Zakup TM3 SR+

Robmal

Posiadacz elektryka
Cześć.
Poszukuje możliwości zakupu tego auta. Raczej myśle o nowym niż używanym. Przyglądałem się ceną w Europie. Byłem przekonany, że w Polsce jest najtaniej. Zdziwiłem się bo taniej (przeliczając kurs) jest w Niemczech oraz Szwajcarii. Ponieważ nie znam się na opłatach to może ktoś z Was podpowie co musiałbym doliczyć jako koszty dodatkowe do tesli kupionej np. w Szwajcarii. Z cennika po przeliczeniu wychodzi 185 tys zł
 

Giacomo

Fachowiec
Cześć.
Poszukuje możliwości zakupu tego auta. Raczej myśle o nowym niż używanym. Przyglądałem się ceną w Europie. Byłem przekonany, że w Polsce jest najtaniej. Zdziwiłem się bo taniej (przeliczając kurs) jest w Niemczech oraz Szwajcarii. Ponieważ nie znam się na opłatach to może ktoś z Was podpowie co musiałbym doliczyć jako koszty dodatkowe do tesli kupionej np. w Szwajcarii. Z cennika po przeliczeniu wychodzi 185 tys zł
Po odjeciu Vatu 7.7 % to w tej cenie masz prawie LR ,ale jakie oplaty sa w PL to niestety nie wiem
 

BigB00

Posiadacz elektryka
Cześć.
Poszukuje możliwości zakupu tego auta. Raczej myśle o nowym niż używanym. Przyglądałem się ceną w Europie. Byłem przekonany, że w Polsce jest najtaniej. Zdziwiłem się bo taniej (przeliczając kurs) jest w Niemczech oraz Szwajcarii. Ponieważ nie znam się na opłatach to może ktoś z Was podpowie co musiałbym doliczyć jako koszty dodatkowe do tesli kupionej np. w Szwajcarii. Z cennika po przeliczeniu wychodzi 185 tys zł
A nie jest przypadkiem tak, że spojrzałeś na auta z dopłatą od rządu/landu? Bo jeśli tak to musiałbyś chyba być obywatelem danego kraju żeby dostać te dopłaty. Poza tym jeśli dobrze Ciebie rozumiem to masz nadzieję na opłaty (transport, ewentualne różnice w VAT, dodatkowe opłaty przy rejestracji) w cenie sumarycznie niższej niż 15 tys zł?
Nie mówię, że nie. Tylko może tu być niewiele miejsca na oszczędności.
 

Giacomo

Fachowiec
A nie jest przypadkiem tak, że spojrzałeś na auta z dopłatą od rządu/landu? Bo jeśli tak to musiałbyś chyba być obywatelem danego kraju żeby dostać te dopłaty. Poza tym jeśli dobrze Ciebie rozumiem to masz nadzieję na opłaty (transport, ewentualne różnice w VAT, dodatkowe opłaty przy rejestracji) w cenie sumarycznie niższej niż 15 tys zł?
Nie mówię, że nie. Tylko może tu być niewiele miejsca na oszczędności.
Nie wiem jak w DE , ale u mnie cena podana na stronie jest prawdziwa , W CH nie mamy doplat w cenniku
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jak nowe i prywatnie to musisz odprowadzic Polski VAT po przywiezieniu... cena na niemieckiej stronie obejmuje juz bonus dla obywateli/rezydentow DE
Jak na firme to bys musial zmusic tesle zeby Ci sprzedala bez vat (pewnie nierealne) i odprowadzil ten vat w Polsce, wtedy tez bedzie drozej o 4% bo w DE maja VAT 19%.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Powiem tak, z moich prywatnych przymiarek zakupu za granicą (bez znaczenia czy na firmę czy prywatnie). Pani w Tesla DE powiedziała wprost, bez adresu niemieckiego nie ma rozmowy o sprzedaży. Na fakturze musi być adres niemiecki (zakładam danego kraju w którym jest salon). Jedyna opcja to polski pośrednik, marża ~5k PLN brutto. Jeśli szukasz oszczędności to szukaj w OC/AC lub podatkach, różnica 20k miedzy PL a reszta UE to głównie różnica w VATcie i dopłatach które ujęte są w konfiguratorach per kraj. No może że jesteś rezydentem danego kraju, then go for it!
Też zapytam się, kupujesz jako os prywatna czy jako firma?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja kupowałem przez posrednika. Z trzy firmy były w łańcuszku i faktycznie to ok 5000 zł. Ale całkiem wygodne, o ile WK już sie otrzaskał z elektrykami. Cena auta wtedy w Niemczech tyle co teraz u nas ( przez kurs m/w to samo - inflacja). Ale to jest róznie w róznym czasie.
 

krist

Posiadacz elektryka
Nowego auta nie sprowadzisz spoza Unii, musisz mieć odpowiednią działalność. Musi być starsze niż 6 miesięcy lub 6000km przebiegu. Za sprowadzenie auta używanego ze Szwajcarii zapłacisz 10% cła (pochodzenie auta z USA lub Chin) i VAT, jeśli będziesz go płacił w DE to 19%, jeśli w Polsce to 23%. Z Niemiec możesz sprowadzać nowe czy używane, bez opłąt w przypadku elektryka.
W twoim przypadku po doliczaniu opłat cena w CH robi sie wyższa, a cena w DE zapwewne uwzględnia dopłaty rządowe, których nie dostaniesz jeśli nie jesteś rezydentem, i znowu klops. Jak ma być taniej to tylko używka wg mnie
 

Giacomo

Fachowiec
Nowego auta nie sprowadzisz spoza Unii, musisz mieć odpowiednią działalność. Musi być starsze niż 6 miesięcy lub 6000km przebiegu. Za sprowadzenie auta używanego ze Szwajcarii zapłacisz 10% cła (pochodzenie auta z USA lub Chin) i VAT, jeśli będziesz go płacił w DE to 19%, jeśli w Polsce to 23%. Z Niemiec możesz sprowadzać nowe czy używane, bez opłąt w przypadku elektryka.
W twoim przypadku po doliczaniu opłat cena w CH robi sie wyższa, a cena w DE zapwewne uwzględnia dopłaty rządowe, których nie dostaniesz jeśli nie jesteś rezydentem, i znowu klops. Jak ma być taniej to tylko używka wg mnie
Problem w tym , ze uzywki , przynajmniej w CH trzymaja cene - lepiej dla mnie na przyszlosc :)
 

RoeSolare

Nowy na Forum
Hej. Czy ktoś może mi pomierzyć bagażnik z tyłu? Pojemność w litrach znam ale chodzi mi bardziej o głębokość wysokość szerokość itd.
 
Top