przyzwyczajony, bo Toyota Sienna którą jeździłem przed Tesla ma rozstaw osi ok. 3m, i pomimo średnicy zawracania tylko 11.4m (jak C klasa) podczas manewrowania na parkingu lub wąskich uliczkach zawsze jest ciężej niż Mercem. A koła wykręcają się prawie 90st.
Szerokość Tesli też jest duża, ona tylko tak wygląda na średniaka, co w połączeniu z dużym rozstawem osi daje gorsze manewrowanie na parkingach czy wąskich ulicach.
Czy te 3,5cm różnicy by były aż tak wyczuwalne? Wątpię.
Rozstaw osi C-klasa (2840mm) Tesla 3 (2875mm)
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Czy te 3,5cm różnicy by były aż tak wyczuwalne? Wątpię.
Rozstaw osi C-klasa (2840mm) Tesla 3 (2875mm)
Nie sprawdzałem rozstawu osi - zakładałem że jest dużo większy w TM3 vs. W205 ale rzeczywiście jak to sa tylko 3,5cm to tym bardziej nie rozumiem czemu tak słabe jest manewrowaniem Teslą. Jak widac nie jest to tylko moja opinia. Tam gdzie mogłem wjechać na raz musze brać poprawkę, tam gdzie mogłem zawrócić na raz - musze poprawiać wstecznym. Tesla to bardzo, bardzo fajne auto ale to jest jej wada i jest to moja ocena.
Z racji posiadania wciąż W205 (który zdecydowanie mniej fajnie jeździ ogólnie niz Tesla) mam zamiar skorzystać z jakiegoś parkingu i pomierzyć realne promienie skrętu bo coś tutaj jest nie tak - albo tesla zaniża albo MB zawyża. A że MB już raz złapałem na nieścisłości pomiarów (wcześniejszy sedan W204 miał mieć bagażnik 480L a Citroen C5 Hatchback gen I 456L czyli rzekomo był większy o 24L choć realnie był namiastką C5) to może tym razem będzie jakaś rehabilitacja nastąpi.
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
I najgorsze, że tego promienia nie zmieni żadne aktualizacja
W sumie 🤔 jak mamy torque vectoring ... zewnętrzne szybciej, wewnętrzne wolniej, "gaz" do dechy i myk, zawróciliśmy ;-)

(W X można by jeszcze jeden falcon wing od wewnętrznej otwierać, a jak zahaczyć nim o latarnię to już w ogóle ;-) )
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
W sumie 🤔 jak mamy torque vectoring ... zewnętrzne szybciej, wewnętrzne wolniej, "gaz" do dechy i myk, zawróciliśmy ;-)

(W X można by jeszcze jeden falcon wing od wewnętrznej otwierać, a jak zahaczyć nim o latarnię to już w ogóle ;-) )
Ja bym się nie zdziwił gdyby jedni liczyli po wewnętrznej, inni po zewnętrznej a jeszcze inni środkiem. Jak wspomniałem z moich doświadczeń sprzed lat - sedan W204 nie mógł mieć bagażnika większego niż hatchbeck ówczesnego Citroena C5 ale jedni mogli policzyć dodatkowo miejsce na koło zapasowe (tak - kiedyś takowe istniało) a inni wręcz przeciwnie (mimo że tez wtedy było). No - inaczej nie da sie tego uzasadnić i ktoś musiał się walnąć bądź coś naciągnąć. Z ustaleniem promieniu skrętu W205 vs. TM3 będzie łatwiej.
 
Top