AUTOPILOT Tesla vs BMW

Michal

Moderator
No to ja wrzucę swoje filmiki - specjalnie dla Ciebie pojechałem na przejażdżkę.
TM3 LR ze zwykłym autopilotem.
Kilka uwag:
  • w lewej ręce trzymałem telefon nagrywając, dlatego kierunkowskaz włączam prawą - gdyby się ktoś zastanawiał, czy mam lewą rękę ;)
  • przejazdy S7 / S79 i okolice
  • ani razu nie mam komunikatu żeby trzymać ręce na kierownicy
  • kilka razy miałem wezwanie do patrzenia na drogę - to dlatego, że patrzyłem na telefon, żeby sprawdzić czy dobrze nagrywa :p
  • chwilę jechałem 140 żeby sprawdzić głośność, bo u Ciebie na filmie jest strasznie głośno 0_o Jakbyś jechał kabrioletem :p
  • ogólnie nic nie dotykałem (hamulca i przyspieszenia) poza jednym opisanym poniżej fragmentem.
Jazda S7 / S79 w stronę Mokotowa:

Zjazd z S79 w Sasanki na Okęcie:
(tutaj około 61s musiałem nacisnąć trochę pedał przyspieszenia (przez 2-3 sekundy), bo auto za mocno zwalniało, a z tyłu były inne auta - moja jedyna interwencja w całej tej trasie)

Wjazd z Sasanki w S79 w stronę centrum - pomyliłem wjazdy przez to nagrywanie, ale nie ważne, bo chciałem pokazać jak dobrze auto jedzie po łuku.

Jazda powrotna S79 / S7 w stronę Krakowa - widać tutaj małe hamowanie w 137s - to jest właśnie taka lokalizacja o której pisałem, gdzie nadal występuje powtarzalnie coś jakby phantom breaking. Przy czym tak jak pisałem moim zdaniem jest to spowodowane ograniczeniem prędkości i rozdzieleniem Ski na dwie części, a ja nie ruszałem pedałów w tym momencie, przy czym znając ten fragment drogi zmniejszyłem max prędkość z 130 do 110 kmh, bo normalnie potrafi tam hamować ze 130 do 105.

Chcę zwrócić Twoją uwagę, że:
  • "metoda Michała trzymania ręki" na kierownicy pozwala na jazdę na AP kompletnie bez wezwań do ruszania kierownicą. Potrafię tak jechać 2 godziny i nie mam żadnych alertów. Co mi z tego, że miałbym muskać kierownicę jednym palcem, skoro to wydaje się tak samo upierdliwe jak ruszanie nią w Tesli. Domyślam się, że w BMW również trzymasz po prostu rękę na kierownicy cały czas, tylko pewnie w inny m miejscu - w Tesli trzeba trochę zmienić przyzwyczajenie.
  • auto cały czas trzyma się kierunku jazdy, więc nie zmienia go podczas wywierania nacisku - nadal nie rozumiem co miałeś na myśli o tym pisząc.
  • kamera rzeczywiście łapała mnie na braku czujności, więc moim zdaniem działa ok
 
Last edited:

ducarider

Posiadacz elektryka
No to ja wrzucę swoje filmiki - specjalnie dla Ciebie pojechałem na przejażdżkę.
TM3 LR ze zwykłym autopilotem.
Kilka uwag:
  • w lewej ręce trzymałem telefon nagrywając, dlatego kierunkowskaz włączam prawą - gdyby się ktoś zastanawiał, czy mam lewą rękę ;)
  • przejazdy S7 / S79 i okolice
  • ani razu nie mam komunikatu żeby trzymać ręce na kierownicy
  • kilka razy miałem wezwanie do patrzenia na drogę - to dlatego, że patrzyłem na telefon, żeby sprawdzić czy dobrze nagrywa :p
  • chwilę jechałem 140 żeby sprawdzić głośność, bo u Ciebie na filmie jest strasznie głośno 0_o Jakbyś jechał kabrioletem :p
  • ogólnie nic nie dotykałem (hamulca i przyspieszenia) poza jednym opisanym poniżej fragmentem.
Jazda S7 / S79 w stronę Mokotowa:

