Rozwój SuC w Polsce

chess_m

Posiadacz elektryka
w sumie to ciekawie nawet działa
Ja jestem zadowolony. Ciągnie na bieżąco stan baterii auta i zużycie (bez potrzeby zapodania tam dongla OBD czy podobnych wynalazków). Trasuje tak jak chcę tj. niekoniecznie po SuC.
Mogę sobie trasę wstępnie zaplanować na komputerze i potem przesłać do tesli
(tutaj drobny feler bo muszę to zrobić przez mapy google stamtąd dopiero muszę przesłać na telefon i na koniec po otwarciu w mapach google na telefonie mam opcję przesłania do tesli).
Mogli by ogarnąć export do tesli bezpośrednio z abrp :)
1715256632417.png Za parę dni wybieram się w dłuższą trasę (Śląsk -> Pomorze zachodnie) zobaczymy jsk się spisze.

Jeszcze jedno, ABRP można odpalić w przeglądarce tesli i potem nawigować tam.
(w tle może a nawet powinna chodzić nawigacja tesli aby np przygotowywać baterię przed dotarciem do ładowarki).
 
Last edited:

STMS

Pionier e-mobilności
Ja jestem zadowolony. Ciągnie na bieżąco stan baterii auta i zużycie (bez potrzeby zapodania tam dongla OBD czy podobnych wynalazków). Trasuje tak jak chcę tj. niekoniecznie po SuC.
Mogę sobie trasę wstępnie zaplanować na komputerze i potem przesłać do tesli
(tutaj drobny feler bo muszę to zrobić przez mapy google stamtąd dopiero muszę przesłać na telefon i na koniec po otwarciu w mapach google na telefonie mam opcję przesłania do tesli).
Mogli by ogarnąć export do tesli bezpośrednio z abrp :)
View attachment 17678 Za parę dni wybieram się w dłuższą trasę (Śląsk -> Pomorze zachodnie) zobaczymy jsk się spisze.

Jeszcze jedno, ABRP można odpalić w przeglądarce tesli i potem nawigować tam.
(w tle może a nawet powinna chodzić nawigacja tesli aby np przygotowywać baterię przed dotarciem do ładowarki).

jakbym więcej jeździ po trasach to może nawet bym spróbował :) ale moje trasy są po znanych mi ładowarkach - jedyne czego brakuje mi to podgrzewania baterii ale właśnie kupiłem Commandera więc to ogarnę
 

nabrU

Moderator
Jeśli zyski z ich udostępniania przeznaczane są na dalszy rozwój SuC to chyba lepiej. Z naciskiem na "jeśli"

Ale w kontekscie 'nie pomagania' chodziło mi o to że jedziesz i widzisz w Tesli, że na jakimś SuC jest np 4 słupki na powiedzmy 8 wolnych. Dojeżdżasz i widzisz że się nie możesz ładować, bo:
- ładuje się BMW czy VW czy inne EV, które mają port ładowania po 'złej' tj. prawej stronie czyli zajmują/blokują po 2 Teslowe stanowiska (dotyczy tylko SuC V2 lub V3)
albo
- te 4 stanowiska właśnie przed chwilą zajęły EV non-Tesla, których algorytm Tesli 'nie widział' jadących do SuC (co robi w przypadku Tesli).
 

Psztyna

Nowy na Forum
Ja jestem zadowolony. Ciągnie na bieżąco stan baterii auta i zużycie (bez potrzeby zapodania tam dongla OBD czy podobnych wynalazków). Trasuje tak jak chcę tj. niekoniecznie po SuC.
Mogę sobie trasę wstępnie zaplanować na komputerze i potem przesłać do tesli
(tutaj drobny feler bo muszę to zrobić przez mapy google stamtąd dopiero muszę przesłać na telefon i na koniec po otwarciu w mapach google na telefonie mam opcję przesłania do tesli).
Mogli by ogarnąć export do tesli bezpośrednio z abrp :)
View attachment 17678 Za parę dni wybieram się w dłuższą trasę (Śląsk -> Pomorze zachodnie) zobaczymy jsk się spisze.

Jeszcze jedno, ABRP można odpalić w przeglądarce tesli i potem nawigować tam.
(w tle może a nawet powinna chodzić nawigacja tesli aby np przygotowywać baterię przed dotarciem do ładowarki).

Jak połączyłeś konto ABRP z tesli? Nie widzę takiej opcji...
 

sytomek

Fachowiec
Czy jest tu ktoś z ABRP premium ale bez tesli?
Testowałem ABRP premium jadąc swoim soulem po SuC na północ Włoch na długi majowy weekend - z OBD działa to zaj...scie :) i oczywiście pokazuje większość sieci wg liczby i aktualnej dostępności/zajętej liczby ładowarek ( również tesli ) tak jak u @chess_m
 

nabrU

Moderator
Jak połączyłeś konto ABRP z tesli? Nie widzę takiej opcji...

Wybierasz samochód, a potem live data i Tesla API:

1715264055646.png
1715264075753.png
 

sytomek

Fachowiec
Ale w kontekscie 'nie pomagania' chodziło mi o to że jedziesz i widzisz w Tesli, że na jakimś SuC jest np 4 słupki na powiedzmy 8 wolnych. Dojeżdżasz i widzisz że się nie możesz ładować, bo:
- ładuje się BMW czy VW czy inne EV, które mają port ładowania po 'złej' tj. prawej stronie czyli zajmują/blokują po 2 Teslowe stanowiska (dotyczy tylko SuC V2 lub V3)
albo
- te 4 stanowiska właśnie przed chwilą zajęły EV non-Tesla, których algorytm Tesli 'nie widział' jadących do SuC (co robi w przypadku Tesli).
To np o moim soulu mowa... ;) nie dość że wolno się ładuje, to jeszcze rzeczywiście najwygodniej ładować się z słupka ze stanowiska obok ( przynajmniej wg wyobrażeń i założeń tesli, bo na pustym SuC wygląda to całkiem naturalnie ). Przy zajętych stanowiskach zaczyna się kombinowanie jak tu podjechać co by przewodu nie zabrakło...
 

Jogur

Fachowiec
A zauważyłeś że jest czwartek godz 11 ?

Wiesz co będzie w piątek czerwcowy wieczorem ?
no i?
3 fajki o dowolnej porze to dalej 50% możliwie dostępnych fajek. nie muszę być jasnowidzem.

od kilku lat jeżdżę na CRO i jakoś zdarza się na Dugopolje, ze są kolejki w wakacje a czasem nie ma. 6 fajek.
w Karlovac jest juz chyba z 8, losowa zajętość - raz sam stoję, raz wszystko zajęte.
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Ale w kontekscie 'nie pomagania' chodziło mi o to że jedziesz i widzisz w Tesli, że na jakimś SuC jest np 4 słupki na powiedzmy 8 wolnych. Dojeżdżasz i widzisz że się nie możesz ładować, bo:
- ładuje się BMW czy VW czy inne EV, które mają port ładowania po 'złej' tj. prawej stronie czyli zajmują/blokują po 2 Teslowe stanowiska (dotyczy tylko SuC V2 lub V3)
albo
- te 4 stanowiska właśnie przed chwilą zajęły EV non-Tesla, których algorytm Tesli 'nie widział' jadących do SuC (co robi w przypadku Tesli).
No to rzeczywiście takie przypadki powinna Tesla ogarnąć. Myślałem że te nowe SuC (przejazdowe) rozwiązują problem
 
Top