AUTOPILOT Tesla vs BMW

camel

Posiadacz elektryka
to nadal nie odpowiada mi na pytanie czy cała kierownica ma te pojemnościowe czujniki czy trzeba ją trzymać w odpowiednim miejscu ale zgaduje że ktoś to opatentował i dlatego tesla nie może z tego rozwiązania skorzystać lub nie chce płacić opłat za to rozwiązanie
Nie wiem, nie prowadziłem takiego testu centymetr po centymetrze.. nigdy nie musiałem szukać takich miejsc bo każdy dotyk mi działał więc zakładam że cała.
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś, bo nie rozumiem niektórych fragmentów:

Co powoduje delikatną zmianę toru jazdy? To ruszanie kierownicą? Chyba nie powinno - ja tego nie obserwuję.


No to brak fantomowych hamowań w BMW ale Tesla lepsza w zakrętach? Czyli BMW jednak ma fantomowe hamowania?

Podpowiem Ci jak ja jeżdżę na AP - trzymam jedną rękę cały czas na godzinie pierwszej - drugiej i w ten sposób wywieram cały czas małą presję na kierownicę. To powoduje, że nie mam praktycznie próśb o poruszanie kierownicą.


Wycieraczki są ostatnio do bani - prawda :/ Choć ludzie zaczynają dostawać udejt i podobno jest znacznie lepiej, ale chyba warto poczekać z oceną.
Nie musisz mi nic podpowiadać. Na kierownicę musisz wywrzeć siłę i to zmienia tor jazdy. Po 30 k jakieś tam doświadczenia mam. BMW nie ma hamowań fantomowych ale widzi ciężarówkę jadącą na prawym pasie w zakręcie jak w ruchu kolizyjnym. Tesla za to widzi cień jako przeszkodę .
 

KrzysztofFly

Moderator
Ma czujniki pojemnościowe, wystarczy, że położysz palec na kierownicy
I jak w takiej sytuacji @Bronek miałby założyć ciężarek ;). A tak na serio, to ja też bez problemu nauczyłem się podobnie jak @Michal wywierać lekki nacisk na kierownicę jedną ręką i to naprawdę działa zupełnie tak samo jak @Bronek ciężarek ;).
 

Bronek

Pionier e-mobilności
W Tesli często początkujący narzekają że im się rózłącza AP, bo za mocno ruszają kierownicą po komunikacie itp. A, to wcale nie trzeba nic ruszać . Ręka to taki ciężarka, AP sam sobie nią rusza ii do tego kola ruszają, więc wystarczy przyłożyć ok 450g oporu.
Generalnie ciężarek jest jako dodatek do ręki, bo od kiedy Tesla weszła do Europy i do przestraszonych szczególnie Niemiec (oni boją się cienia), to, stała się bardziej upierdliwa. Zawsze asekuruję ale czasem za lekko i mi dupe zawracała. Z ciezarkiem jest spokój.
 

nabrU

Moderator
Ja se kupłiem taki gadżet i to działa tzn. mnie AP nie marudzi...
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
A o co chodzi z tymi superchargerami? To są jakieś super szybkie czy co?
Chodzi o to że tylko w Tesli masz taki komfort ładowania na swoich stacjach ,znam ludzi co mają mercedesy skody Vw BMW i szlag ich nie raz trafia z tymi ładowarkami które nie chcą się załączyć i człowiek stoi przy aucie na deszczu a ładowarka nie chce się podłączyć .
 

