Id.7 czy EV6

less

Posiadacz elektryka
Pracodawca dał taki wybór i tylko taki, więc od razu napiszę, że Tesla nie może być wyborem 😜.
Oba RWD i z bateriami netto 77 kWh. Niby EV6 szybciej się ładuje, ale id.7 ma bardziej płaską krzywą i znacznie lepszy-niższy współczynnik oporu powietrza. Co wybrać?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Żeby nie było tak monotematycznie: ID.7 nie ma one-pedal-drive i ogólnie linia ID ma bardzo słabą rekuperację. Więc do miasta przyjemniejsza do jazdy byłaby EV6. Na trasie te braki przestają mieć aż takie znaczenie.
 

nabrU

Moderator
To ja z uporem maniaka napiszę, że linia ID ma bardzo 'inteligentną' rekuperację, a one-pedal nie każdemu musi pasować. Rekuperacja w VW w trybie B (najmocniejszym) była np. dla mnie za duża. A hamulce użyć od czasu do czasu trzeba, dla ich zdrowotności ;)
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
To ja z uporem maniaka napiszę, że linia ID ma bardzo 'inteligentną' rekuperację, a one-pedal nie każdemu musi pasować. Rekuperacja w VW w trybie B (najmocniejszym) była np. dla mnie za duża. A hamulce użyć od czasu do czasu trzeba, dla ich zdrowotności ;)
VW ma fajną rekuperację w zależności od sytuacji na drodze oraz lokalizacji. Zwalania zarówno przed samochodem przed nami jak i przed rondem. Podobało mi się to. Zawsze od razu włączałem na B. Generalnie nie jest źle. Fajnie jeździło mi się ID.3. Id7. Podoba mi się wizualnie. !
 

vwir

Pionier e-mobilności
one-pedal nie każdemu musi pasować
Ale gdy go masz, to zawsze możesz wyłączyć. A gdy go nie masz to nie możesz włączyć. Nie twierdzę, że dla każdego to musi być deal breaker. Podrzucam tylko argumenty a wybierający jest dorosłym człowiekiem i niech sam decyduje. Ja bym auta bez one-pedal nie wybrał, ale to nie ma być auto dla mnie.

A hamulce użyć od czasu do czasu trzeba, dla ich zdrowotności
Auta w trybie one-pedal jak najbardziej potrafią używać hamulców. Same. Tak robi zarówno leaf jak i mach-e. Z kolei gdy naciskasz pedał hamulca to niekoniecznie używasz hamulców. Delikatnie jego naciśnięcie używa rekuperacji. Więc nie do końca rozumiem dlaczego o tym piszesz przy okazji one-pedal.
 
Last edited:

piotrpo

Pionier e-mobilności
Niby EV6 szybciej się ładuje, ale id.7 ma bardziej płaską krzywą i znacznie lepszy-niższy współczynnik oporu powietrza.
A masz jakąś sensowną dostępność ładowarek, na których to szybkie ładowanie będzie miało możliwość zaistnieć? Czt tylko te
EV6 mi się podoba. ID.7 to pierwszy EV od VAG, który nie jest kompletnie zrąbany. Największym problemem obu, do niedawna była cena. Ale jeżeli to twój jedyny wybór i kto inny płaci, to ten problem odpada. Brałbym ID.7, bo trochę większy zasięg, trochę lepsze wyposażenie i nie jest to SUV.
 

less

Posiadacz elektryka
Po "pomacaniu" wczoraj obu aut jedno po drugim wybór padł na id.7, choć ma pewne braki w wyposażeniu w porównaniu do EV6, oczywiście w specyfikacji które są dla mnie dostępne. W id.7 wnętrze robi znacznie lepsze wrażenie jeśli chodzi o materiały. EV6 w środku to samo co moje Niro, tylko bardziej udziwnione.
 
Top