2024.8

chewbacca

Posiadacz elektryka
Wróciłem właśnie ze Szczecina. Te matrixy to porażka. Miałem matrycowe reflektory w 4 samochodach i to jest jakaś marna namiastka. Może jest lepiej niż zmiana lo/hi ale szału ni ma.
Możesz coś więcej napisać? Dlaczego taka porażka? Mi się wydaje, że moje świecą super... Może coś jest u Ciebie nie tak? Czy to, że wróciłeś dokładnie ze Szczecina ma znaczenie? Może Twoja Tesla nie lubi Szczecina?:)
 

skyactivwalker

Pionier e-mobilności
Możesz coś więcej napisać? Dlaczego taka porażka? Mi się wydaje, że moje świecą super... Może coś jest u Ciebie nie tak? Czy to, że wróciłeś dokładnie ze Szczecina ma znaczenie? Może Twoja Tesla nie lubi Szczecina?:)
Po pierwsze nateżenie światła mizerne, dodam że miałem jedno auto z matrycami i bez spryskiwaczy. Czyli mieściło się w normie.
Po drugie ucina wiązkę bardzo blisko. Jadę na prawym pasie eski dojeżdzam do poprzedzającego i wycina wielkie V w dużej odległości od obiektu.
Po trzecie mam wrażenie że realizuje zaledwie kilka scenariuszy i przez to wyłącza zbyt wiele pól, choć mógłby doświetlać.
Po czwarte słabo doświetla pobocza.
Po piąte mam kilka zastępczych cx-60 i w nich kiedy jedziesz na mijania a wykryje pieszego na poboczu to go oświetla. Jak jedziesz na drogowych to mruga na nim wiązka światła. A jak światło odbija się od znaków to je przyciemnia żeby nie oślepiać.

Wezmę jutro mx30 mojej żony i nagram jak działają dobre światła. Tam jest 40 led w matrycy. Pierwsze auto z ALH ktôre miałem miało 4 (!) ledy w matrycy i działało to całkiem spoko.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Wróciłem właśnie ze Szczecina. Te matrixy to porażka. Miałem matrycowe reflektory w 4 samochodach i to jest jakaś marna namiastka. Może jest lepiej niż zmiana lo/hi ale szału ni ma.
Dla mnie największym problemem jest niewykrywanie na autostradzie aut jadących w przeciwnym kierunku i chowających swoje światła za barierkami energochłonnymi. Szczególnie dotyczy to ciężarówek, gdzie światła są nisko, a kierowca siedzi wysoko. Ostatnia aktualizacja uruchamiająca światła adaptacyjne niewiele zmieniła w tej materii. Auto sobie nadal z tym nie radzi, chociaż człowiek potrafi bezbłędnie rozpoznać taką sytuację i wyłączyć światła drogowe. Dlatego dla mnie światła adaptacyjne na autostradzie póki co są tak samo bezużyteczne jak matrycowe automatyczne przed aktualizacją.
 
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
Samo wycinanie działa całkiem dobrze (jak na Tesla), w porównaniu do tego co było to jest radykalna poprawa. Ale…
Nie wiem czy mi się tylko wydaje, chyba zmniejszyli intensywność świecenia, co daje marny efekt całościowy. Światła mijania też chyba przycięli na odległości.
Nie wiem czy to wynika z obawy przed nagonką na Teslę jakby intensywniej świeciła, czy co?
Oczywiście bliskiego pobocza i zakrętów nie doświetla bo nie mogła i nie będzie mogła ( brak tej sekcji w lampach).
 

skyactivwalker

Pionier e-mobilności
Samo wycinanie działa całkiem dobrze (jak na Tesla), w porównaniu do tego co było to jest radykalna poprawa. Ale…
Nie wiem czy mi się tylko wydaje, chyba zmniejszyli intensywność świecenia, co daje marny efekt całościowy. Światła mijania też chyba przycięli na odległości.
Nie wiem czy to wynika z obawy przed nagonką na Teslę jakby intensywniej świeciła, czy co?
Oczywiście bliskiego pobocza i zakrętów nie doświetla bo nie mogła i nie będzie mogła ( brak tej sekcji w lampach).
Wycinanie jest dość zachowawcze, może poprawią przy kolejnych aktualizacjach. Natomiast możesz mieć rację co do świateł mijania, też mam wrażenie że świecą niżej. Spróbuję ustawić je nieco wyżej i przetestuję wtedy.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Wycinanie jest dość zachowawcze, może poprawią przy kolejnych aktualizacjach. Natomiast możesz mieć rację co do świateł mijania, też mam wrażenie że świecą niżej. Spróbuję ustawić je nieco wyżej i przetestuję wtedy.
Ja mam wrażenie, że mijania zaczęły świecić niżej gdzieś w styczniu po pierwszym update z tego roku.
 

Michal

Moderator
Ja mam wrażenie, że mijania zaczęły świecić niżej gdzieś w styczniu po pierwszym update z tego roku.
Też miałem takie wrażenie i podnosiłem wtedy ręcznie.
 

Michal

Moderator
Jeździłem wczoraj w nocy w końcu na tych nowych matriksach i dla mnie wypas!
Co prawda nie jeździłem żadnym innym autem nawet z automatycznymi długimi, więc nie mam żadnego porównania :D
 

nabrU

Moderator
A ja też jeździłem wczoraj trochę w nocy i doopy to nie urywa, więc zgadzam się ze @skyactivwalker.
[spoiler dla Michal ;)] W VW mają to o niebo lepiej ogarnięte [/spoiler], ale 'darowanemu koniowi...' itp.
 
Top