ducarider

Posiadacz elektryka
W Tesli często początkujący narzekają że im się rózłącza AP, bo za mocno ruszają kierownicą po komunikacie itp. A, to wcale nie trzeba nic ruszać . Ręka to taki ciężarka, AP sam sobie nią rusza ii do tego kola ruszają, więc wystarczy przyłożyć ok 450g oporu.
Generalnie ciężarek jest jako dodatek do ręki, bo od kiedy Tesla weszła do Europy i do przestraszonych szczególnie Niemiec (oni boją się cienia), to, stała się bardziej upierdliwa. Zawsze asekuruję ale czasem za lekko i mi dupe zawracała. Z ciezarkiem jest spokój.
Bronku, lepsze byłyby nawet jakieś blaszki i trzymanie palcy na nich niż ręka wywierającą ciągły nacisk.
W mojej opini system Tesli jest prymitywny. Tesla się nie asekuruje tylko używa taniego rozwiązania. Nie jest bezpieczniejsze ruszanie kierownicą od trzymania jej.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nic nie ruszam! Dłoń tylko leży jak na stole przy talerzu. Nie ma specjalnego nacisku! Nic nie wywieram świadomie.
To samochód ciągle zmienia drobnymi niewyczuwalnymi ruchami ruchami kierownicy, jej położenie i to on rusza moją ręką ( i ją czuje), a ja tego prawie nigdy nie robię .
Praktycznie jak ktoś chce, to zamiast ruszać niech złapie i trzyma w miejscu, Tesla sama za chwilkę uzna to za ruch jak jeździe AP/FSD
Połóż np prawą dłoń na wołancie/kierownicy i się rozluźnij, nawet nadgarstek.
Teraz doszła kamera wew. i potrafi się włączyć w akcję, nawet przy trzymaniu czy przy ciężarku
 
Last edited:

lvlthn

Pionier e-mobilności
Cześć
Zawodnicy
Tesla Y podstawowy AP 2023
BMW M8 2021, pakiet autonomicznej jazdy.

Myślę, że po roku jazdy Teslą a po 3 latach BMW mam jako takie rozeznanie.
Po początkowym wow na Teslę, zacząłem dostrzegać jednak prymitywizm ich rozwiązania w porównaniu do BMW.
Po dzisiejszej trasie, z całą pewnością muszę napisać, że AP w Tesli to męczarnia (mówię o modelu Y, nie wiem czy S lub X ma inaczej rozwiązane czucie rąk na kierownicy).

Porównanie AUTO PILOTA

Lepsze prowadzenie Tesli na drogach lokalnych gdzie są niewyraźne pasy i inne oznaczenia ale w sumie na lokalnych się go nie używa.
Tesla do 140 km/h BMW do 210 km/h (daje radę)

Ciągłe szarpanie kierownicą doprowadza człowieka do szału, bardzo prymitywne rozwiązanie, powoduje delikatne zmiany toru jazdy. BMW wyczuwa obecność dłoni na kierownicy, nic nie trzeba ruszać.

Jakiekolwiek zmiany toru jazdy w Tesli powodują wyłączenie, BMW jeśli porusza się w granicy pasa nic się nie dzieje.

Brak jakichkolwiek hamowań fantomowych w BMW, na zakrętach jednak potrafi zahamować na ciężarówkę znajdującą się na innym pasie, Tesla tu jest lepsza jeśli chodzi o zakręty.

Podsumowując, BMW to dużo wyższa liga, jazda AP to przyjemność a nie ciągłe wachlowanie kierą.

Wycieraczki, nie wiem co Muskowi wpadło do łba, żeby nie zamontować czujnika deszczu za 10$. Ani razu w BMW nie dotknąłem przełącznika wycieraczek.

Takie porównanie trochę z tyłka, porównujesz jedna, dwie funkcje omijając inne parametry. I co mają wycieraczki do porównania autopilota xD

Autopilot tesli też wcześniej sobie radził powyżej 140kmh(PDK!), został ograniczony rok/dwa temu do 140(150kmh) ze względów prawnych i NCAP

Fantomowe hamowanie w BMW też się zdarza, po prostu jeszcze tego nie doświadczyłeś. Za mało danych podajesz

Dodatkowo, M8 nie zostało jeszcze przebadane pod kątem bezpieczeństwa systemów i pieszych w NCAP, a w tych testach większość BMW wypada lekko średnio(i4, m2 etc.)


Większość czasu BMW wali w pieszych/inne auta z dużym opóźnieniem.
Może trzyma tor jazdy, ok, nie hamuje tak często jak Tesla czy inne marki ale pod innymi względami nie jest nadzwyczaj zaawansowany.

Ale czy BMW to wyższa liga? Absolutnie nie.
Chciałbym żeby tak było, ale stary kontynent po prostu nie nadąża.

Sprawdź i zapytaj dealera, czy BMW wykrywa np. leśne zwierzęta i hamuje przed nimi.
 
Last edited:
Top