Pobór Tesli podczas stania

Loczeekx

Nowy na Forum
Odpowiem z autopsji:

TM3HL LR leżakowana na parkingu pod lotniskiem w Katowicach przez 10 dni w temperaturze oscylującej od -8 do +3 st.

W międzyczasie wybudzona ze 3 razy.
20 minut przed wejściem do auta odpalone ogrzewanie.

Łączny ubytek energii: 2,24 kWh. Ubyło 3% baterii.

Oczywiście Sentry wyłączone. W międzyczasie dostałem powiadomienie o dostępnej aktualizacji.

View attachment 16970
Dzięki za pomoc, bo jak na filmikach zobaczyłem dziennie 5% to zacząłem się trochę bać
 

6a8

Posiadacz elektryka
Powiedziałbym że po zaparkowaniu pod domem i wyłączeniu wifi zużywa jeszcze mniej, ale nie ma za bardzo tego jak dokładnie zmierzyć.
 

Michal

Moderator
Sprawdzam statystyki zbierane przez mojego Home Assistant i widzę długi okres braku aktywności auta (TM3 LR bateria LG 2022):
Start - dzień 0 - 37% baterii
Koniec - dzień 23 - 33% baterii
Wychodzi 0,2% dziennie, co przy baterii 75 kWh daje około 150 Wh dziennie.
Auto normalnie stało bez wydziwiania w garażu obok auta używanego na co dzień, więc każde podłączanie ładowarki do drugiego to było wybudzanie i co jakiś czas łączyło się z bazą.
 

Michal

Moderator

mart15

Zadomawiam się
Ładuję się w firmie.
Z brakiem ładowarki pod domem jest jeszcze taki problem, że jak chcesz dbać o baterię, to nie możesz się naładować tuż przed wyjazdem. Da się z tym żyć, ale warto to brać pod uwagę.
a to niby dlaczego? raz na tydzień ładuję sie do 100% tuż przed wyjazdem w dłuższą trasę razem z podgrzaniem baterii to znaczy że źle robię?
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
a to niby dlaczego? raz na tydzień ładuję sie do 100% tuż przed wyjazdem w dłuższą trasę razem z podgrzaniem baterii to znaczy że źle robię?
Ortodoksyjnie, to niby powinno wyglądać, tak, że podłączasz, ustawiasz, że chcesz mieć np. na 8:00, rano o 8:00 wsiadasz i jedziesz. Dla Li-Ion niezdrowe jest trzymanie wysokiego poziomu naładowania.
Jeżeli nie masz gniazdka w domu, to nie da się korzystać z takiej funkcjonalności.
 
Top