Co to Chall?To zależy czym się jeździło poprzednio. Dla mojej żony Y to 'zwinne, przyjemne do jeżdzenia po mieście auto' - Poprzednio jeździła Arteonem. Po mieście jeździ też Chall'em i nie ma problemów z ruchem czy z parkowaniem.
Co to Chall?To zależy czym się jeździło poprzednio. Dla mojej żony Y to 'zwinne, przyjemne do jeżdzenia po mieście auto' - Poprzednio jeździła Arteonem. Po mieście jeździ też Chall'em i nie ma problemów z ruchem czy z parkowaniem.
Jest w stopce - Dodge Challenger.Co to Chall?
Przecież nie ma na to szans. Model Y to auto popularne, a to by podniosło zarówno cenę jak i wagę. Obecna pojemność w 100% starcza na codzienne jazdy (jeśli możemy ładować się w domu) i na parę dalszych wycieczek w roku.Jakbyś moje myśli czytał: tam powinno być 100-120kWh (idealnie 150kWh) i byłby to hit mogący zastąpić jedyne auto rodzinne. A tak to jest to dalej za duże auto na miasto a za słabe na trasę.
Kurcze, żeby dali chociaż wybór: dopłać te 50tys i masz dużą baterię, a tak to ta bateria jest 2x za słaba nawet na model3, a co mówić o Y.
Szanse jakieś są - baterie w 3/Y technologicznie są już wiekowe i na pewno można zmieścić ciut więcej w tej samej wielkości/wadze. Trzeba tylko chcieć, a chińczycy na pewno chętnie technologię dostarczą.Przecież nie ma na to szans. Model Y to auto popularne, a to by podniosło zarówno cenę jak i wagę. Obecna pojemność w 100% starcza na codzienne jazdy (jeśli możemy ładować się w domu) i na parę dalszych wycieczek w roku.
Rozmiar baterii nie jest problemem - problemem jest gęstość sieci ładowania i jego prędkość.
Sądzę, że prędzej Tesla przejdzie na 800V niż zwiększy rozmiar baterii (przy obecnej technologii).
W teorii tak. W praktyce Tesla będzie raczej wolała konkurować ceną w swoich popularnych modelach, a nie zasięgiem, którego 95% osób nie potrzebuje.Szanse jakieś są - baterie w 3/Y technologicznie są już wiekowe i na pewno można zmieścić ciut więcej w tej samej wielkości/wadze. Trzeba tylko chcieć, a chińczycy na pewno chętnie technologię dostarczą.
Ludzie, samochód to nie telefon. W nowym srajfonie czy szajsungu mogą sobie wymienić baterię bez problemu na większą, mniejszą czy kwadratową. W Tesli bateria jest częścią konstrukcji i jej zmiana wymagała by zmian konstrukcji.
A to jest nowy model a nie przeciętny facelifting jakim jest Juniper. Więc nowa bateria to najwcześniej w Tesli Y.II a nie obecnie.
I nie liczyłbym za opcję typu "dopłacę za większą baterię. Jednym ze sposobów Tesli na redukcję kosztów jest standaryzacja i ograniczenie podmodeli, więc jak zwiększą to nadal będzie pewnie SR i LR i nic więcej.
Widać jak żonglują bateriami w USA, aby samochód łapał się na dofinansoweanie.Wydaje mi się, że mocno przeceniasz skomplikowanie zastosowania innych baterii. Baterie zresztą zmieniały się już w przeszłości i nie było to nawet specjalnie ogłaszane. Zresztą nawet teraz w gamie jest co najmniej kilka różnych baterii od różnych producentów. Czy czasem Tesla w modelu Y nie przeszła płynnie w gigacasting? To dopiero była duża zamian i nie wprowadzili jakoś nowego modelu.
View attachment 19067![]()
Tesla Batteries: What Kind of Battery Does My Tesla Have?
What kind of battery does my Tesla have? What type of battery is in a Tesla Model S, 3, X or Y? Find out here!www.findmyelectric.com
W Stanach to rozpracowali, bo narazie środek jest stary, w tym zamaskowanym samochodzie.Korporacja patrzy na excele, nie zaproponują niezwykłych zmian w zamian za te same pieniądze, albo w drugą stronę będą chcieli zrobić takie zmiany (tańsze baterie), żeby utrzymać cenę. Umówmy się, za te pieniądze, auto tego rozmiaru dosyć ciężko złożyć. Tylko Chiny na rodzimym rynku to potrafią
Y zapewne najtańszy w gamie być nie może, bo 3 wypadnie ze sprzedaży. Przychylam się do tego, że wielkich zmian nie spodziewałbym się (wole się pozytywnie zaskoczyć):
1. Przemodelowany przód (pytanie czy mniejsze lampy w tego typu aucie będą ładnie wyglądały?) BTW. to z tego zdjęcia nie wynikają nowe lampy, co więcej widać zarys wysokich lamp (może celowy zabieg kamuflażu).
2. Nowe lampy tył.
3. Nowy środek z oświetleniem nastrojowym.
4. Nowy ekran z tyłu.
5. Wentylowane fotele.
ew. 6. Lepsze zawieszenie (nie łączyć z lepszym wyciszeniem. Y to większe auto, jest inny rezonans w kabinie, inaczej słychać i opływ wiatru i zawieszenia).
Wszystko inne np. hardware jest już ten sam co w modelu 3 hl. Sam Musk pisał, że robią to bez wprowadzania nowego modelu.
Ogólnie to po reddicie krąży komentarz autora zdjęcia (o ile prawdziwy), że on nie jest pewny czy to w ogóle nowy model Y.