podsumowanie różnych parametrów eksploatacyjnych

slaveq

Pionier e-mobilności
Ano mogłyby być moje, biłem się mocno z myślami Leaf vs eC4 i dlatego fajnie teraz porównać co się z jednym i drugim modelem dzieje, chyba po to jest forum i chyba po to wrzucacie dane do sieci.
Nie podglądam żon tylko dane techniczne używanych wyborów których nie dokonałem. Nowa technologia i warto na przyszłość wyrobić sobie jakieś pojęcie. Minie chwila czasu i podejrzymy co tam w MG4 słychać. Na razie to wiem że MG ma duży apetyt na energię, moje 13.0kWh średniorocznie z 19kkm nie wypada najgorzej (auto nocuje pod wiatą).
Ale tu chodzi o to że na luzie do tych statystyk, baterie sobie jakoś degradują ale z autem się nic nie dzieje, nie zauważamy spadku zasięgu czy soh jest 104% czy 98%. Po prostu się jeździ :).
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Ale tu chodzi o to że na luzie do tych statystyk, baterie sobie jakoś degradują ale z autem się nic nie dzieje, nie zauważamy spadku zasięgu czy soh jest 104% czy 98%. Po prostu się jeździ :).
Przecież to są nowe auta, byłaby straszna lipa jakby było inaczej 👍

Ja mam zamiar dojechać Leaf'a do "dożywocia" w rodzinie, więc jestem ciekaw jaki wpływ na przyszłość będzie miała bieżąca eksploatacja, stąd sobie obserwuje czy tam porównuje czy mogłem wybrać inaczej, na razie jestem zadowolony z decyzji.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Przecież to są nowe auta, byłaby straszna lipa jakby było inaczej 👍

Ja mam zamiar dojechać Leaf'a do "dożywocia" w rodzinie, więc jestem ciekaw jaki wpływ na przyszłość będzie miała bieżąca eksploatacja, stąd sobie obserwuje czy tam porównuje czy mogłem wybrać inaczej, na razie jestem zadowolony z decyzji.
Ale Leaf to przecież nie ma chłodzonej cieczą baterii i niestety no będzie degradował mocniej. Jeśli jesteś zadowolony to dobrze, to znaczy, że mimo wszystko Nissan jakoś to ogarnął.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Ale Leaf to przecież nie ma chłodzonej cieczą baterii i niestety no będzie degradował mocniej. Jeśli jesteś zadowolony to dobrze, to znaczy, że mimo wszystko Nissan jakoś to ogarnął.
Auto trzeba dobierać do potrzeb, jakbym tak jak 90% użytkowników EV jeździł nim chociażby na wakacje, ładował na słupkach to brałbym eC4 bo cenowo było praktycznie to samo. U mnie jeździ wokół komina, brak w/w nowoczesności uważam w takim przypadku za plus.
- w zimie kończy się ładować z timera jak odjeżdżam z domu, więc bateria jest coś tam podgrzana ładowaniem
- w lecie nie nagrzeje go zbytnio bo najwięcej na strzała robi 30km (wyjątkowo 100/150km kilka razy w roku)
- w razie potrzeby renowacji baterii będzie to jak podejrzewam łatwiejsze i tańsze niż z w/w systemem, podobnie jak w przypadku serwisu co roku nie trzeba sprawdzać czy wymieniać płynu chłodzącego
- ogrzewanie i chłodzenie zwiększa pobór energii w moim przypadku nie jest to konieczne więc po co
I takimi krokami wybrałem pod swoją sytuację i swoje potrzeby Leaf'a, wybrałbym Citroena jakbym wiedział że auto będzie ładowane na słupkach i używane w długich trasach

Wiem że pod Wasze potrzeby wybraliście dobrze, a może i innej daty jestem, kupowałem w zeszłym roku żonie diesla i jakby był wybór typu 1.9 sdi bez turbo to zdecydowanie by wygrał, a tak to jest 2.0 TDI 122KM (tak z połowa koni tam jest niepotrzebnie nie mówiąc o tej całej dołożonej na siłę "ekologii")

Stąd też czasami chce sobie porównać degradację na ile mocniejsza jest w Leaf'ie, mój tryb użytkownika nie powinien jej ułatwiać sprawy 😉 na razie jest całkowicie ok.
Nie zaśmiecam już Waszego wątku 👍
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
wracając to tematu wątku - przedostatni wpis wleciał na pierwszą stronę
SOH lekko opadło, ale i zużycie też jakoś spadło - w sumie nie wiem czemu bo 80% jazdy to autostrady
 
Top