Przygotowanie baterii do ładowania

STMS

Pionier e-mobilności
Poobserwuje w takim razie jak jest u mnie. I dam znać. Może coś mieszam. Tesla tej Polenergii nie widzi jako ładowarki. A właśnie zwróciłem ostatnio uwagę że podgrzewa podczas ładowania bo taki delikatnie inaczej wyglądający komunikat wyskoczył podczas podgrzewana, a w poprzednich sesjach go chyba nie było, bo jak przyjeżdżam z biura 2km na ładowanie to pracuje z auta i może przeoczyłem.

w trakcie ładowania TESLA podgrzewa jak ładowarka ma większą moc niż może w tej chwili przyjąć bateria ze względu na jej temp

dla wysokich mocy temp optymalna baterii przy ładowaniu to ok 50 st C - nie ma szans tak rozgrzać baterię samą jazdą nawet szybką

ale nie podgrzeje przed dojazdem do ładowarki jeżeli nie ma jej w nawigacji

dlatego ja stosuje Commandera w takich przypadkach ... co w PL jest codziennością niestety
 

krzyss

Pionier e-mobilności
w trakcie ładowania TESLA podgrzewa jak ładowarka ma większą moc niż może w tej chwili przyjąć bateria ze względu na jej temp

dla wysokich mocy temp optymalna baterii przy ładowaniu to ok 50 st C - nie ma szans tak rozgrzać baterię samą jazdą nawet szybką

ale nie podgrzeje przed dojazdem do ładowarki jeżeli nie ma jej w nawigacji

dlatego ja stosuje Commandera w takich przypadkach ... co w PL jest codziennością niestety
Mi tam grzala z pelna moca baterie jak ladowalem sie na DC25kW.
I bylo zabawnie bo 7kW szlo na grzanie a tylko jakies 15kW na ladowanie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dlatego właśnie napisałem:


Jeśli w nawigacji jest ładowarka z podana mocą, to auto podgrzeje baterię podczas jazdy. Jeśli nie ma mocy, to znaczy, że to jest tak jakby "twoja prywatna ładowarka" o której Tesla wie tylko dlatego, że zapisała sobie lokalizację jakiegoś wcześniejszego Twojego ładowania, ale niestety wtedy nie podgrzewa do niej.
A to ciekawe co piszesz. Wydawalo mi sie ze jest moc, nigdy tam nie ladowalem a nie grzalo. Potestuje przy okazji.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Mi tam grzala z pelna moca baterie jak ladowalem sie na DC25kW.
I bylo zabawnie bo 7kW szlo na grzanie a tylko jakies 15kW na ladowanie.

a to intrygujące - fakt nigdy na 25 kWh DC nie ładowałem

kojarzę, że na 50 kWh Orlenu nie podgrzewała ale to było rok temu i pamięć może mnie zawodzić

teraz nigdy nie ładuję mniej niż 100 kWh - no chyba, że GW przytnie do 75 ale to i tak już bateria nagrzana jest bo podgrzewałem ją przed dojechaniem
 

Hubi

Fachowiec
Teraz pytanie, czy tesla liczy zużytą energię w czasie jazdy na podgrzanie baterii?
Liczy. Stąd na krótkich odcinkach z podgrzewaniem baterii potrafi pokazać średnie zużycie na poziomie 70 kWh/100 km
 
Top