Model 3 performance właśnie dropnął

chris89

Posiadacz elektryka
Postaram się wrzucić jutro, bo dziś już nie mam siły.
Nic nie skrzypi, w jestem wyczulony. Wentylator od chłodzenia foteli mocno słuchać, ale to w każdym HL.
Odległości przy masce są równe na oko. Zdjęcie masz z boku jak TomRS już wspomniał.

Pirelli P zero. Bałem się tych 20" dość mocno, ale o dziwo jest bardzo komfortowo.
View attachment 18636

Wiele recenzji wskazywało, że jest wyraźna różnica między ustawieniem zawieszenia na sport i standard. U mnie prawie nic nie czuć.
Po odbiorze pierwsze kilometry były dość nieprzyjemne - samochód jechał jak po tarce. Nie chodzi o sławne wibracje na kierownicy powyżej 100km/h.
Poprawiło się zdecydowanie po przełączeniu na sport, a po kolejnych kilometrach było już lepiej też na standardzie.
Mam dziwne wrażenie, że musiał się rozruszać po miesiącu stania na statku (a przecież wyprodukowany był już prawie 2 miesiące temu).

Ogólnie bardzo pozytywne jak na pierwszy dzień.

W Arteonie miałem podobnie. Nie bardzo czułem z comfort na sport zmianę, ale po jakimś czasie zacząłem wyczuwać. Najlepiej chyba na autostradzie było czuć różnicę, na sport auto mocniej siadało na wybojach. Na comfort było mniej to czuć. Nie mniej różnica nie była jakaś kolosalna i zwykle latałem na sporcie prawie cały czas. Jednak auto było 20% bardziej zwarte przy skręcaniu na tym sporcie.
 

chris89

Posiadacz elektryka

Tu jestem trochę zawiedzony jeśli tak ma to wyglądać. To w zasadzie osiągi YP.. różnica pomiędzy USA I EU jeszcze przeboleję bo jest inna bateria, ale z 3.1 obiecywanych żeby było na 3.6 to trochę lipa. To w zasadzie 16% gorzej jak na „ulotce”..

Masz do tego sprzęt czy to z telefonu? Jak się ten program nazywa?
 

TomRS

Pionier e-mobilności
To i tak najszybciej rozpędzające się auto jakie posiadałem ;) Swoją drogą, ciekawe skąd te rozbieżności, bo są raporty gdzie przyspieszenie jest nawet ciut poniżej 3,1. Może nawierzchnia nie była idealnie przyczepna i stąd ta strata ?
 

inter

Pionier e-mobilności
To i tak najszybciej rozpędzające się auto jakie posiadałem ;) Swoją drogą, ciekawe skąd te rozbieżności, bo są raporty gdzie przyspieszenie jest nawet ciut poniżej 3,1. Może nawierzchnia nie była idealnie przyczepna i stąd ta strata ?
Tesla mierzy inaczej, gdy samochód juz zaczyna się ruszac.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Tesla mierzy inaczej, gdy samochód juz zaczyna się ruszac.
No tak i to jest wynik na dole tych raportów (1ft) - nadal poniżej danych katalogowych - nie żeby robiło mi to jakąś wielką różnicę, nie ma strat związanych ze zmianą biegów, więc samochód rozpędza się naprawdę imponująco.
 

kzahel

Zadomawiam się
To nie jest taka prosta sprawa z adaptacyjnym zawieszeniem. Przy strojeniu zawieszenia, ustala się najpierw ”twardość” sprężyny i jej rodzaj ( liniowa czy progresywna, liniowe mają zastosowanie w zasadzie tylko w zawieszeniach profesjonalnie sportowych, bądź bardzo usportowionych). Sprężyna musi zapewniać odpowiedni SAG zawieszenia, czyli ugięcie wstępne pod ciężarem pojazdu. Musi być dobrane tak, żeby zapewniać odpowiednią swobodę pracy zawieszenia przy ugięciu i odbiciu, tak, żeby amortyzator się nie blokował ani w jednym ani w drugi kierunku. I to wszystko musi funkcjonować przy obciążeniu tylko kierowcą, bądź pasażerami i bagażem, czyli 400-500 kg różnicy. Więc regulacja tłumienia możliwa jest tylko w stosunkowo niewielkim zakresie. Do tego dochodzi jeszcze cała reszta zawieszenia, wahacze, drążki , stabilizatory. Układ się robi mocno kompleksowy i do zastosowań cywilnych jest jednym wielkim kompromisem, który zawsze ma „tendencję” do bycia bardziej twardym lub miękkim w charakterze. Tutaj mistrzem jest Porsche, bo potrafi genialnie zestrajać zawieszenia, choć oczywiście zawieszenie w 911 będzie zawsze zestrojone bardziej na sportowo, żeby zapewnić stabilność i bezpieczeństwo przy dużych prędkościach. I to jest punkt, gdzie Tesla nie ma takiego doświadczenia co widać bardzo w 3 HL, bo wersję SR i LR są zdecydowanie zbyt miękko zestrojone, stąd v-max 201 km/h. Performance spuścili ze smyczy, więc musieli zawieszenie zauważalnie utwardzić.
różnica w feldze 18' w hl a 20' w Perf musi dawać różnicę w komforcie, więc nie ma się co łudzić że w Perf w trybie normal będzie tak samo jak w zwykłej wersji.
 

inter

Pionier e-mobilności

kower

Fachowiec
różnica w feldze 18' w hl a 20' w Perf musi dawać różnicę w komforcie, więc nie ma się co łudzić że w Perf w trybie normal będzie tak samo jak w zwykłej wersji.
A tu właśnie się pozytywnie zaskoczyłem - mimo 20" jest bardzo podobnie do 18" w LR które testowałem. Dam jestem zdziwiony.
Jeszcze zalezy, jak mocno naładowana bateria.
Cztery wrzucone wyniki są od 72% do 66%.
 
Top