Przygotowanie baterii do ładowania

eugtor

Posiadacz elektryka
Jeśli jechałeś dłużej/szybciej, bateria może być wystarczająco nagrzana zużyciem.
 

Michal

Moderator
Ale o co pytasz konkretnie? Na jaką stacje ładowania jedziesz jak Ci nie podgrzewa baterii? Może nie ma jej w nawigacji jako ładowarka rozpoznawana przez Teslę. Podgrzewa tylko jeśli ustawisz nawigacje na coś co ma w opisie moc ładowania.
Podaj konkrety, to może odpowiemy.
 

cosmati

Zadomawiam się
Ok, to może inaczej: Czy zawsze bez względu na temp. zew. bateria będzie musiała zostać podgrzana podczas ładowania (bez nawi) lub podczas podróży blisko domu położonej ładowarki/SuC? Zastanawia mnie logika systemu, od jakiej temp./mocy ładowarki bateria w aucie będzie podgrzewana, czy może zawsze?
 
Last edited:

Michal

Moderator
Ja nie rozumiem pytania. Bardzo nieskładnie napisałeś.

System wewnętrzny Tesli decyduje czy trzeba podgrzać baterie. Zależy to od wielu czynników między innymi temperatury zewnętrznej ale również stopnia naładowania baterii i mocy ładowarki do której jedziesz. Jednak podstawowa zasada jest taka że system musi wiedzieć że jedziesz do ładowarki. Jeśli nie wie to nie podgrzeje i będzie grzał dopiero na samej ładowarce ale to też znowu zależy od stopnia naładowania oraz mocy tej ładowarki i temperatury baterii.

Kiedyś auto zawsze grzało baterie ale jakieś pół roku (może więcej) temu wprowadzili poprawkę i uzależnili grzanie od wielu różnych czynników.

Jak będziesz miał konkretny przypadek - jechałeś z punktu a do ładowarki jakieś konkretnej - to napisz skąd jechałeś do jakiej ładowarki i spróbujemy to wyjaśnić.
 

cosmati

Zadomawiam się
Z grubsza mi już opowiedziałeś. Więc trochę lepiej rozumiem. Wiesz ja jeżdżę na najbliższe stacje ładowania SuC Kraków i Polenergia, obie w pobliżu - 2km jazdy. A mam wrażenie że raz podgrzewa a raz nie i stąd moja dociekliwość.. Może coś w polenergii zmienil że zaczęła podgrzewać, bo właśnie tam zauważyłem że czasami nie grzała przy ładowaniu a czasami tak (przynajmniej ostatnio grzeje).
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
To ze ladowarka jest na mapie to nie znaczy ze jest zamarkowana i wymisza podgrzewanie.
W Warszawie jest np. Duzo Orlenow i widac je na mapie tesli ale nie kazdy grzeje.
Batwrie roznie sie grzeja, ale ogolnie do jakis 48-50stopni, w zimie kiedys grzalo mi i do 55stopni.
Jednak to stale sie zmienia. Czas ladowania istotnie skroci sie tylko jesli bateria jest pusta i zimna, a wy jestescie na naprawde szybkiej ladowarce.
Inaczej to nie bedzie wiecej niz 5minut.
 

Michal

Moderator
To ze ladowarka jest na mapie to nie znaczy ze jest zamarkowana i wymisza podgrzewanie.
W Warszawie jest np. Duzo Orlenow i widac je na mapie tesli ale nie kazdy grzeje.
Batwrie roznie sie grzeja, ale ogolnie do jakis 48-50stopni, w zimie kiedys grzalo mi i do 55stopni.
Jednak to stale sie zmienia. Czas ladowania istotnie skroci sie tylko jesli bateria jest pusta i zimna, a wy jestescie na naprawde szybkiej ladowarce.
Inaczej to nie bedzie wiecej niz 5minut.
Dlatego właśnie napisałem:
Na jaką stacje ładowania jedziesz jak Ci nie podgrzewa baterii? Może nie ma jej w nawigacji jako ładowarka rozpoznawana przez Teslę. Podgrzewa tylko jeśli ustawisz nawigacje na coś co ma w opisie moc ładowania.

Jeśli w nawigacji jest ładowarka z podana mocą, to auto podgrzeje baterię podczas jazdy. Jeśli nie ma mocy, to znaczy, że to jest tak jakby "twoja prywatna ładowarka" o której Tesla wie tylko dlatego, że zapisała sobie lokalizację jakiegoś wcześniejszego Twojego ładowania, ale niestety wtedy nie podgrzewa do niej.
 

cosmati

Zadomawiam się
Poobserwuje w takim razie jak jest u mnie. I dam znać. Może coś mieszam. Tesla tej Polenergii nie widzi jako ładowarki. A właśnie zwróciłem ostatnio uwagę że podgrzewa podczas ładowania bo taki delikatnie inaczej wyglądający komunikat wyskoczył podczas podgrzewana, a w poprzednich sesjach go chyba nie było, bo jak przyjeżdżam z biura 2km na ładowanie to pracuje z auta i może przeoczyłem.
 
Top