3 lata z elektrykiem minely, i co dalej?

p0li

Pionier e-mobilności
przenosze temat do osobnego watku - generalnie minely 3 lata z elektrykiem, musze go za 2 tygodnie oddac (leasing) i pytanie co wybrac.

mam kilka kandydatur, ale moze o czyms nie pomyslalem, zapomnialem albo nie wiedzalem - licze ze moze taka rozkminka przyda sie innym osobom ktore maja podobny problem.

profil jazdy: 99% do pracy, 3,4 razy w tygodniu 130km, wyjazdy weekendowe i 1,2 razy w roku w 4 osoby na wakacje/ferie ok 1000km jednorazowo (HAM-WAW)

lista kandydatow:

- nowy eC4 (wieksza bateria i silnik i nowe multimedia) - <30tys €
- nowy eC4 (stara bateria i silnik, nowe mm) ~25tys €

- ioniq 6 - <40tys €
- kia ev6 - <35-45tys€ (za wyzsza sume mozna wyrwac GT - ale po co mi taki monster?)
- spogladam laskawym okiem na smarta #1 albo #3 - musze jeszcze pomacac na zywo

w sumie na razie to tyle

nie biore pod uwage marek francuskich poza citro (ze wzgledu na zawieszenie), marek niemieckich, chinskich i tesli - wiec jak widac - nie ma za duzo wyboru

raczej nie chce suva i nie plaszczaka - taki crossover jak cytryna jest dobrym kompromisem - bo nie za niski do wsiadania i nie za wysoki (opor powietrza/ekonomia jazdy)

i chyba ostatecznie (jeszcze nie wiem ) bede leasingowal nie kupowal - tu postep idzie dosc szybko, fajnie za 3 lata przesiasc sie na cos nowego lepszego bez martwienia sie co ze starym autem
 

Halisep

Posiadacz elektryka
A to kolejna sprawa. Próbowałem znaleźć jakieś szybkie porównanie między GT-Line a GT (poza oczywistym czyli napęd) i nie ma - jest oddzielny konfigurator dla GT więc nie mogę łatwo sprawdzić co dochodzi w GT względem GT-Line. W poniedziałek pewnie trzeba będzie podjechać do salonu i może mi wyłuszczą różnice.
Różnice (oprócz mocy) GT względem GT-line:
-Dodatkowy inwerter,
-lepsze hamulce,
-adaptacyjne zawieszenie,
-felgi 21 cali z oponami Michelin PS4s zamiast 20 z Conti PremiumContact5 ,
-kubełkowe fotele

A co tracisz: wentylację i elektroniczne sterowanie w fotelach.
 

Makus

Pionier e-mobilności
Różnice (oprócz mocy) GT względem GT-line:
-Dodatkowy inwerter,
-lepsze hamulce,
-adaptacyjne zawieszenie,
-felgi 21 cali z oponami Michelin PS4s zamiast 20 z Conti PremiumContact5 ,
-kubełkowe fotele

A co tracisz: wentylację i elektroniczne sterowanie w fotelach.
To teraz się zastanawiam czy potrzebuje tej dodatkowej mocy bo różnice nie są znaczne a niektóre na plus (na dłuższą trasę to raczej kubełkowe nie będą wygodniejsze od elektronicznie sterowanych)
Dodatkowo: znalazłem filmik w którym m.in. pokazywane są różnice między GT a GT-Line. I uderzyło mnie w nim jedno - GT w UK startował od ceny 62tys.600 funtów. Na nasze to 318tys. PLN. Tymczasem u nas cennikowo podają, że GT jest przeceniony z 399tys. PLN. Znowu nas dymają :/

Edit: ale jak to, EV6 nie ma bezprzewodowego CarPlay? To już mój 2 letnie Hyundai i20 ma takie „bajery”. Dla mnie to ogromny minus.
 
Last edited:

lvlthn

Pionier e-mobilności
Czytając posty użytkownika p0li, to jemu przydałby się średni, oszczędny ICE, albo PHEV.
A nie elektryk.
Bo to czego szuka, albo jeszcze nie ma, albo półka cenowa jest za wysoko.

Nie zawsze elektryk to dobre rozwiązanie.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Czytając posty użytkownika p0li, to jemu przydałby się średni, oszczędny ICE, albo PHEV.
A nie elektryk.
Bo to czego szuka, albo jeszcze nie ma, albo półka cenowa jest za wysoko.

Nie zawsze elektryk to dobre rozwiązanie.
chyba jest deficyt modeli EV dla przeciętnego Polaka, tak jak napisałeś są zdecydowanie za drogie albo co gorsze niedorobione. i chyba każdy rozsądnie myślący człowiek musi się mocno naszukać tego optymalnego dla niego EV.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
chyba jest deficyt modeli EV dla przeciętnego Polaka, tak jak napisałeś są zdecydowanie za drogie albo co gorsze niedorobione. i chyba każdy rozsądnie myślący człowiek musi się mocno naszukać tego optymalnego dla niego EV.
Jest deficyt.
Problemem są też wygórowane oczekiwania cd. ceny i jakości.

Szukamy "idealnego" auta, szybkiego, luksusowego, bezpiecznego i dobrze wyglądającego, z niesamowitym zasiegiem(w przypadku BEV) a najlepiej za 30-50k PLN lub nawet mniej.

Te czasy się skończyły, nawet sprowadzanie uzywanych aut zza granicy jest coraz bardziej wątpliwe.

Patrząc na ceny producentów, ten trend będzie jeszcze gorszy, będzie drożej.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Czytając posty użytkownika p0li, to jemu przydałby się średni, oszczędny ICE, albo PHEV.
A nie elektryk.
oszczedny ICE klasy B juz mam, weekendowe v8 tez - na co dzien wole jednak elektryka z mozliwosciami dluzszych tras - a nie tylko wkolo komina
Nie zawsze elektryk to dobre rozwiązanie.
wiem - ale juz wsiaklem....
 
Top