2024.14

pmlody

Pionier e-mobilności
Pytanie odnośnie 2024.14.x. Czy muszę mieć FSD wykupione, żeby ten update otrzymać? Odebraliśmy wczoraj Model Y, całą noc dzisiaj stało podłączone, ale ciągle na 2024.8 jesteśmy.
Przyjdzie z czasem. U mnie też 8.
 

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Mgielka jest duuuzo lepsza niz to co bylo wczesniej. Namiastka kamery 360 na tyle zeby ich o zlamanie patentu nie pozwali z mobile eye zapewne.
@Bronek jeśli masz Intela to wizualizacje Vision masz również troszkę gorsze jak gdzieś czytałem.

Dla mnie są one dużo lepsze bo masz widok 3D. Widzę, czy coś jest krawężnikiem, na jakiej wysokości. Oraz wsiadając w auto patrząc na wizualizacje widzę co się dzieje w kwadracie 5x5m. Mając czujniki wiesz tylko czy w coś jebniesz z przodu lub z tyłu w odległości 90cm?.

I tak manewrując nigdy nie zbliżam się na centymetry. Chodzi raczej o to czy jak manewruje dynamicznie to nie musze się rozglądać aż złamie kark tylko jednym rzutem widzę wszystkie obiekty wokół. Moim zdaniem jest to lepsze niż Bird Eye bo wtedy ja musze analizować czy dany ''obraz" jest zagrożeniem czy nie. W Tesla Vision widać jakby to nazwać... gęstość obiektu?

Co do parkowania np. w garażu u teściów, który jest rozmiarów jak Twój. To tak napis STOP się pojawia wcześniej ale wizualizacje jak obracam sobie to widzę ile tego miejsca jeszcze mam. Nie zdarzyło mi się abym walnął w coś. Ba nawet moja żona w nic nie walnęła :)

PS. z drugiej strony jak mówię, nie jestem obiektywny bo zazwyczaj nowinki szybko u mnie wchodzą i bardzo łatwo zmieniam nawyki.

PS2. Autopark nadal chyba działa u Ciebie po staremu prawda? Tj. możesz mieć nowe wizualizacje ale funkcja nadal działa na podstawie starego systemu i czujników. Bo jak czytam iksa to nadal nowy Autopark Tesla Vision nie jest udostępniony na Europę. Co jest dziwne.
 

Krisou

Zadomawiam się
Cześć, dostałem update dla Tesla 3 LR 2021 Intel. Niestety nie mam informacji o tych powiadomieniach z Sentry Mode. Nie było ich w Release Note w aucie. Testowałem też ale nie przychodzi nic na telefon. Czy jest jakieś ograniczenie dla Intela też w tym zakresie? Ktoś wie? Dzięki za info.
 

Kszychu

Pionier e-mobilności
Co do parkowania np. w garażu u teściów, który jest rozmiarów jak Twój. To tak napis STOP się pojawia wcześniej ale wizualizacje jak obracam sobie to widzę ile tego miejsca jeszcze mam.
Ja się troche znieczuliłem na pikanie i napis stop, przez to że nie mam wybrukowanego podjazdu do garażu, a cofanie na ubitej trawie często gęsto skutkuje pikaniem i stopami. A jak już chodzi o sam podjazd tyłem w ciasny garaż to nadal jednak bardziej zwracam uwagę na lusterka i kamery. U mnie ten widok bardziej sie sprawdza na mieście, np niskie pojawiajace się znikąd słupki, kosze na śmieci, i inny badziew który można przeoczyć.

A tak najbardziej to w tej wizualizacji podobają mi się pasy na parkingu, zdecydowanie ułatwia to parkowanie w ciasnych miejscach i daje większe poczucie pewności że się nie wystaje. Szkoda tylko że nie widzi wybrukowanych miejsc parkingowych i chyba raczej nie będzie widział (coś mi się wydaje że w Kaliforni nie mają takich miejsc, ale nie byłem więc może się mylę :D)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
@Bronek jeśli masz Intela to wizualizacje Vision masz również troszkę gorsze jak gdzieś czytałem.

Dla mnie są one dużo lepsze bo masz widok 3D. Widzę, czy coś jest krawężnikiem, na jakiej wysokości. Oraz wsiadając w auto patrząc na wizualizacje widzę co się dzieje w kwadracie 5x5m. Mając czujniki wiesz tylko czy w coś jebniesz z przodu lub z tyłu w odległości 90cm?.

I tak manewrując nigdy nie zbliżam się na centymetry. Chodzi raczej o to czy jak manewruje dynamicznie to nie musze się rozglądać aż złamie kark tylko jednym rzutem widzę wszystkie obiekty wokół. Moim zdaniem jest to lepsze niż Bird Eye bo wtedy ja musze analizować czy dany ''obraz" jest zagrożeniem czy nie. W Tesla Vision widać jakby to nazwać... gęstość obiektu?

Co do parkowania np. w garażu u teściów, który jest rozmiarów jak Twój. To tak napis STOP się pojawia wcześniej ale wizualizacje jak obracam sobie to widzę ile tego miejsca jeszcze mam. Nie zdarzyło mi się abym walnął w coś. Ba nawet moja żona w nic nie walnęła :)

PS. z drugiej strony jak mówię, nie jestem obiektywny bo zazwyczaj nowinki szybko u mnie wchodzą i bardzo łatwo zmieniam nawyki.

PS2. Autopark nadal chyba działa u Ciebie po staremu prawda? Tj. możesz mieć nowe wizualizacje ale funkcja nadal działa na podstawie starego systemu i czujników. Bo jak czytam iksa to nadal nowy Autopark Tesla Vision nie jest udostępniony na Europę. Co jest dziwne.
Ryzen jest w X Plaid ale to jest pierwszej dostawy zanim wywalili czujniki w . Na Vision STOP jest z 15 cm wcześniej i bez kontroli tyłu u mnie mógłbym przwalić .
Mam Xsie AP rozszerzone. ( w Trójce z2019r Full FSD tam nie wiem bo ma syn) .
Codziennie sobie zmieniam i o ile na parkingach Tesla Vision jako tako , to do garażu bez tylnej kamery u mnie się nie nadaje. 20230417_075333.jpg
 

Ratt

Posiadacz elektryka
U mnie tez rano wpadło 2024.14.6 i muszę powiedzieć że wizualizacje otoczenia dużo fajniejsze niż w 2024.8.x ale czy użyteczniejsze? Natomiast ten pasek mocy/rekuperacji na lewej krawędzi wymaga znowu przyzwyczajenia. Na plus że powiększyli czcionkę pokazującą prędkość.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Macie fajnie bo w dwuekranowych Teslach trzonki nie ruszono i np na mapie satelitarnej klikanie w Homelinka wymaga precyzji jak przy goleniu ... i ledwo widać te literki.....
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
2024.14.6 jest niebo lepszy jeśli chodzi o wizualizację oraz autosteer.

Czy u was też się pojawiła nowa wersja v12 autopilota?(firmware autopilota =/= firmware MCU)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Tak v12.
Ale uważajcie na ten wybór kierunku .Trzeba jak pisałem kontrolować te propozycje Tesli.
Jak się wyrobi nawyk jest OK .np ekran, lusterka , ekran - lub podobnie ,,ale tak aby zobaczyć dokąd chce jechać na końcu .
Czasem nie zmieni albom zmieni kierunek niepotrzebnie.
Częstotliwość błędów jest minimalna ale może być kosztowna lub niebezpieczna
 
Top