Mój nowy Rivian R1T

vwir

Pionier e-mobilności
Kazde auto amerykanskie sprowadzane z USA ma ten sam problem a jezdzi ich setki tysiecy po Polsce. Macie na pewno inne swiatla bo mam vana z USA z 2015 roku i musialem przerabiac przednie reflektory na asymetryczne. Dolozenie przeciwmglowego to nie problem. Radio które odbiera tylko nieparzyste stacje. W starszych autach trzeba sie pogodzic, w nowych autach wystarczy przekodowac. Mi to nie przeszkadza bo slucham muzy ze spotify. W radio leci denna muzyka przerywana reklamami lekarst na uplawy lub suchą ci..pe.
Chciałbym zobaczyć jak w Rivianie przerabiasz światła na europejskie. Albo jak przekodowujesz radio. Są auta z USA, w których niemalże nic nie musisz robić (albo przeróbka jest łatwa i tania) ale za takiego Riviana z jego charakterystycznymi ledami bym się nie zabierał.

Odnośnie auta - jeśli dobrze kojarzę to ten schowek z boku pomiędzy kabiną a paką może mieć zamontowane jakieś wysuwane akcesoria. Masz tam coś w standardzie?
 
Last edited:

Belkot

Posiadacz elektryka
Chciałbym zobaczyć jak w Rivianie przerabiasz światła na europejskie. Albo jak przekodowujesz radio. Są auta z USA, w których niemalże nic nie musisz robić (albo przeróbka jest łatwa i tania) ale za takiego Riviana z jego charakterystycznymi ledami bym się nie zabierał.

Odnośnie auta - jeśli dobrze kojarzę to ten schowek z boku pomiędzy kabiną a paką może mieć zamontowane jakieś wysuwane akcesoria. Masz tam coś w standardzie?
Akurat w Rivianie nie trzeba. Kolega wrzucil jak wyglada rozkład swiatła i wychodzi na to ze są asymetryczne.
 
K

Konto_usuniete_2024-07-16

Gość
Przestań robić chlew w całkiem fajnym wątku. Niczego nie hejtuję tylko napisałem odnośnie pomysłów sprowadzenia Riviana z USA do Polski.
Przeglądu czy wydania DR? Bo jak nowy to przegląd po 3 latach. 😉
 

vwir

Pionier e-mobilności
Akurat w Rivianie nie trzeba. Kolega wrzucil jak wyglada rozkład swiatła i wychodzi na to ze są asymetryczne.
Trzeba. To co wrzucił to przykład z artykułu czym się różni asymetria amerykańska od europejskiej. A ta amerykańska nie spełnia europejskich norm. Tutaj masz konkretnie z Riviana:
1708587893807.png
Przeglądu czy wydania DR? Bo jak nowy to przegląd po 3 latach. 😉
Jeśli prywatny import z USA to i tak na dzień dobry musisz zrobić przegląd. Inaczej nie zarejestrujesz.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
A propos świateł to mój Nissan Leaf miał takie jak w Ameryce ale ponieważ
miał homologacje na całość to nikt się nie czepiał. Na innym forum nawet pokazywałem zdjęcia
U nie Chevy SSR gdzie dodałem żółte kierunkowskazy.
Gliniarz się doczepił czerwonych plastikow lamp nie dlatego że źle świeciły a symbolu norm DOT a nie CE
 

mALEK

Pionier e-mobilności
Jest taki YouTuber Michu, i on kupił Escalade z symetrycznymi światłami - ma problem
W ogóle to z tym Escalade ma mnóstwo problemów
ten gosc to w ogole chodzacy problem i wszystkie jego produkcje traktuje jako pewna forme rozrywki :) jednak problem Escalade jest dobrym przykladem, jak trudne moze byc uzytkowanie, serwisowanie samochodow sciaganych z US. ja bym w ogole do takiego tematu nie podchodzil, szczegolnie do BEV.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Nie symetryczne, bo tu nie ma symetrycznych świateł.



Zapewniam Cię, że jest to wymóg od wielu, wielu lat. Gdy przyleciałem do USA w 82 roku, samochody musiały mieć standardowe, wymienne kompletne lampy i to już co najmniej od 10 lat. Było tylko kilka wariantów: Pojedyncze okrągłe, podwójne okrągłe, pojedyncze prostokątne, podwójne prostokątne duże i podwójne prostokątne małe. Tyle. 5 rodzajów lamp i każde auto musiało mieć jedną z nich. Także auta importowane z Europy. Każda z nich dawała asymetryczne światło.

Ten artykuł pokazuje różnicę między amerykańską, a europejską normą, a poniżej zdjęcia z tego artykułu.




Dlaczego dramat? Przecież to te same auta by jeździły po drogach. Jedyne co by się zmieniło, to np. właściciele kamperków ważących 4, czy 5 ton nie musieliby robić kategorii C.
Ten obrazek 1113 pokazuje właśnie, że to światła symetryczne, u nas w aucie europejskim taka projekcja na ścianie wygląda zupełnie inaczej, a ten malutki uskok na środku to za mało żeby jeździć po Europie.
Co do 4 czy 5 ton, no to tak 4 czy 4,5 tony jeszcze ujdzie na kat B, ale 10 czy 12 ton już nie, auta te same ale wiedza i umiejętności nie te same. A drogi u nas węższe i bardziej kręte więc łatwiej o problem.
 

Polonus

Fachowiec
Jest taki YouTuber Michu, i on kupił Escalade z symetrycznymi światłami - ma problem
W ogóle to z tym Escalade ma mnóstwo problemów

Kupił Escalade ze światłami, które spełniają amerykańskie normy, nie z "symetrycznymi światłami".

Kazde auto amerykanskie sprowadzane z USA ma ten sam problem a jezdzi ich setki tysiecy po Polsce. Macie na pewno inne swiatla bo mam vana z USA z 2015 roku...

To prawda. Nie wiem tylko dlaczego wszyscy powtarzają, że to są symetryczne światła.
@Polonus Jak długo czekałeś na swój egzemplarz?
Dwa lata, ale tylko dlatego, że w naszym stanie nie ma punktów sprzedaży.
W USA jest prawo zabraniające sprzedaż aut bezpośrednio przez producenta. Auta może sprzedawać tylko niezależny dealer. Tesla pierwsza się wyłamała z tego prawa, twierdząc, że ich produkt nie jest samochodem, bo nie ma spalinowego silnika, a komputery i inną elektronikę producent może sprzedawać sam. Oczywiście musiała się sądzić, ale powygrywała te sprawy i teraz ma wszędzie swoje własne punkty sprzedaży.
Rivian idzie tą samą drogą, ale ciągle w 9 stanach jeszcze im się to nie powiodło, więc ja mam do najbliższych service centers 250-300 mil. Dopiero w tym roku, gdy się okazało, że kolejka oczekujących na auto stopniała praktycznie do zera i zamawiając samochód można go odebrać w ciągu paru tygodni, zmiękła im rura i zaczęli wypełniać zobowiązania wobec tych mieszkających daleko od miejsc zakupu.
Mogą dostarczyć auto do domu za dodatkowy 1000 dolarów, ponad standardową opłatą $1800 doliczaną do ceny każdego auta, albo można pojechać do Atlanty, czy Richmond, VA i samemeu sobie to autko odebrać. Ja wybrałem drugą opcję, bo była okazja na wycieczkę, a emeryt to ma czas. Jednak dla osób pracujących opcja dostarczenia auta do domu jest OK, nie wiem tylko dlaczego kosztuje $1000, skoro i tak się płaci $1800 "delivery fee".
 
Top