BMW i3 2015 USA

Maratoro

Nowy na Forum
Cześć,

Przymierzam się do zakupu BMW i3 z USA.

Napiszcie Mi proszę jakie są różnice w wersji USA i EU

Wiem że wiele osób odradza taki zakup. Auto sprawdzone od wielu lat w PL. Jest to pierwszy samochód elektryczny do którego się przymierzam.

Z tego co się orientowałem ma inne gniazdo ładowania. Jakie posiada ograniczenia ? Czy przy zastosowaniu adaptera / przejściówki, ograniczenia znikają i można ładować się na wszystkich szybkich ładowarkach ?

Jaki adapter zastosować ?

Przepraszam za chaotyczne pytania ale jest ich dużo i chciałbym dowiedzieć się czy niższa cena zakupu rekompensuje trudności w użytkowaniu.

Chciałbym głównie ładować samochód z przydomowego gniazdka ( wykorzystując prąd z fotowoltaiki )

Z góry dziękuję
 

Maratoro

Nowy na Forum
Cześć,

Przymierzam się do zakupu BMW i3 z USA.

Napiszcie Mi proszę jakie są różnice w wersji USA i EU

Wiem że wiele osób odradza taki zakup. Auto sprawdzone od wielu lat w PL. Jest to pierwszy samochód elektryczny do którego się przymierzam.

Z tego co się orientowałem ma inne gniazdo ładowania. Jakie posiada ograniczenia ? Czy przy zastosowaniu adaptera / przejściówki, ograniczenia znikają i można ładować się na wszystkich szybkich ładowarkach ?

Jaki adapter zastosować ?

Przepraszam za chaotyczne pytania ale jest ich dużo i chciałbym dowiedzieć się czy niższa cena zakupu rekompensuje trudności w użytkowaniu.

Chciałbym głównie ładować samochód z przydomowego gniazdka ( wykorzystując prąd z fotowoltaiki )

Z góry dziękuję
Dostałem info że podobno na ladowarkach do 22kw jestem w stanie go ładować ( mocą max 11kw ) za pomocą przejściówki tylko jakiej ;)
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
Nikt nie rusza tematu bo z tego co widziałem na Internetach to import z USA często kończy się płaczem i zgrzytaniem zębów.

1. Samochody w USA mają ładowarki jednofazowe. Więc o ile nie planujesz wymienić ładowarki pokładowej to maks wyciągniesz 7,4kW na AC. Przejściówki CCS1 do CCS2 (do szybkiego ładowania DC, nie powinno to niczego ograniczać) i Type1 do Type2 (do ładowania AC czy to w domu czy ze słupka) ogarniesz za pare stówek każda. Chyba że pokusisz się o wymianę portu ale to może być bardziej kosztowne.

2. Dolicz do ceny wszystkie reflektory przód i tył i potencjalnie robociznę dla elektryka żeby zaadaptować wiązki

3. Samochody z aukcji w USA zazwyczaj ładowane są wózkami widłowymi. Często kończy się to uszkodzonymi elementami podwozia czy wgniecioną podłogą. W samochodzie elektrycznym jeżeli wózek trafi na baterie licz się z wymianą baterii. Firmy sprowadzające takie pojazdy po taniości zazwyczaj się na ciebie w takiej sytuacji wypną.

Reasumując - sprowadzanie z USA to spora loteria, często nieopłacalna ale jak będziesz miał farta to sporo zaoszczędzisz. Decyzja twoja, życzę szczęścia.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Z tego co napisał auto od wielu lat już w PL. Ale:
1. Światła przednie - sprawdź, czy ktoś wymienił, czy tylko na każdy przegląd jeździ do "zaprzyjaźnionej" SKP żeby przejść przegląd.
2. Tylne przeciwmgielne - w stanach nie musisz mieć, w PL musisz mieć.
3. Radio odbiera tylko połowę stacji (tylko te, które po przecinku mają nieparzystą liczbę).
4. Port ładowania jak kolega wyżej napisał - zapomnij o 11kW. Maks to 7kW na jednej fazie.
5. Na słupkach z kablem type2 musisz zastosować przejściówkę, na słupkach z gniazdem type2 musisz zastosować kabel type2->type1, a na stacjach CCS2 musisz zastosować przejściówkę CCS2->CCS1. Więc generalnie czekają Cię dwie przejściówki i kabel w bagażniku.
6. Wczesne i3 z małą baterią bardzo szybko traciły pojemność baterii. Nie wiem, czy tam nie było jakiejś akcji serwisowej, chyba z przeprogramowaniem BMS-a. Tylko nikt Ci tego nie zrobi, bo samochód nie na nasz rynek.
 

Halczyn

Zadomawiam się
@Maratoro jaki masz budzet na auto? Ostatnio w PL w salonie Skody to kupienia bylo i3 120h z 2019 za 67k w wersji duzym wyswietlaczem
 

Maratoro

Nowy na Forum
@Maratoro jaki masz budzet na auto? Ostatnio w PL w salonie Skody to kupienia bylo i3 120h z 2019 za 67k w wersji duzym wyswietlaczem
Samochód kupiony,

BMW i3 2015r z REX zależało mi na agregacie.

Samochód w bardzo bogatej wersji ale to raczej norma w USA. Właśnie z dużą navi, jeździ się świetnie. Naprawdę przyzwoity stan.

Ale martwi mnie trochę jedna rzecz, mianowicie bateria. Zasięg teraz to ok 100km może trochę więcej. Komputer pokazuje średnio przy maxie od 110-120 km zasięgu. Co jest dla mnie wystarczające do celu jaki został kupiony.

Do sedna :) są sytuacje że np podładuje się na ładowarce np. Pod Lidlem. Poziom baterii 80% podjadę trochę powiedzmy 5km bateria spadnie 4%. Wyjdę z auta coś załatwić wracam 69%.

Zasięg raczej się pokrywa ale dziwią mnie takie skoki %. Czasem jest odwrotnie o 1/2% ale zazwyczaj w dół.

Jest się czym martwić ?
 

Michal

Moderator
Rozładuje pod domem do 10% i naładuj na powolnej ładowarce AC do 100%. Może bateria jest rozkalibrowana. Przy czym może też być po prostu popsuta :p
 

Halczyn

Zadomawiam się
Szczerze mowiac to nigdy nie mialem tak w zadnym elektryku ktorym jezdzilem. @Maratoro ile zostalo baterii po 9 latach? Zakladam, ze kupiles wersje z najmniejsza bateria. Zdradzisz cene transakcyjna?
 

Maratoro

Nowy na Forum
Zostało 13,5 kWh / 19,4 kWh czyli poleciało ok 30%

Ceny nie chciałbym podawać publicznie.

Muszę się temu przyjrzeć, rozładuje ją do 8% żeby rex już łapał. I naładuje na max. i zacznę obserwować czy rzeczywiście te skoki są tak duże.

K….. trochę się zaczynam stresować czy się nie wpakowałem. Ciekawe jaki koszt wymiany baterii.
 
Top