Usterka systemu bezpieczeństwa pieszych RCM2_a468 RCM2_a458

Kszychu

Pionier e-mobilności
Wrzucam informacyjnie, dla potomnych. Po przycierce parkingowej wyskoczyły mi dwa błędy dotyczące systemu ochrony pieszych. Rozmawiałem na ten temat z mobilnym i powiedział że jak naprawią zderzak to skasują błędy i będzie wszystko działać. Nie działa :D Po wymianie zderzaka na nowy i wykasowaniu błędów, błąd pojawił się ponownie po przejechaniu kilku metrów. Aktualnie czekam na nowe czujniki co wydłuża moją naprawę o kilka tygodni.

Lekcja na dziś:
Jeżeli podczas szkody parkingowej wyskoczył Ci taki błąd. Poproś przy wycenie sprawdzenie czy czujniki są sprawne. Jeżeli zderzak nie jest odkształcony można poprosić o skasowanie błędów w celu sprawdzenia czy będą się dalej pojawiać
 

Kszychu

Pionier e-mobilności
PED PRO PRESSURE TUBE SENSOR (PTS) numer części 1735514-00-A

a tutaj instrukcja gdzie on się znajduje w aucie:
 

inter

Pionier e-mobilności
PED PRO PRESSURE TUBE SENSOR (PTS) numer części 1735514-00-A

a tutaj instrukcja gdzie on się znajduje w aucie:
Może uszkodzili przy wymianie zderzaka?
 

Kszychu

Pionier e-mobilności
Może uszkodzili przy wymianie zderzaka?
raczej mało prawdopodobne. Zderzak był dość mocno wgnieciony, ale wrócił do swojego naturalnego kształtu. Te czujniki są włożone w twardy styropian (czy coś podobnego). Z tego co widzę to procedura zdjęcia zderzaka jest dość prosta i nie ma nic wspólnego z tymi czujnikami. Kwestia jest czy ten styropian nie jest gdzieś zagięty i czy to nie wpływa na błędne odczyty z czujników.

Przez styropian mam na myśli element nr 3 z tej listy:

a wygląda to tak:
1714125967194.png
1714125982204.png
 

kiszony23

Zadomawiam się
Są to czujniki wykrywające zmianę ciśnienia w rurce. Pewnie sama rurka jest gdzieś uszkodzona/zagięta.

Z reguły są to bardzo małe uszkodzenia, gdzie ciężko się ich dopatrzeć, a jednak występują i powodują nieprawidłowe działanie :)
 

danielm

Pionier e-mobilności
w grudniu 2022 wymieniono mi na gwarancji baterię HV. technik powiedział że to bateria typu LFP. wróciłem do domu, auto mówi żeby nie ładować się do 100% bo nie wolno. dzwonie do serwisu że auto nie widzi że to LFP, powiedzieli żebym dzwonił do supportu to support zmieni w konfiguracji auta. dzwonie do supportu, tak oczywiście ale to serwis powinien zmienić. pisze maila do serwisu, mam się tym nie przejmować i ładować auto do 100% zgodnie z zaleceniami odnośnie LFP. minął rok, spotkałem przypadkowo mobilnego tesli, zalecił złożyć zlecenie serwisowe w apce to mi zmienią w konfigu. więc złożyłem, dostałem do zaakceptowania wycenę na 399zł. zaakceptowałem, ustaliłem termin wizyty w serwisie mimo że miało być zrobione zdalnie. dzień przed terminem dzwoni serwis czy się zjawie u nich w serwisie więc tłumacze że mieli zdalnie zrobić. i się dowiaduje (po roku) że jednak nie mam baterii LFP tylko tradycyjną i że sprawę można zamknąć :) mam się ładować normalnie do 80%
 
Top