Wall connector - chłodzenie/grzanie baterii działa mimo braku ładowania

Jeffero

Zadomawiam się
Mam stawkę G12 w garażu, więc ustawiłem w Tesli żeby zaczynała ładowanie o 22:00. Aktualnie przy wpiętym kablu wall connector świeci na niebiesko, Tesla mówi "charging completed", ale cały czas głośno szumi chłodzenie albo grzanie baterii. Czy da się coś z tym zrobić? Ciągły szum może trochę sąsiadów we wspólnym garażu nastraszyć, a i pewnie energii to zużywa trochę. Gdy odłączę kabel to natychmiast wszystko cichnie.
 

inter

Pionier e-mobilności
Mam stawkę G12 w garażu, więc ustawiłem w Tesli żeby zaczynała ładowanie o 22:00. Aktualnie przy wpiętym kablu wall connector świeci na niebiesko, Tesla mówi "charging completed", ale cały czas głośno szumi chłodzenie albo grzanie baterii. Czy da się coś z tym zrobić? Ciągły szum może trochę sąsiadów we wspólnym garażu nastraszyć, a i pewnie energii to zużywa trochę. Gdy odłączę kabel to natychmiast wszystko cichnie.
To przygotowanie baterii do ładowania, żyje swoim życiem, i nic z tym nie zrobisz.
Może jest możliwośc dać nadprądowy z WiFi, i ustawić w Tuya, aby sie właczyło 5 minut przed ładowaniem.
 

Jeffero

Zadomawiam się
To przygotowanie baterii do ładowania, żyje swoim życiem, i nic z tym nie zrobisz.
Może jest możliwośc dać nadprądowy z WiFi, i ustawić w Tuya, aby sie właczyło 5 minut przed ładowaniem.
Chodzi o to, żeby zdalnie odłączać od prądu wall connector? Wtedy chyba przestałaby wykrywać kabel i próbowałaby zamknąć port ładowania przy włożonym kablu. Jeszcze nie sprawdzałem na ile jest mądry i potrafi się cofnąć przy oporze, ale pewnie i tak gdyby codziennie miał taką przygodę to nie wpłynęłoby to dobrze na żywotność.

I tak nie mam internetu w garażu, więc odpada.
 

inter

Pionier e-mobilności
Chodzi o to, żeby zdalnie odłączać od prądu wall connector? Wtedy chyba przestałaby wykrywać kabel i próbowałaby zamknąć port ładowania przy włożonym kablu. Jeszcze nie sprawdzałem na ile jest mądry i potrafi się cofnąć przy oporze, ale pewnie i tak gdyby codziennie miał taką przygodę to nie wpłynęłoby to dobrze na żywotność.

I tak nie mam internetu w garażu, więc odpada.
Nic się nie stanie, ostatnio miałem wyłączenie prądu, i klapka dalej była w górze.
Edit: WC ma procesor który uruchamia ładowarkę i start jest na miękko, nie ma tam nagłego strzału napięcia.
Zreszta widac, jak robi sie auto test ładowarki.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Raczej chłodzenie nie chodzi cały czas tylko akurat może tak trafiłeś. Nie przejmuj się tym i zostaw auto żeby sobie robiło co chce, to zawsze będzie przygotowane do jazdy, a bateria będzie w najlepszej kondycji.
 
Top