Jak sprawdzić typ akumulatora ma tesla y

Luki_luk

Nowy na Forum
wszystkie tesle 3/y RWD mają baterie LFP, wszystkie pozostałe mają baterie tradycyjną. pozatym w aplikacji widzisz jak masz ładować. baterie tradycyjne mają suwak do 80% na daily, lfp nie mają tej funkcjonalności

Powodem dla którego Tesla stawia wymagania ładowania do 100% jest nieliniowy wzrost napięcia wraz z stanem naładowania. baterie LFP szybko osiągają maksymalne napięcie w niskim SOC które potem już nie rośnie a ładować można dalej. Wiec auto zgaduje poziom naładowania baterii. Stąd ryzyko błędu w zgadywaniu. Pozatym baterie LFP można bezpieczniej ładować do 100% co widać na krzywej ładowania która powyżej 90% SOC jest jeszcze sensownie szybka w porównaniu z bateriami tradycyjnymi gdzie tam już tylko kapie po kropelce
Serdecznie dziękuję za to wyjaśnienie i poprzednie innych osób. Suwak w aplikacji prawdę mi powiedział i jestem na 100% pewien, że mam LFP. Ponoć w zimie będę miał z nią gorzej, ale lato przed nami 😉. Wiem też dlaczego mam traktować tę baterię tak jak mi radzili w Ząbkach, ale nie będę też jej niewolnikiem jak ktoś tu słusznie zauważył. Auto będzie jeździło 80% czasu po miescie robiąc około 300-400 km na tydzień więc będzie ładowane raz na tydzień do pełna, przynajmniej dopóki nie sparuję ładowarki z PV. Od czasu do czasu wyjazd krajowy na 600-700 km. Powinno być ładnie :). To jeszcze takie jedno pytanie, może głupiutkie. Jak czas nie goni to lepiej ją ładować tą jednofazową ładowarką dołączoną przez tesle czy się nie ceregielić i ładować 11 kW? Czy tez nie ma to absolutnie znaczenia a ja wydziwiam?
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Patrzyłem na nią, ale cena zbliżona do oryginalnego wallboxa co sprawia, że mniej dla mnie atrakcyjna.
Może warto wziąć pod uwagę, że czekam na drugą wymianę gwarancyjną TWC już 3 miesiące. Pierwsza zajęła też około trzech miesięcy. :/
lepiej ją ładować tą jednofazową ładowarką dołączoną przez tesle czy się nie ceregielić i ładować 11 kW? Czy tez nie ma to absolutnie znaczenia a ja wydziwiam?
Nie ma znaczenia. https://forum.elektrowoz.pl/threads/jak-ladujecie-swojego-highlanda.5313/post-145536
Okazuje się, że nawet ładowanie wysoką mocą nie ma znaczenia. https://forum.elektrowoz.pl/threads/jak-ladujecie-swojego-highlanda.5313/post-147997
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Serdecznie dziękuję za to wyjaśnienie i poprzednie innych osób. Suwak w aplikacji prawdę mi powiedział i jestem na 100% pewien, że mam LFP. Ponoć w zimie będę miał z nią gorzej, ale lato przed nami 😉.
Z tą zimą to też bez przesady, mam LFP u siebie, stała całą zimę na dworze (bo garaż za mały) i nic się nie działo. Zdarzały się noce, że zamiast 0,5% na spaniu zużyła sobie 1-1,5%, ale po pierwsze to dalej tyle co nic, a po drugie to było tylko, gdy temperatura spadała <-15st.C, a takie noce to ostatnio można u nas na palcach rąk zliczyć.
 

deCastelano

Fachowiec
Może warto wziąć pod uwagę, że czekam na drugą wymianę gwarancyjną TWC już 3 miesiące. Pierwsza zajęła też około trzech miesięcy. :/

Nie ma znaczenia. https://forum.elektrowoz.pl/threads/jak-ladujecie-swojego-highlanda.5313/post-145536
Okazuje się, że nawet ładowanie wysoką mocą nie ma znaczenia. https://forum.elektrowoz.pl/threads/jak-ladujecie-swojego-highlanda.5313/post-147997
Jedynie znaczenie ma zużycie energii - ładując się z gniazdka przy małej prędkości będą większe straty energii niż przy 11kW, ale przy fotowoltaice to chyba nie będzie u Ciebie problem ;-)
 

Luki_luk

Nowy na Forum
Z tą zimą to też bez przesady, mam LFP u siebie, stała całą zimę na dworze (bo garaż za mały) i nic się nie działo. Zdarzały się noce, że zamiast 0,5% na spaniu zużyła sobie 1-1,5%, ale po pierwsze to dalej tyle co nic, a po drugie to było tylko, gdy temperatura spadała <-15st.C, a takie noce to ostatnio można u nas na palcach rąk zliczyć.
Naprawdę w lecie „na spaniu” zjada tylko 0,5% baterii? Moja gdy zjechała z lawety pod domem miała 85% i podpiąłem ją w sobotę do zwykłego gniazdka jednofazowego 10a. Ładowała się do 100% z 6 godzin albo i dłużej. Pamiętam, że odpinałem ładowarkę bardzo późnym wieczorem. Auto na razie tylko stoi i się kurzy. W niedzielę miała 98% potem trochę się nią bawiłem, skonfigurowałem profil dla żony, ustawienia foteli trochę oglądania instrukcji na ekranie, może zjadła na to 1%, bo specjalnie się przyglądałem. Potem stała zamknięta i dzisiaj ma 94%. Zatem pożera ze 2% na spanie a nie 0,5%. Co źle zrobiłem? Wartownika jeszcze nie uruchamiałem w niej. Po prostu odszedłem, złożyła lusterka i czeka.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Przy nowym aucie może być trochę rozjazdów ze wskazaniami baterii, bo auto dopiero się "uczy" faktycznych poziomów napięć, itd., itp. (zwłaszcza przy LFP gdzie krzywa napięcia jest prawie płaska). Dlatego na początku te procenty mogą schodzić trochę inaczej.
A co do spania auta - tak, jeśli nie tykam apką i nic z autem się nie dzieje, to schodzi ~0,5% na noc, ~1% na dobę. Zimą, przy mrozach może być trochę więcej, ale właśnie nie jakoś znacząco więcej.
 

6a8

Posiadacz elektryka
Na "zabawę", też idzie energia : bez sentry i bodźców zewnętrznych ( akcja na ekranie lub z aplikacji ) samochód przechodzi w tryb uśpienia, w którym zużywa dużo mniej energii niż w trybie gotowości ( gotowość ok 200 Wh ).
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Y RWD jak na razie ma tylko LFP ale widzę że to już wiesz, pytanie czy dostałeś CATL czy BYD BLADE(sporo lepsza krzywa ładowania), nie jestem pewien czy takie informacje da się chociażby w katalogu części odczytać? Jeśli często jeździsz do rodziców to ja bym kupił po wallbox'ie w obydwu miejscach, są jeszcze dostępne dość tanio Schneidery z wtykiem T2. Jak masz przyłącze conajmniej 22kw czyli 32A na fazę to można polecieć po budżecie i kupić adapter na "gniazdo kempingowe" 32A do EVSE które dostałeś z autem i będziesz mógł się ładować 7kw z jednej fazy.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Gdy samochód jest obudzony to ciągnie 200W
Przy 100% jest tez bardzo duże samorozładowywanie(nawet 100-150W w tak duzych bateriach), Gdy mamy niższy poziom to z takiej baterii ucieka do 5W, nawet jak nic z niej nie pobiera energii. Śpiaca Tesla zużywa średnio ok 20W
 
Top