Używana Tesla 3 - kupno i użytkowanie

Kris2023

Zadomawiam się
Cześć,
zwracam się do Was z prośbą o kilka rad i wyjaśnień :). Rynek używanych, krajowych Tesli 3 powoli się rusza, a z uwagi na "charakter" Tesli wiele rzeczy jest innych niż w tradycyjnych autach.

Zakup:
1. Jak sprawdzić na "placu" u sprzedawcy historię serwisową auta? Wiem, że można jakoś sprawdzić w aucie, ale może ktoś byłby w stanie wskazać jakiś krótki tutorial?
2.Czy jest możliwość sprawdzenia na "placu" stanu baterii?
3. Jak sprawdzić, że auto jest obsługiwane przez Teslę i wszystko na linii auto-Tesla jest ok? Bo chyba jest jakaś możliwość, ze auto zostało wykreślone ze wsparcia.
4. Czy po zakupie tj. spisaniu umowy KS lub otrzymania faktury, po prostu przesyłamy dokumenty do Tesli i otrzymamy dostęp do auta, a poprzedni właściciel zostanie wykreślony? Czy poprzedni właściciel również musi dokonać jakichś czynności?

Utrzymanie:

5. Jak wygląda kwestia kosztów utrzymania auta poza okresem gwarancji? Czy części dostępne są tylko w Tesli?
6. Jak wygląda kwestia żywotności zawieszenia? Jaki jest np. koszt amortyzatora w M3 a jaki jest koszt amortyzatora w M3 Performance?
7. Podobno w modelu M3 Performance koszt hamulców jest bardzo wysoki. Ktoś orientuje się o jakich kwotach mówimy?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Historii auta nie sprawdzisz, tesla nic Ci nie poda jak nie jestes wlascicielem.
W aplikacji mozna sprawdzic czy jest gwarancja na auto, czy np. Tylko na baterie, czy jej brak z jakis powodow.

Wypadkowosc mozesz sprawdzic w AutoDNA, ja mialem mala szkode na zderzaku ktorej nie naprawilem a w autoDnA ona widnieje bo robilem wycene naprawy w bodyshopie.

Stanu baterii raczej nie sprawdzisz. Mozesz kupic modul i apliakcje na telefon za jakies tysiac zl, ale nie wiem czy ktos ci pozwoli wpinac sie w instalacje bo to nie jest po obd.
Mozesz naladowac do pelna do 100% i zobaczyc ile pokazuje km.
Mozesz przeprowadzic test 24-48h.
W menu serwisowym jest taka opcja ale wymaga ona rozladowania auta do zera i naladowania do pelna a to trwa, potem wylicza degradacje baterii.

Jak kupisz auto i przerejestrujesz wysylasz papiery i tesla Ci odblokuje apke. Jesli masz kontakt z wlascicielem i ma on swoja apke to mozna to zrobic w 5 minut z poziomu apki poprzedniego wlasciciela.

Jak jest z czesciami to nie wiem, tesla chyba niechetnie sprzedaje czesci, i trzeba czekac. Ceny sa na poziomie BMW, jednak ja mam prawie 100kkm u siebie i poza gwarancyjna wymiana wahaczy nie mam zadnych problemow.
 

6a8

Posiadacz elektryka
Rynek części pomału się rozwija, niektóre niezależne warsztaty podobno mają możliwość zamawiania części bezpośrednio od Tesli.
 

Kris2023

Zadomawiam się
Historii auta nie sprawdzisz, tesla nic Ci nie poda jak nie jestes wlascicielem.
W aplikacji mozna sprawdzic czy jest gwarancja na auto, czy np. Tylko na baterie, czy jej brak z jakis powodow.

Wypadkowosc mozesz sprawdzic w AutoDNA, ja mialem mala szkode na zderzaku ktorej nie naprawilem a w autoDnA ona widnieje bo robilem wycene naprawy w bodyshopie.

Stanu baterii raczej nie sprawdzisz. Mozesz kupic modul i apliakcje na telefon za jakies tysiac zl, ale nie wiem czy ktos ci pozwoli wpinac sie w instalacje bo to nie jest po obd.
Mozesz naladowac do pelna do 100% i zobaczyc ile pokazuje km.
Mozesz przeprowadzic test 24-48h.
W menu serwisowym jest taka opcja ale wymaga ona rozladowania auta do zera i naladowania do pelna a to trwa, potem wylicza degradacje baterii.

Jak kupisz auto i przerejestrujesz wysylasz papiery i tesla Ci odblokuje apke. Jesli masz kontakt z wlascicielem i ma on swoja apke to mozna to zrobic w 5 minut z poziomu apki poprzedniego wlasciciela.

Jak jest z czesciami to nie wiem, tesla chyba niechetnie sprzedaje czesci, i trzeba czekac. Ceny sa na poziomie BMW, jednak ja mam prawie 100kkm u siebie i poza gwarancyjna wymiana wahaczy nie mam zadnych problemow.
a w aucie gdzieś można zobaczyć status gwarancji? Rozglądam się za autach po najmach/leasingach, ale tam często auto jest na placu a o aplikacji nikt nic nie wiem.
 

6a8

Posiadacz elektryka
Ciekawe czy ci sprzedawcy używek u których te samochody stoją, dbają o utrzymanie baterii we właściwym stanie w trakcie oczekiwania ?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
a w aucie gdzieś można zobaczyć status gwarancji? Rozglądam się za autach po najmach/leasingach, ale tam często auto jest na placu a o aplikacji nikt nic nie wiem.
Chyba nie mozna. Tesla nie zacheca i nie daje takiej mozliwosci, wspiera w ten sposob swoj obrot uzywkami.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Pożycz OBD, zainstaluj se na telefonie Tessie czy cos podobnego, podłącz się i sprawdzisz baterie w taki sposob. Reszte elektroniki sprawdzisz w Service Mode.
Jak jest porysowany lakier lub odpryski, a wychodzą po 30k km to bedziesz wiedział ze orginał a jak bedzie wygladal jak nówka to bity, lakier jest tragedia wiec jak ktos przy nim nie grzebal to widac ile auto bylo jezdzone po powloce lakierniczej :) no moze ze jest folia to troche trudniej. ;)
 

Kris2023

Zadomawiam się
Mam jeszcze pytanie, trafiłem na kolejny egzemplarz od firmy leasingowej, ale widnieje tam komunikat: "Płatne ład. niedostępne - sprawdź niezapł. saldo"
Na anglojęzycznych forach wyczytałem, że Tesla pozwala na jedno ładowania bez uregulowania płatności, czyli ewentualnie tutaj mówimy o kwocie ok. 100 zł do uregulowania. Ktoś może coś wie na ten temat?
 
Top