Tesla 3 SR koła 19 kilka pytań

miczi65

Zadomawiam się
Witam wszystkich.
To mój pierwszy post na forum. Jestem praktycznie zdecydowany na zakup Tesli 3 w wariancie SR. Wersji LR nawet nie biorę pod uwagę bo po prostu zbyt mało jeżdżę. Mój obecny pojazd (Peugeot 308) po 9 latach eksploatacji ma 109 tys km "nalotu".
Głównie jeżdżę wokół domu i 2-3 razy do roku trasa kilkaset kilometrów. Myślę że w moim przypadku dopłatą prawie 30 tysięcy do wersji LR nie ma sensu.
Mam kilka pytań do bardziej doświadczonych użytkowników forum.
Otóż chciałbym zamówić "trójkę" z kołami w rozmiarze 19. Nie ukrywam bardzo mi się podobają. Pytanie czy większy rozmiar kół znacząco zwiększa zużycie energii? Jak to wygląda w praktyce? Czy różnica w zasięgu jest zauważalna pomiędzy rozmiarem 18 a 19?
Czy na felgach 19 też fabrycznie montowane są opony Michelin? (Niby Michelin to klasa premium ale ja mam bardzo złe doświadczenia z tą marką i wolałbym jej unikać)
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam.
 

Michal

Moderator
Witam wszystkich.
To mój pierwszy post na forum. Jestem praktycznie zdecydowany na zakup Tesli 3 w wariancie SR. Wersji LR nawet nie biorę pod uwagę bo po prostu zbyt mało jeżdżę. Mój obecny pojazd (Peugeot 308) po 9 latach eksploatacji ma 109 tys km "nalotu".
Głównie jeżdżę wokół domu i 2-3 razy do roku trasa kilkaset kilometrów. Myślę że w moim przypadku dopłatą prawie 30 tysięcy do wersji LR nie ma sensu.
Mam kilka pytań do bardziej doświadczonych użytkowników forum.
Otóż chciałbym zamówić "trójkę" z kołami w rozmiarze 19. Nie ukrywam bardzo mi się podobają. Pytanie czy większy rozmiar kół znacząco zwiększa zużycie energii? Jak to wygląda w praktyce? Czy różnica w zasięgu jest zauważalna pomiędzy rozmiarem 18 a 19?
Czy na felgach 19 też fabrycznie montowane są opony Michelin? (Niby Michelin to klasa premium ale ja mam bardzo złe doświadczenia z tą marką i wolałbym jej unikać)
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam.
Różnica w trasie pomiędzy 18 z kołpakami aero vs 18 bez kołpaków to jakieś 2-3%, następnie 19 vs 18 to będzie pewnie kolejny 1-2%. Myślę że możesz liczyć 4% utraty zasięgu ale to raczej w trasie bo utrata zasięgu jest związana z prędkością - wyższa prędkość większe straty aerodynamiczne.
Raczej nie zauważysz przy opisywanej jeździe.
 

miczi65

Zadomawiam się
Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Widzę że różnica nie jest jakaś kolosalna. Nawet jeśli w przypadku zimówek byłoby te 5-10% to jest to dla mnie w pełni akceptowalne.
Jeszcze pytanko jakiej firmy opony montowane są fabrycznie na kołach "19-tkach"?
 

nabrU

Moderator

6a8

Posiadacz elektryka
Weź jeszcze pod uwagę mankamenty 19" ( wg. mnie ) :
niższy profil , czyli większa podatność na uszkodzenia, trochę mniejszy komfort.
 

Michal

Moderator
Badanie różnicy w zużyciu przez Bjorna Nylanda kołpaki vs bez:
1714936109416.png

Wychodzi różnica 1%, jadąc raczej 120 kmh (średnia około 108 kmh).
Pomiędzy 18 cali i 19 cali pewnie też będzie 1-2% różnicy.
W sumie około 2-3%.
 

miczi65

Zadomawiam się
Trochę więcej o różnicach między 18" i 19" poniżej:


Z tego co wyczytałem 19" są dostarczane z Hankook Evo Ion, 18" są dostarczane z Michelin e-Primacy (które mam w modelu 2023 i jakoś nie mam z nimi żadnych problemów).
Dziękuję za link, przyda się.
Ja z Michelin miałem problemy w moim peugeot. Nie wiem może trafiłem na jakieś felerne egzemplarze ale po ich założeniu, powyżej prędkości 100 km/h odczuwalne było "bicie" a przy ponad 120 dodatkowo odczuwalne jakby wibracje na kierownicy, żaden wulkanizator nie potrafił sobie z tym poradzić, po wymianie na Nokiany jak ręką odjął.
 

danielm

Pionier e-mobilności
wchodzisz w konfigurator tesli, zmieniasz wielkość kół w konfiguratorze i widzisz o ile ci się zmnienia prognozowany przez tesle zasięg. to nie jest realny zasięg ale procentowa różnica jest jak najbardziej realna
 
Top