Zjazd z S79 w Sasanki na Okęcie:
(tutaj około 61s musiałem nacisnąć trochę pedał przyspieszenia (przez 2-3 sekundy), bo auto za mocno zwalniało, a z tyłu były inne auta - moja jedyna interwencja w całej tej trasie)

Wjazd z Sasanki w S79 w stronę centrum - pomyliłem wjazdy przez to nagrywanie, ale nie ważne, bo chciałem pokazać jak dobrze auto jedzie po łuku.

Jazda powrotna S79 / S7 w stronę Krakowa - widać tutaj małe hamowanie w 137s - to jest właśnie taka lokalizacja o której pisałem, gdzie nadal występuje powtarzalnie coś jakby phantom breaking. Przy czym tak jak pisałem moim zdaniem jest to spowodowane ograniczeniem prędkości i rozdzieleniem Ski na dwie części, a ja nie ruszałem pedałów w tym momencie, przy czym znając ten fragment drogi zmniejszyłem max prędkość z 130 do 110 kmh, bo normalnie potrafi tam hamować ze 130 do 105.

Chcę zwrócić Twoją uwagę, że:
  • "metoda Michała trzymania ręki" na kierownicy pozwala na jazdę na AP kompletnie bez wezwań do ruszania kierownicą. Potrafię tak jechać 2 godziny i nie mam żadnych alertów. Co mi z tego, że miałbym muskać kierownicę jednym palcem, skoro to wydaje się tak samo upierdliwe jak ruszanie nią w Tesli. Domyślam się, że w BMW również trzymasz po prostu rękę na kierownicy cały czas, tylko pewnie w inny m miejscu - w Tesli trzeba trochę zmienić przyzwyczajenie.
  • auto cały czas trzyma się kierunku jazdy, więc nie zmienia go podczas wywierania nacisku - nadal nie rozumiem co miałeś na myśli o tym pisząc.
  • kamera rzeczywiście łapała mnie na braku czujności, więc moim zdaniem działa ok
Ale ja mam Teslę. Nawet już zrobiłem nią 30k. Chodzilo mi o to, ze W BMW możesz trzymać palcem, bez wywierania jakiegokolwiek nacisku. Jest to dla mnie wygodniejsze.
Dla Ciebie widać trzymanie u ręki u góry kierownicy jest bardziej wygodne.
Każdy jest inny.

Co do głośności to masz racje, wersja competiton. Świadomie wybrana.
Dopłacasz za brak wyciszenia komory silnika 😂
Tesla to super auto i jestem bardzo zadowolony. Mam jeszcze jakieś inne i sobie tak porównuję.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja trzymam na dole bo nie mam góry. Łokieć na kolanie. Gdy miałem Trójkę, to ciężarek był zdejmowany i go prawie nie zakładałem. Tu mam w chamski sposób taśmą przyczepiony obciążnik płetwonurka. Nigdy nie wykonywalem ruchu kierownicą jak zaleca komunikat, wystarczy oprzeć dłoń na jednej ze stron kierownicy ( nie z dwóch stron!, bo, wtedy trzeba ruszyć! ) .
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Ja trzymam na dole bo nie mam góry. Łokieć na kolanie. Gdy miałem Trójkę, to ciężarek był zdejmowany i go prawie nie zakładałem. Tu mam w chamski sposób taśmą przyczepiony obciążnik płetwonurka. Nigdy nie wykonywalem ruchu kierownicą jak zaleca komunikat, wystarczy oprzeć dłoń na jednej ze stron kierownicy ( nie z dwóch stron!, bo, wtedy trzeba ruszyć! ) .
Zamówiłem już. Ciekawe co powie jak kamerę zasłonię
 

