Rekordowe przebiegi TM3, dotychczasowe problemy

kpolak

Zadomawiam się
Czekam na kogoś z przebiegiem 100k+, ale na razie te problemy to raczej drobne rzeczy.
 

Ciechan

Fachowiec
Czekam na kogoś z przebiegiem 100k+, ale na razie te problemy to raczej drobne rzeczy.
jak tak patrzę to faktycznie - u mnie w BMW przepalenie bezpiecznika od podświetlania klamek zabiło samochód tak, że skończył na lawecie ;)) rok wcześniej wymieniany cały komputer, bo auto stało 3 tygodnie w garażu i rozładowało akumulator (i ten rozładowany akumulator rzekomo zepsuł komputer - naprawa na gwarancji warta 16000 zł). Więc jak czytam o parującej lampie albo "musze" w wentylacji, to mi się ciepło na serduszku robi (zamówiłem TM3 ;)
 

kARPIU

Fachowiec
sierpień 2019, sr+. coś mi gdzieś tam z tyłu skrzypi delikatnie ale nie umiem zdiagnozować siedząc za kierownicą :) kiedyś pomogło złożenie i rozłożenie tylnej kanapy :) więcej grzechów nie pamiętam. w serwisie była z jedną drobną usterką: lewy kierunkowskaz mrugał stale, nie umiał mrugać 3 razy :)
Skrzypi ci na zamku. Przetrzyj metalowe ucho smarem czy oliwka i masz spokoj
 

cooler

Pionier e-mobilności
TM3LR 13000km od połowy czerwca 2021, w tym 5 tys km trasa przez Rumunię, Bułgarię do Istambułu i z powrotem w piekielnym żarze ponad 45stC i kompletnie bezproblemowo. W czasie użytkowania z 10 zwiech interfejsu - konieczny restart, zawsze na postoju podczas intensywnej zabawy interfejsem. Co jakiś czas komunikat o oślepieniu kamery w prawym słupku, nawet jak jadę w kompletnej ciemności.
Na rumuńskich drogach, tak dziurawych że wszystkie plomby mnie bolały byłem pewien że coś mi się na pewno rozleci ale nic, coś mi tylko na tzw tarce brzęczy w okolicach schowka, ale to było od początku. Przy prędkościach zbliżonych do max potrafiło się rozszczelnić okno kierowcy, podobno poprawili w serwisie przy okazji poprawek spasowania zgłoszonych przy odbiorze.
Zobaczymy zimą, wyjazd na narty to zawsze u mnie ultimate test, najlepiej znosila to moja Toyota Sienna 2015. VW-geny potrafiły polegnąć na mrozie poniżej -25stC. (Np. zapchana lodem odma, niemożliwe do otwarcia szyby itp).

Pierwszy elektryk to będę bacznie obserwował, jestem ciekaw przymarzaniu szyb na dole przy listwie i jak sobie z tym poradzi.
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
Witajcie,

Dobijam do 50k km, nie uważam że to jakoś dramatycznie dużo, mało też nie jest. Auto z 2020 zarejestrowane w marcu 2020 zacząłem zjeździć dopiero w weekend majowy ze względu na COVID. Zadałem sobie pytanie jakie przebiegi mają TM3 jeżdżące po naszym pięknym kraju i jakich problemów doświadczyły możecie się podzielić informacjami. Myślę, że temat ciekawy dla osób rozważających zakup.

U mnie w ramach tych 50k wystąpiły następujące problemy/tematy:
1. odpadł mi lakier na prawym progu - jak zgłaszałem do Tesli w PL nie było jeszcze body shopu więc trzeba będzie to naprawić jakoś w najbliższym czasie
2. mam problem z prawą przednią lampą (przy temp. -3 - auto garażowane pod chmurką) przestaje działać migacz ;-). Po kilku kilometrach problem ustępuje. W serwisie wymienili lampę (za pierwszym razem), moduł starowania lampami i wycieraczkami (za drugim razem), problem nie ustąpił ale ponieważ nadeszła wiosna i problem ustąpił odłożyliśmy wspólnie z serwisem temat do mrozów nadchodzącej zimy.
3. Wymieniłem sobie sam filtr kabinowy.

I tyle.
Jak auto radziło sobie zimą, przy bardzo ujemnych temp stojąc na zewnątrz? Jak opuszczanie szyb i otwieranie klamek i portu ładowania? Byłeś w górach na nartach? Jeżeli tak to jak jazda po głębokim śniegu?
 

danielm

Pionier e-mobilności
Jak auto radziło sobie zimą, przy bardzo ujemnych temp stojąc na zewnątrz? Jak opuszczanie szyb i otwieranie klamek i portu ładowania? Byłeś w górach na nartach? Jeżeli tak to jak jazda po głębokim śniegu?
model 3 jest tak skonstruowany że ciepłe powietrze z auta wychodzi klamkami i portem ładowania, więc wystarczy dobrze nagrzać w środku i wszystko puści. port ładowania puści ostatni ale wtedy dobrze położyć tylne fotele by poprawić obieg ciepłego powietrza na tył auta
 

cooler

Pionier e-mobilności
poprawić obieg ciepłego powietrza na tył auta
No tak, Byorn marzł w nogi w czasie swoich słynnych kempingów zimą, jakoś tam nawet docieplał...
 
Top