Dlaczego zdecydowałeś się na EV zamiast/oprócz ICE

KrzysztofFly

Moderator

staarek

Fachowiec
Musieliby mu baterię zmienić na większą, dodać HUDa, Travel Assist i fotel kierowcy z masażem i pamięcią :p

A'propos Twojego ID3, monitorowales stan baterii na biezaco? Duzo przejechales km przez te 3 lata? Pytam, bo w swoim poprzednim ev nie przesadzalem specjalnie z dbaniem o baterie, tzn czesto ladowalem do 100%, tyle tylko ze nigdy nie stal z niskim stanem baterii, jak bylo mniej niz 25% to zawsze doladowywalem do 30-40%. Ladowalem do 100% w zwiazku z fotowoltaika, mam magazyn energii i nie wysylam do sieci, wiec jak nie zuzywam energii w sloneczny dzien to sie ona niejako marnuje. W ID3 jest troche wiekszy akumulator wiec laduje go do 85-90%, tak zeby w razie jakiejs naglej trasy mozna bylo go doladowac do 100% w 1-1,5h. Jak bylo u Ciebie, ladowales czesto do 100%?
 

nabrU

Moderator
Poczytaj wątek o ID.3 Marka @consigliero tutaj (uwaga to długi wątek, ale z dużą ilością wiedzy o tym samochodzie ;))


Obaj mieliśmy kupione dongla OBD2 i płatny CarScanner. On nie miał za bardzo szczęścia z baterią bo wymienili mu 2 moduły w ramach recalla. I te dwa moduły widać było że niedomagają na CarScannerze. U mnie wszystko z kolei grało. Też jakoś sporo ładowałem do 100% jak trzeba było i nie koniecznie cackałem się (ID.3 był w wynajmie). Zrobiłem nim chyba z 35 tys. mil w prawie 3 lata.

OK, bo robi się tu off-topic trochę. Może zapyta w wątku Marka o więcej?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Akurat w BEV całkiem nieźle sprawdzający się oldskul. Swojego czasu (miałem wtedy leafa I) miałem cały dzień bez prądu, w samym środku zimy. Ze spaliniakiem musiałbym jakoś kombinować, żeby samochód stał na zewnątrz a kabel przepuścić do środka. A elektrykiem wjechałem do garażu, zostawiłem samochód włączony, podpiąłem przetwornicę i piec gazowy śmigał aż miło. W domu było ciepło i przyjemnie.
 

staarek

Fachowiec
Poczytaj wątek o ID.3 Marka @consigliero tutaj (uwaga to długi wątek, ale z dużą ilością wiedzy o tym samochodzie ;))

Dzieki za link i odpowiedz, przegladalem juz ten watek troche przed zakupem, skarbnica wiedzy.
Tez mam OBD2 i CS Pro, kontroluje w miare na biezaco.
Mnie zaintrygowało V2L:D przetwornicę miałeś podłączoną pod co? Napisz coś o tym.

Tak, zwykla przetwornica (tyle, ze "czysty sinus") podpieta bezposrednio do akumulatora. Ladowarka MG5 teoretycznie jest w stanie ladowac akumulator 12V pradem 178A@14V, tyle ze przed akumulatorem jest bezpiecznik 150A (takze max 2000w, ale tez raczej chwilowo) - ja tez dalem bezpiecznik 150A przed przetwornica, ogolnie nigdy nie "ciagnalem" wiecej niz 1200w. Oczywiscie zaplon musi byc wlaczony zeby akumulator sie ladowal, ale sprawdzalem amperomierzem i laduje eleganko.
Nowsze MG5 (oraz MG4 i MG ZS) mają już pełnoprawne V2L więc już kombinowania by nie było.

Dokladnie z MG4 nawet "ciagneli" chwilowo 7kw, kosmos. MG5 przed liftem jest jest dosyc proste, nie ma V2L, apki i tak dalej.
 
Top