KrzysztofFly

Moderator
Ja podobnie jak @Bronek trzymam kierownicę na dole, lewą ręką (tak mniej więcej na godzinie 8), ręka oparta na podłokietniku i Tesli to pasuje, nic nie bleczy. Oczywiście po ostatnich aktualizacjach, przez pierwsze kilka sekund po włączeniu trzymam obiema, podręcznikowo za dziesięć druga ;), a potem już tylko lewą.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Ja podobnie jak @Bronek trzymam kierownicę na dole, lewą ręką (tak mniej więcej na godzinie 8), ręka oparta na podłokietniku i Tesli to pasuje, nic nie bleczy. Oczywiście po ostatnich aktualizacjach, przez pierwsze kilka sekund po włączeniu trzymam obiema, podręcznikowo za dziesięć druga ;), a potem już tylko lewą.
Trochę się podręczniki zmieniły i lepiej trzymać za piętnaście trzecia (daje lepszą kontrolę nad autem).
 

PawelGDZ

Posiadacz elektryka
BMW w 2016 nawet nie wiedziało co to autopilot...
bmw miało radary i ACC już w E38 w latach 90tych,
nie wiem dokładnie jak było w 2016 ale w 2014 jeździłem bmw z traffic jam assist - poczytaj, bo nie masz racji, autopilot to pojęcie tesli - mocno naciągane

wycieraczki w bmw stają lub zwalniają, gdy np. stoisz na światłach - proste do implementacji a przydatne, robią to też od lat 90tych!

to co tesla robi lepiej niż inne marki to rozpoznawanie pasa jezdni, gdy nie ma namalowanych pasów, co jest dość przydatne w naszym kraju
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
nie wiem dokładnie jak było w 2016 ale w 2014 jeździłem bmw z traffic jam assist - poczytaj, bo nie masz racji, autopilot to pojęcie tesli - mocno naciągane
To nadal nie jest "autopilot" ani "autosteer"
W 2014 BMW nie potrafiło trzymać pasa ruchu powyżej bardzo niskiej prędkości, więc argument nietrafiony.

Poczytałem, i faktycznie, BMW NIE MIAŁO autosteer powyżej 35mph.
Przeróbki się nie liczą, bo były niebezpieczne.
 

PawelGDZ

Posiadacz elektryka
no to masz 2016 o którym sam piszesz:

nie wiem czy było wcześniej
i tak, nie jest to autopilot bo autopilot tesli to żaden autopilot to tylko aktywny tempomat z utrzymywaniem pasa ruchu, nic ponadto

Active Lane Keeping Assistant & Traffic Jam Assistant semi-automated steering.
Two systems, providing a semi-automated driving capability are Active Lane Keeping Assistant & Traffic Jam Assistant. Together, these systems operate between 0 – 130 mph and uses smooth, comfort-enhancing steering interventions to keep the vehicle in lane. The latest generation of the system features improved image recognition and software algorithms to keep the vehicle reliably on course. In certain situations, particularly in stop-start traffic, the system also uses the vehicle in front as an additional reference point. In very heavy or stop & go traffic, the Active Lane Keeping Assistant & Traffic Jam Assistant reduces driving stress. The system’s hands-on-wheel detection is very sensitive, and can identify hand contact even when only a few fingers are touching the wheel.

nie mam potwierdzonych informacji, bo nie miałem takiego auta, ale na forach bmw są zmianki o tym systemie w autach z 2014r

Poczytałem, i faktycznie, BMW NIE MIAŁO autosteer powyżej 35mph.
Przeróbki się nie liczą, bo były niebezpieczne.
to że nie były dopuszczone na nasz czy amerykański rynek to nie znaczy że było niebezpieczne,
na inne rynki system był dopuszczony do 100km/h czy jak wolisz 63mph
 
Last edited:
Top